Κώστας Ταγγίρης: Πενήντα επιπλέον λεωφορεία από το νέο έτος στους δρόμους

από Team MyPortal.gr
sms

Συνέντευξη στον Βαγγέλη Πλάκα

Στις προσλήψεις νέων οδηγών και την προμήθεια νέων λεωφορείων, κάτι που θα αυξήσει τα οχήματα που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της πόλης, αναφέρεται μιλώντας στην «Π» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης.

Σήμερα σε καθημερινή βάση κυκλοφορούν, όπως αναφέρει λόγω έλλειψης οδηγών, περί τα 270 λεωφορεία ενώ θα έπρεπε να κυκλοφορούν 365 ώστε να εκτελεί επ’ ακριβώς το πρόγραμμά του. Ο κ. Ταγγίρης εξηγεί ότι ενώ απαιτούνται 1250 οδηγοί σήμερα υπηρετούν περίπου 820 και πως η πρόσληψη 150 οδηγών από το νέο έτος θα μπορέσει να βγάλει στους δρόμους περίπου 50 περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους.

Σε ότι αφορά το στόλο τονίζει πως τον Απρίλιο ο οργανισμός θα προμηθευτεί 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία ενώ συνολικά προβλέπονται στο σχεδιασμό 300 νέα αστικά.

Πόσα οχήματα έχει σήμερα στη διάθεσή του ο οργανισμός

που μπορούν να βγουν στους δρόμους, πόσα χρειάζεται για να μπορεί να εκτελεί βάσει των προβλεπομένων τα δρομολόγια και πόσα εντέλει κυκλοφορούν ημερησίως;

Ο ΟΑΣΘ, για να εκτελεί το πρόγραμμά του στην εντέλεια, πρέπει να δρομολογεί καθημερινά 365 λεωφορεία, συν τρία «ειδικά», αποκλειστικά για τις μετακινήσεις των Ατόμων με Αναπηρία. Τα τρία «ειδικά» κυκλοφορούν καθημερινά και τολμώ να πω ότι στην παροχή αυτής της υπηρεσίας ο Οργανισμός είναι άριστος.

Τα υπόλοιπα 365 τα έχει στη διάθεσή του ο ΟΑΣΘ αλλά, δυστυχώς, δεν τα δρομολογεί, λόγω έλλειψης οδηγών. Σήμερα ο Οργανισμός δρομολογεί σε καθημερινή βάση περί τα 270 λεωφορεία, λόγω έλλειψης οδηγών. Η λύση στο πρόβλημα είναι μία: Προσλήψεις οδηγών. Κι αυτό, ευτυχώς, είναι κάτι που επίκειται.

Πότε αναμένονται τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία για το στόλο του ΟΑΣΘ και τι προβλέπεται μελλοντικά;  

Ο Απρίλιος του 2024 θα είναι ένας σημαντικός μήνας για τον ΟΑΣΘ και, ευρύτερα, για τη Θεσσαλονίκη. Είναι ο μήνας που αναμένουμε να έρθουν στην πόλη μας και να αρχίσουν να κυκλοφορούν, τα πρώτα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία. Πρόκειται για 12μετρα, «καθαρά» οχήματα, με μεγάλη αυτονομία, ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, θύρες usb δίπλα στα καθίσματα ώστε να φορτίζουν οι επιβάτες τα κινητά τους, WiFi κ.ά., τα οποία θα φιλοξενούνται στο αμαξοστάσιο του Οργανισμού στη Σταυρούπολη. Στην προμήθεια περιλαμβάνονται και 55 φορτιστές καθώς και φορητές συσκευές έκτακτης φόρτισης.

Μάλιστα, αυτό το χρονικό διάστημα προετοιμαζόμαστε πυρετωδώς, διότι η φιλοξενία 110 ηλεκτρικών λεωφορείων απαιτεί ειδικές υποδομές.

Είναι γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη έχει πολλά χρόνια να δει καινούρια οχήματα και τα 110 ηλεκτρικά θα ανανεώσουν τον στόλο και θα δώσουν γενικότερα νέα πνοή στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης μας. Δεν θα μείνουμε όμως μόνον στα 110 λεωφορεία, καθώς περιμένουμε ακόμη 20 λίγους μήνες αργότερα, τα οποία θα φιλοξενούνται στο αμαξοστάσιο του Φοίνικα. Και πάλι, όμως, τα 130 λεωφορεία δεν είναι η οροφή μας, καθώς ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει μέχρι το τέλος της διαδικασίας ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων 300 νέα οχήματα. Επομένως θα ακολουθήσουν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και νέοι διαγωνισμοί και είναι πιθανό στη Θεσσαλονίκη να έρθουν μελλοντικά και λεωφορεία που θα κινούνται με υδρογόνο.

