Χάνεται η αίγλη της «βασίλισσας» Τσιμισκή – Τι δείχνει η χαρτογράφηση της οδού

Η δεκαετής οικονομική κρίση στην χώρα μας έπληξε θανάσιμα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με αποτέλεσμα χιλιάδες από αυτές να έχουν κλείσει οριστικά. Η κατάσταση έγινε ακόμα χειρότερη όταν η πανδημία του ιού προκάλεσε την ταφόπλακα για όσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις απέμειναν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η βασίλισσα της αγοράς, η Τσιμισκή.

Δεκάδες καταστήματα άλλαξαν χέρια. Το αρνητικό είναι ότι τα ακίνητα έχουν “περάσει” σε λιγότερα επιχειρηματικά “χέρια” και το εμπόριο ελέγχεται από λίγους και κυρίως από πολυεθινικές εταιρείες. Αυτό βέβαια, δεν είναι κάτι μη φυσιολογικό καθώς οι πολυεθνικές κρατούν το εμπόριο σε όλες τις πόλεις του κόσμου. Ο Έλληνας επιχειρηματίας, όμως, έχει χάσει την επαφή με την αγορά.

Η επιχειρηματικότητα διαμορφώνεται από την αγοραστική ικανότητα των καταναλωτών. Η συνολική εικόνα των καταστημάτων δείχνει ότι τα πορτοφόλια δεν έχουν και πολλά ευρώ.

Τρανή απόδειξη πως οι πιο εμπορική δρόμοι της Θεσσαλονίκης πωλούν προϊόντα με 5 και 10 ευρώ.

Η ελίτ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Τσιμισκή, στην Μητροπόλεως και στην Προξένου Κορομηλά έχουν αποχωρήσει καθώς τα προϊόντα τους κόστιζαν μερικές εκατοντάδες ευρώ. Δεν είναι υγιές για μία ολοκληρωμένη αγορά να μην έχει τέτοιου είδους επιχειρήσεις.

Η βασίλισσα του κέντρου, η Τσιμισκή αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Η καταγραφή των διαθέσιμων καταστημάτων έδειξε την πραγματικότητα.

Σε  σύνολο  247 ακινήτων:

ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ:  180

 ΕΣΤΙΑΣΗ – ΚΑΦΕ: 28

 ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΤΡΑΠΕΖΕΣ: 28

 ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ: 12

 Άξιο αναφοράς είναι πως σχεδόν ένα στα τρία ακίνητα χρησιμοποιούνται για παροχή υπηρεσίας, τράπεζες και γρήγορο καφέ – φαγητό. Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις ρούχων, υποδημάτων και αξεσουάρ πωλούν προιόντα σε χαμηλές τιμές κάτι που ενδεχομένως να μην συνάδει με τον χαρακτήρα της πιο εμπορικής οδού.

No Comments Yet

Comments are closed