Π. Μπίλλιας: Η Θεσσαλονίκη αποκτά νέα ταυτότητα

από Team MyPortal.gr
sms

Συνέντευξη στη Βαρβάρα Ζούκα

Για τα mega projects που συνθέτουν τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης μιλά στην «Π» ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ιεραρχώντας την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου ως ένα από τα σπουδαιότερα έργα στην ιστορία της πόλης.

Ο κ. Μπίλλιας δεσμεύεται ότι θα κλείσουν άμεσα δυο μεγάλες κυκλοφοριακές πληγές, δυτικά με την ολοκλήρωση της διαπλάτυνσης της Λαγκαδά στο χιλιόμετρο που έμενε ορφανό από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων και ανατολικά με την κατάργηση των παράτυπων προσβάσεων στην Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών.

Για το flyover εκτιμά ότι δεν υπάρχει τρόπος να αποφευχθούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο στάδιο κατασκευής, αλλά τονίζει ότι με την ολοκλήρωσή του το έργο θα βελτιώσει τις μετακινήσεις για τα επόμενα 30 χρόνια.

Στις εκλογές της 8ης Οκτωβρίου ο Πάρις Μπίλλιας θα είναι εκ νέου υποψήφιος με τον Απόστολο Τζιτζικώστα. «Οι δεσμεύσεις υλοποιούνται και μετατρέπονται σε έργα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

 

Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου είναι ένα από τα μεγαλύτερα projects που βρίσκονται σε εξέλιξη. Πόσο γρήγορα είναι εφικτό να τρέξουν τα έργα;

«Το μεγαλύτερο και σπουδαιότερο έργο στην ιστορία της Θεσσαλονίκης, η ενοποίηση και ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι, μετρά αντίστροφα, για να περάσει στη φάση της υλοποίησης. Χρειάστηκε επίπονη και χρονοβόρα προσπάθεια, για να προχωρήσουν οι μελέτες και να λυθούν γραφειοκρατικά ζητήματα γύρω από αυτό το σπουδαίο έργο, που θα αποτελέσει τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης. Αναμένουμε πλέον την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος και τη σύσταση του φορέα υλοποίησης του project, ώστε να προχωρήσουμε σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και μελέτες εξειδίκευσης και να αρχίσει η δημοπράτηση κατασκευής. Τα έργα, με ενδεικτικό προϋπολογισμό 500 εκατ. ευρώ, μπορούν να έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους το 2030. Ήδη εκτελούνται πρόδρομες εργασίες εξυγίανσης των εδαφών στη δυτική Θεσσαλονίκη».

 

Σε ό,τι αφορά το flyover, πώς μπορεί να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της πόλης κατά την εκτέλεση του έργου;

«Θέλω να είμαι ειλικρινής. Δεν υπάρχει τρόπος να αποφευχθούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο στάδιο κατασκευής του έργου. Όμως η πόλη πρέπει να λειτουργήσει. Για αυτό άλλωστε συστάθηκαν συντονιστικό όργανο και ομάδες εργασίας -υπό τον συντονισμό του ΟΣΕΘ με τη συνδρομή του ΙΜΕΤ και του ΑΠΘ- οι οποίες απαρτίζονται από τους καλύτερους επιστήμονες που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη για τα κυκλοφοριακά ζητήματα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη μικρότερη ταλαιπωρία όλων μας είναι, ακολουθώντας τις εντολές των τροχονόμων, να δοθεί τέλος στην παράνομη στάση και στάθμευση στους βασικούς οδικούς άξονες. Το flyover, με την ολοκλήρωσή του, θα βελτιώσει τις μετακινήσεις για τα επόμενα 30 χρόνια, καθώς θα δημιουργηθεί ένας οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών, που θα εξασφαλίζει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού. Η μείωση του όγκου των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης θα βελτιώσει το επίπεδο ζωής των πολιτών. Το flyover, με το μετρό και τις επεκτάσεις του καθώς και τη γενικότερη ενίσχυση των ΜΜΜ, αποτελούν συνδυαστικά τη μόνη διέξοδο για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης».

 

Έπειτα από καθυστερήσεις δέκα ετών, επί της δικής σας θητείας παραδόθηκε το περίφημο ορφανό χιλιόμετρο της Χαλκιδικής. Έχει όμως κι η Θεσσαλονίκη το δικό της ορφανό χιλιόμετρο και αναφέρομαι σε αυτό της οδού Λαγκαδά, που εκκρεμεί από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων. Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για την ολοκλήρωση του έργου;

«Στην ΠΚΜ ολοκληρώνουμε τις μελέτες διαπλάτυνσης της Λαγκαδά. Στόχος μας είναι το 2024 να περάσουμε στη δημοπράτηση του έργου. Οι μελέτες που ολοκληρώνονται προβλέπουν τη διαπλάτυνση του τμήματος της Λαγκαδά από το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά μέχρι τη διασταύρωση με την Αγίων Πάντων, δηλαδή το… ορφανό χιλιόμετρο, το οποίο θα αποκτήσει και αυτό τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση. Έτσι θα περιοριστούν τα μποτιλιαρίσματα και οι καθυστερήσεις και θα βελτιωθεί η καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών».

 

Ζητήματα οδικής ασφάλειας, όμως, υπάρχουν και με τις προσβάσεις στον δρόμο προς Χαλκιδική…

«Κυρία Ζούκα, βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι τις επόμενες εβδομάδες υπογράφουμε τη σύμβαση για τη μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, στο τμήμα της από τον Κ12 (συμβολή με περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης) μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Θέρμης. Με το έργο θα αναβαθμίσουμε τον βασικό αυτό άξονα και θα αναμορφώσουμε το παράπλευρο οδικό δίκτυο, βελτιώνοντας σημαντικά την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και εγκαταστάσεων που βρίσκονται εκεί. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025 και έκτοτε η πρόσβαση των οχημάτων στον δρόμο από και προς τη Χαλκιδική θα γίνεται μόνο από τέσσερις κόμβους αντί για τις περίπου 15 παράτυπες προσβάσεις που υπάρχουν σήμερα».

 

Στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές διεκδικείτε την επανεκλογή σας με την παράταξη του Απόστολου Τζιτζικώστα. Ποιους στόχους θέτετε για τη νέα θητεία;

«Όπως ίσως γνωρίζετε, δεν είμαι επαγγελματίας πολιτικός και δεν αποτελεί για μένα αυτοσκοπό η απόκτηση αξιωμάτων. Αποφάσισα να ασχοληθώ ενεργά με την τοπική αυτοδιοίκηση την περασμένη τετραετία, για να συμβάλω στην υλοποίηση σημαντικών για την περιοχή έργων, τα οποία είχαμε σχεδιάσει και μελετήσει στο ΤΕΕ/ΤΚΜ, όπου ήμουν πρόεδρος. Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος με τιμά με την εμπιστοσύνη και τη φιλία του, μου έδωσε τη δυνατότητα να εργαστώ για την υλοποίηση έργων που έχει ανάγκη η περιοχή. Τέσσερα χρόνια μετά, υπάρχουν έργα, δράσεις και μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη και θέλουμε να ολοκληρωθούν στην επόμενη θητεία, εφόσον βέβαια μας επιλέξουν οι πολίτες. Θέλω να τονίσω ότι οι δεσμεύσεις του 2019 υλοποιούνται και μετατρέπονται σε έργα. Και στοχεύουμε να συνεχίσουμε με πλάνο και δουλειά!».

(Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Πολιτική”, 9-9-2023)