Ακίνητη πόλη η Θεσσαλονίκη: Ναι στο fly over, αλλά όχι έτσι

από Team MyPortal.gr
sms

Της Χρύσας Κυριακού

“Αναγκαίο μεν αλλά…”. Με τη φράση αυτή χαρακτηρίζουν οι περισσότεροι την κατασκευή του έργου του FlyOver, οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν πριν λίγες ημέρες με την κίνηση τόσο στην περιφερειακή οδό, όσο και στους κεντρικούς οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης να “χτυπά” καθημερινά κόκκινο. Όπως αναφέρουν οι αρμόδιοι τα πράγματα αναμένεται να χειροτέψουν το προσεχές χρονικό διάστημα καθώς θα υπάρξει αποκλεισμός της δεξιάς λωρίδας και στον κλάδο της περιφερειακής προς δυτικά.

Ιγνάτιος Καϊτεζίδης: “Δε δαιμονοποιήσαμε ποτέ το flyover”

Μιλώντας στην “Π” ο δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη και πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης τόνισε ότι η κατασκευή του flyover είναι ένα έργο που το χρειάζεται η πόλη αφού όλοι παραδεχόμαστε ότι ο υφιστάμενος περιφερειακός δρόμος είναι κορεσμένος. “Με το flyover, ένα έργο που θα κοστίσει 373 εκατομμύρια και το οποίο θα είναι χωρίς διόδια, αλλά και με το μετρό της Θεσσαλονίκης που ανακοινώνεται ότι θα λειτουργήσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, η ζωή μας θα αλλάξει προς το καλύτερο και οι μετακινήσεις μας θα γίνουν ταχύτερες και ποιοτικότερες, ανάλογες με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις”, σχολίασε ο κ. Καϊτεζίδης.

“Ως αυτοδιοίκηση, πρώτου και δεύτερου βαθμού, δε δαιμονοποιήσαμε ποτέ το flyover. Γνωρίζουμε ότι στην πόλη τα παράπονα είναι διαχρονικά. Ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια αδικημένη περιοχή, όπου τα έργα αργούν δυσανάλογα μέχρι να ωριμάσουν και ότι η πολιτεία είχε μόνιμα στραμμένη αλλού την προσοχή της. Όμως ας είμαστε ειλικρινείς. Η πόλη δεν έχει την πολυτέλεια να πετάξει ξανά στη θάλασσα 85 εκατομμύρια, όπως συνέβη με την υποθαλάσσια που παραπέμφθηκε τελικά στις ελληνικές καλένδες αλλά αποζημιώθηκαν με το παραπάνω ποσό ανάδοχος – μελετητές. Διπλό το κακό. Και το έργο ΔΕΝ έγινε ποτέ, αλλά και πληρώθηκαν οι εργολάβοι του με τεράστιο χρηματικό ποσό” , ανέφερε ο ίδιος κάνοντας λόγο για έναν περιφερειακό κορεσμένο που έχει φτάσει στα όριά του. “Συνεπώς πρέπει να γίνει κάτι”, τόνισε και συμπλήρωσε: “Υπάρχει εναλλακτική στο flyover; Όχι καθώς ακόμη και οι πολέμιοί του δεν προτείνουν εναλλακτικά άλλο δρόμο που θα «ανακουφίσει» το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης”.

“Η αυτοδιοίκηση έγκαιρα κατέθεσε την πρότασή της: Η πόλη δεν αντέχει άλλη ασφυξία, όπως συνέβη με το μετρό. Εμείς στηρίζουμε το έργο, αλλά επισημαίνουμε τους κινδύνους μιας μόνιμης «ακινησίας» της πόλης. Ζητάμε οι αρμόδιοι να έχουν στραμμένη συνεχώς την προσοχή τους στην πορεία των εργασιών. Ώρα με την ώρα, ημέρα με την ημέρα, μήνα με τον μήνα – η πόλη πρέπει να συνεχίσει να ζει και να κινείται και το flyover να προχωρά ταυτόχρονα με τη λιγότερη δυνατή όχληση για τους συμπολίτες μας. Στόχος σε 4 χρόνια, δίχως καθυστερήσεις να χρησιμοποιούμε έναν από τους πιο σύγχρονους υπερυψωμένους οδικούς άξονες της Ευρώπης”, κατέληξε.

Άννα Ευθυμίου: “Έργο πνοής για την πόλη”

Η βουλευτής της Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Άννα Ευθυμίου μετά τη συνάντηση που είχε πριν λίγες ημέρες με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη χαρακτήρισε το Fly Over ως ένα έργο πνοής για την πόλη της Θεσσαλονίκης τονίζοντας ότι παρακολουθεί επισταμένως το ζήτημα της κατασκευής του, πραγματοποιώντας αφενός αλλεπάλληλες συναντήσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς και αφετέρου μεταφέροντας αρμοδίως τις απόψεις των φορέων και των Θεσσαλονικέων και θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα στο πλαίσιο των κοινοβουλευτικών μου καθηκόντων. Μάλιστα η ίδια, θεωρεί, όπως ανέφερε, ότι η αγαστή συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φορέων είναι επιτακτική ανάγκη, με κοινό στόχο πάντα την άμβλυνση των δυσχερειών που θα προκαλέσει η κατασκευή του παρόντος έργου.