Πρόσφατα εγκρίθηκε η πρόσληψη οδηγών στον ΟΑΣΘ. Πότε αναμένονται και τι θα σηματοδοτήσει αυτό για τον αριθμό των λεωφορείων που θα εκτελούν δρομολόγια;

Η τελευταία φορά που ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης είχε προσλάβει κόσμο, ήταν πριν από 11 χρόνια. Όπως καταλαβαίνετε, κ. Πλάκα, όταν δεν γίνονται προσλήψεις για τόσα πολλά χρόνια σε έναν τόσο μεγάλο και σημαντικό Οργανισμό, δημιουργείται πρόβλημα. Όλα αυτά τα χρόνια έφυγαν εκατοντάδες εργαζόμενοι, κυρίως λόγω συνταξιοδότησης και της κινητικότητας. Έτσι φθάσαμε ο ΟΑΣΘ να έχει σήμερα περίπου 820 οδηγούς, οι οποίοι μήνα με το μήνα μειώνονται περαιτέρω, όταν για να βγαίνει το πρόγραμμα και να κυκλοφορούν όλα τα λεωφορεία που προβλέπονται χρειάζονται 1.250. Οι 150 οδηγοί, που αναμένουμε να πιάσουν δουλειά στις αρχές του νέου έτους, θα δώσουν μία μεγάλη ανάσα στον ΟΑΣΘ, κυρίως όμως θα δώσουν ανάσα στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, καθώς σε καθημερινή βάση θα μπορούμε να δρομολογούμε περί τα 50 επιπλέον λεωφορεία. Λεωφορεία τα οποία θα ανακουφίσουν τον κόσμο, καθώς θα βελτιώσουν τις συνθήκες μετακίνησης.

Τώρα πια μπορώ να πως ευθαρσώς ότι αλλάζουμε τον ΟΑΣΘ, αλλάζουμε τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Ποιες ενέργειες θα κάνει ο ΟΑΣΘ στο πλαίσιο των νέων μέτρων για την άμβλυνση των επιπτώσεων από την κατασκευή της Fly over;

Ο ΟΑΣΘ, ως κομμάτι της Θεσσαλονίκης, είναι εδώ για να συνδράμει με όποιον τρόπο μπορεί στην άμβλυνση των επιπτώσεων από την κατασκευή του Fly Over. Από την πρώτη στιγμή δηλώσαμε στις συσκέψεις του συντονιστικού οργάνου για το Fly Over ότι θέλουμε να βάλουμε πλάτη. Ξέρετε, κ. Πλάκα, ότι όλα είναι αλυσίδα. Και ο ΟΑΣΘ και τα λεωφορεία του αποτελούν κρίκο της αλυσίδας. Εφόσον λοιπόν τα λεωφορεία μας βρίσκουν στις διαδρομές τους ανοιχτές λεωφορειολωρίδες, κάτι το οποίο ήδη το βλέπουμε να συμβαίνει, θα μπορέσουμε να πολλαπλασιάσουμε τα δρομολόγια μας, καθώς δεν θα χάνεται πολύτιμος χρόνος στα μποτιλιαρίσματα και την ακινησία. Ακόμα και αν δεν προχωρούσε η διαδικασία των προσλήψεων στον ΟΑΣΘ, με τον ίδιο αριθμό οδηγών και λεωφορείων, τα δρομολόγια που θα εκτελούνται με «ανοιχτές» λεωφορειολωρίδες, θα είναι περισσότερα.

Με το θέμα που ψηφιακού μετασχηματισμού, που έχει καθυστερήσει επί χρόνια, τι εξελίξεις υπάρχουν και τι θα σημάνει αυτό για τους επιβάτες;

Το έργο του ψηφιακού μετασχηματισμού έχει όντως καθυστερήσει, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικό και θα υλοποιηθεί. Όμως πλέον είμαστε σε φάση που λύνουμε προβλήματα. Αρχικά, να σας πω ότι θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο θα είναι κοινό για τους επιβάτες του ΟΑΣΘ και του μετρό, οι οποίοι θα μπορούν να πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους με ένα εισιτήριο. Ακόμα, μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού θα βελτιωθεί και θα ενισχυθεί το σύστημα τηλεματικής, μέσω του οποίου οι επιβάτες έχουν ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για τις διελεύσεις των λεωφορείων. Επιπλέον, θα ενισχυθούν τα συστήματα οργάνωσης του ΟΑΣΘ με νέα λογισμικά. Από το έργο αυτό, που πλέον έχει αρχίσει και εξελίσσεται, ωφελημένοι θα είναι όλοι οι επιβάτες.

(Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Πολιτική”, 18-11-2023)