Υπ.Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Οδηγίες ένταξης υπηρεσιών στο gov.gr (εγκύκλιος)

από Team MyPortal.gr
sms

Ενημερωτική εγκύκλιο με θέμα τις «Οδηγίες ένταξης υπηρεσιών στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλης (gov.gr)» απέστειλε στις αρμόδιες υπηρεσίες το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αναλυτικά επισημαίνεται ότι:

Με το άρθρο 52 του ν. 4635/2019 (Α’ 167), θεσμοθετήθηκε η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (ΕΨΠ) gov.gr, ως το μοναδικό ψηφιακό σημείο επαφής πολιτών και επιχειρήσεων με τη δημόσια διοίκηση για την παροχή ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών.
Κεντρικός στόχος της ΕΨΠ είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών και των επιχειρήσεων στην κρατική ικανότητα να παρέχει γρήγορες και αξιόπιστες ψηφιακές, δημόσιες υπηρεσίες. Στο πλαίσιο της επίτευξης του στόχου αυτού, η ΕΨΠ καλείται να αντιμετωπίσει μια χρόνια παθογένεια της ελληνικής δημόσιας διοίκησης: τον κατακερματισμό και τη διασπορά των παρεχόμενων ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών από διαφορετικούς ιστοτόπους καθώς και τη μη τυποποίηση τους. Για παράδειγμα, στις περισσότερες περιπτώσεις ψηφιακών υπηρεσιών, ακολουθείται διαφορετική φιλοσοφία, εμφάνιση και λειτουργικότητα (εμπειρία χρήστη) και δεν διασφαλίζεται η απαιτούμενη κρατική ομοιομορφία. Επιπρόσθετα, συχνά παρατηρούνται διαφορετικές μέθοδοι αυθεντικοποίησης ενώ απαιτείται επανάληψη της απαιτούμενης πληροφορίας από τον πολίτη ή την επιχείρηση προκειμένου να κάνει χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών του Κράτους. Ως αποτέλεσμα, η λειτουργία του Κράτους ως πάροχος δημοσίων υπηρεσιών δεν χαρακτηρίζεται από φιλικότητα προς το χρήστη, ενώ πολλές δημόσιες υπηρεσίες, παρότι παρέχονται με αρτιότητα, παραμένουν άγνωστες στο ευρύ κοινό ή/ και δύσκολα αναζητήσιμες. Σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία που εισάγει η ΕΨΠ, οι ψηφιακές υπηρεσίες και τα συστήματα που τις παρέχουν θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν υπό την εποπτεία και ευθύνη του εκάστοτε φορέαπαρόχου, με το gov.gr να λειτουργεί ως το κοινό σημείο πρόσβασης και εύρεσης των υπηρεσιών αυτών. Η ΕΨΠ φιλοδοξεί να διευκολύνει τον συναλλασσόμενο να έρθει σε επαφή με όλες τις παρεχόμενες, από το δημόσιο, ψηφιακές υπηρεσίες με ομοιογένεια και ασφάλεια, διασφαλίζοντας πλέον κοινή εμπειρία χρήσης.

Οι έκτακτες συνθήκες που δημιουργήθηκαν λόγω της πανδημίας του covid-19 και η ανάγκη να μειωθούν οι φυσικές επισκέψεις στις δημόσιες υπηρεσίες, οδήγησαν στην απόφαση να τεθεί η ΕΨΠ σε δοκιμαστική λειτουργία, (Beta), νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό, και πιο συγκεκριμένα στις 21 Μαρτίου 2020. Καθίσταται εξ’ αυτού,
αναγκαία η παροχή κατευθύνσεων και οδηγιών προς τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να συμμορφωθούν με τις υποχρεώσεις της κείμενης νομοθεσίας και να επιτευχθεί ταχύτατα ο στόχος της πλήρους παραγωγικής λειτουργίας της ΕΨΠ και της εξέλιξης της ως το μοναδικό, ενιαίο κέντρο ψηφιακής εξυπηρέτησης και συναλλαγής των πολιτών και των επιχειρήσεων με τη δημόσια διοίκηση.
Τονίζεται πως κεντρική κυβερνητική επιλογή και βασική προτεραιότητα είναι κάθε νέα ψηφιακή υπηρεσία προς τον πολίτη, τον επαγγελματία ή την επιχείρηση, και ειδικώς αυτές που συμπεριλαμβάνουν:

(α) αυθεντικοποίηση του χρήστη προκειμένου να εισαχθεί σε ειδική πλατφόρμα από την οποία θα παραλάβει το ηλεκτρονικό διοικητικό προϊόν,
(β) παροχή πληροφόρησης και οδηγιών για άλλες πλατφόρμες που παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες,
(γ) ψηφιακή υπηρεσία εθελοντικής φύσης όπου ο ενδιαφερόμενος συναλλάσσεται με τη δημόσια διοίκηση εφόσον το επιθυμεί και όχι λόγω νομικής υποχρέωσης,
να παρέχεται εφεξής μέσω της ΕΨΠ και σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της παρούσας εγκυκλίου.

Στις επόμενες ενότητες 1 και 2 δίνονται οδηγίες για το πως πρέπει να κινηθούν οι φορείς τόσο για υφιστάμενες ψηφιακές υπηρεσίες (ενταγμένες ή μη στην ΕΨΠ) όσο και για τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες οι οποίες βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.

 

Δείτε εδώ την εγκύκλιο