Στέλιος Αγγελούδης: “Ναι μεν… αλλά…”

Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης σχολιάζοντας σχετική ανάρτηση σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης τόνισε ότι επανειλλημμένα έχει εκφράσει δημόσια τη θέση του αναφέροντας ότι το ΄ργο πρέπει να γίνει υπό προϋποθέσεις. “Πολλές φορές έχω εκφράσει τη θέση μου εδώ και 5 μήνες για ένα έργο που αποφασίστηκε από την κεντρική διοίκηση εδώ και δύο χρόνια. Το έργο πρέπει να ξεκινήσει αφού τεθεί σε λειτουργία το ΜΕΤΡΟ, έχουν παραλειφθεί τα νέα 120 λεωφορεία του ΟΑΣΘ και υπάρξει νέα κυκλοφοριακή μελέτη. Το έχω δηλώσει. Όχι τώρα εδώ και 5 μήνες”, υποστήριξε ο κ. Αγγελούδης.

Χρήστος Παπαστεργίου: “Τι θα συμβεί στις γενικές εφημερίες με τα ασθενοφόρα…”

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ακτινολόγος στο νοσοκομείο “Παπαγεωργίου”, Χρήστος Παπαστεργίου σχολιάζοντας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης την έναρξη των εργασιών εμφανίστηκε αγανακτισμένος καθώς όπως ανέφερε θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία των ασθενοφόρων από και προς το νοσοκομείο. “Ουρά στον παράδρομο του ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, πρώτη φορά βλέπω! Όσοι αλλάξατε και όσοι αποδεχθήκατε την εκτρωματική αλλαγή του χρονοδιαγράμματος για το fly over, ζητείστε συγνώμη και παραιτηθείτε. ΥΓ1: δεν το γραφω από προσωπική αγανάκτηση – κατευθύνομαι προς τα δυτικά. ΥΓ2: τρέμω τι θα συμβεί στις γενικές εφημερίες με τα ασθενοφόρα…”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

“Στοπ” στο έργο από επιτροπή κατοίκων

Στο μεταξύ, νέα αίτηση ακύρωσης για το έργο του Fly Over κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας 25 κάτοικοι από την περιοχή των Κωνσταντινουπολίτικων, καθώς, όπως υποστηρίζουν, το έργο θα βλάψει την περιοχή τους, τα σπίτια τους, προκαλώντας αλυσιδωτές επιπτώσεις και μία σειρά από άλλα προβλήματα. Στο κείμενο των 54 σελίδων της νέας αίτησης ακύρωσης, παρατίθενται μία σειρά από επιχειρήματα για να μην γίνει έτσι όπως έχει σχεδιαστεί ο συγκεκριμένος υπέργειος δρόμος που, όπως αναφέρουν, θα υποβαθμίσει τη ζωή της πόλης. Σύμφωνα με την αίτηση, ο νέος δρόμος θα αγγίζει τα σπίτια των ανθρώπων της περιοχής, σχεδιασμό για τον οποίον ενημερώθηκαν από υπαλλήλους της εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο, λένε χαρακτηριστικά.

Στην αίτηση ακύρωσης επισημαίνεται πως η μελέτη για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που καλείται να λύσει με τη λειτουργία του ο νέος δρόμος, έγινε τον Μάιο του 2020, σε μία περίοδο που η περιφερειακή οδός ήταν άδεια, καθώς μόλις είχαν ανοίξει οι δρόμοι από την πανδημία και η Χαλκιδική δεν υποδέχτηκε εκείνη την περίοδο τουρίστες.

Ακόμη, στην αίτηση ακύρωσης γίνεται εκτενής αναφορά στην υποβάθμιση της ατμόσφαιρας λόγω του φόρτου των αυτοκινήτων που θα έχει ο νέος δρόμος, στον θόρυβο που θα πλήξει τους κατοίκους της περιοχής, ο οποίος θα υπερβαίνει κατά πολύ τα ανώτατα όρια στα σπίτια που βρίσκονται από 5 έως 10 μέτρα κοντά στη νέα κατασκευή, καθώς και στην αύξηση των δονήσεων λόγω της διαρκούς διέλευσης αυτοκινήτων.

Στην αίτηση διατυπώνεται ακόμη το ερώτημα για ποιον λόγο εγκαταλείφτηκε η βορειότερη χάραξη του νέου δρόμου, ενώ αμφισβητείται η χρησιμότητα του έργου και διατυπώνονται πάλι αμφιβολίες για τον χρόνο των μετρήσεων που οδήγησαν στο έργο, την περίοδο της πανδημίας, όπως και ότι δεν υπολογίστηκε η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου λόγω της λειτουργίας του μετρό. Ακόμη σημειώνουν πως κατά τη διάρκεια των εργασιών, δεν έχει προβλεφθεί η πρόσβαση στο δάσος του Σέιχ Σου από τα πυροσβεστικά οχήματα.