Fly Over: “Βροχή” κλήσεων απo την τροχαία, χωρίς ενημέρωση οι θεσσαλονικείς

από Team MyPortal.gr
sms

«Βροχή» πέφτουν οι κλήσεις από την τροχαία τις τελευταίες εβδομάδες στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της εντατικοποίησης των ελέγχων και της αύξησης της παρουσίας της στους δρόμους της πόλης ενόψει της έναρξης κατασκευής της fly over.  Τροχονόμοι περιπολούν και απομακρύνουν με συστάσεις τους οδηγούς που παρκαρουν σε σημεία που δεν επιτρέπεται ενώ βεβαιώνουν και κλήσεις για παράνομη στάθμευση που εστιάζονται στην λεωφορειολωρίδα της Βασιλίσσης Όλγας, στα αριστερά της ίδιας οδού και της Τσιμισκή καθώς και στην οδό Πολυτεχνείου και την Εγνατία.  Επίσης έχουν τοποθετηθεί και σχετικές προειδοποιητικές κορδέλες ενώ στην μάχη για την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης, ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητα των δρόμων εντός πόλης, επιστρατεύτηκαν και γερανοί.  Στη σχετική προσπάθεια, σε κεντρικούς δρόμους περιπολούν, ενημερώνουν και βεβαιώνουν πρόστιμα και άνδρες της δημοτικής αστυνομίας.

Δίχως βέβαια να αποτελεί δικαιολογία για κανέναν οδηγό που παρανομεί παρκάροντας σε σημεία που δεν επιτρέπεται, επιτείνοντας το ήδη οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα, θα έπρεπε να είχε προηγηθεί μια εκστρατεία ενημέρωσης για την εντατικοποίηση των ελέγχων ώστε οι κεντρικές οδοί της πόλης να παραμένουν ανοικτοί. Και αυτό διότι η επί χρόνια ελάχιστη παρουσία της τροχαίας στους δρόμους της Θεσσαλονίκης αλλά και η εστίαση της δύναμης της δημοτικής αστυνομίας στον έλεγχο του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, είχε καθιερώσει δια της ανοχής μια συγκεκριμένη κατάσταση στάθμευσης στα αριστερά ακόμη και μεγάλων δρόμων.  Κάποιοι μάλιστα το «ενθάρρυναν» αυτό στη βάση διάφορων επιχειρημάτων όπως η εξυπηρέτηση των καταστημάτων, η λειτουργία της αγοράς κλπ.

Οι οδηγοί βέβαια ζητούν γενικότερα ενημέρωση και θα έπρεπε να υλοποιηθεί μια καμπάνια για τα νέα δεδομένα στην καθημερινότητα της πόλης ένεκα των έργων για τη fly over σε όλα τα επίπεδα με προτεραιότητα στις προσβάσεις στα νοσοκομεία, στα τμήματα που θα κλείσουν λωρίδες της περιφερειακής οδού κ.ά.   Στο πλαίσιο αυτό η «Π» ζήτησε δηλώσεις της διευθύντριας Τροχαίας Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρχει αναλυτική και έγκυρη ενημέρωση των οδηγών, δίχως ωστόσο το αίτημα να γίνει αποδεκτό.

Τη Δευτέρα πάντως το Υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών, προγραμματίζει εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη για την παρουσίαση του έργου.

 

Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης: Εναλλακτικά μοντέλα αστυνόμευσης ιδία βουλήσει εν όψει Fly Over

Εναλλακτικά μοντέλα αστυνόμευσης σε κομβικούς οδικούς άξονες της πόλης επεξεργάζεται αυτή την περίοδο η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης, στην προσπάθειά της να συμβάλει στην αποσυμφόρηση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν με την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Fly Over.

Μάλιστα η δημοτική αστυνομία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη της, εκκινεί τις προσπάθειές της ιδία βουλήσει, καθώς ουδέποτε έχει κληθεί εκπρόσωπός της στις συσκέψεις που γίνονται σε συστηματική πλέον βάση για την προετοιμασία του έργου του Fly Over.

Με πρωτοβουλία του εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου για θέματα που αφορούν τη δημοτική αστυνομία Δημήτρη Δαγκλή, ήδη από τις αρχές Σεπτεμβρίου άρχισε να εφαρμόζεται πιλοτικά ένας εναλλακτικός τρόπος αστυνόμευσης σε βασικές οδικές αρτηρίες, όπως η Τσιμισκή, η Βασιλίσσης Όλγας, η Εγνατία και η λεωφόρος Νίκης.

Η παρουσία των δημοτικών αστυνομικών εντάθηκε κατά τις ώρες αιχμής και αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου, που βεβαίως διαφέρουν για κάθε δρόμο. Στη Βασιλίσσης Όλγας, για παράδειγμα, δόθηκε έμφαση στην αστυνόμευση της λεωφορειολωρίδας κατά τις πρωινές ώρες, ώστε να διασφαλίζεται κατά το δυνατόν η απρόσκοπτη κίνηση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ.

Τις πρωινές ώρες δόθηκε βαρύτητα και στον άξονα της Τσιμισκή, με τις ομάδες των δημοτικών αστυνομικών που τοποθετήθηκαν στο σημείο να επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην αποτροπή της στάθμευσης στην αριστερή πλευρά του δρόμου.

Στην οδό Εγνατία και στη λεωφόρο Νίκης το βάρος της αστυνόμευσης από μέρους της δημοτικής αστυνομίας πέφτει στις απογευματινές ώρες, όταν ο κόσμος επιστρέφει από τη δουλειά του.

 

Αυστηροί έλεγχοι στις θέσεις φορτοεκφόρτωσης

Παράλληλα, στο πλαίσιο των εναλλακτικών μοντέλων που επεξεργάζεται, η δημοτική αστυνομία προχώρησε το τελευταίο διάστημα σε συστηματικότερους ελέγχους για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης σε θέσεις που προορίζονται για φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων. «Είναι σημαντικό οι θέσεις φορτοεκφορτώσεων να μένουν ελεύθερες, ώστε τα φορτηγά που αναλαμβάνουν την τροφοδοσία των καταστημάτων να βρίσκουν πάντα διαθέσιμες τις ειδικές αυτές θέσεις. Σε διαφορετική περίπτωση τα φορτηγά παρκάρουν σε διπλή σειρά, προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος», εξηγούν στελέχη της δημοτικής αστυνομίας Θεσσαλονίκης.

 

Τα δύο μεγάλα αγκάθια

Το μεγάλο ζητούμενο παραμένει αν και κάτω από ποιες προϋποθέσεις θα εφαρμοστούν εν τέλει το βραδινό ωράριο φορτοεκφορτώσεων αλλά και η νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων, που περιλαμβάνονται στα μέτρα που έχει προτείνει το συντονιστικό όργανο που έχει συσταθεί για το Fly Over, με σκοπό τη μείωση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία κατά την εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών.

Παρά το γεγονός ότι και τα δύο αυτά μέτρα αφορούν τον δήμο Θεσσαλονίκης, στις συσκέψεις του συντονιστικού οργάνου συνήθως δεν συμμετέχει εκπρόσωπος του δήμου.

Την καυτή πατάτα για τα θέματα της νυχτερινής αποκομιδής των απορριμμάτων αλλά και της εφαρμογής βραδινού ωραρίου στις φορτοεκφορτώσεις θα κληθεί να διαχειριστεί επί της ουσίας η νέα διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη, που αναλαμβάνει καθήκοντα από 1ης Ιανουαρίου 2024.

Η απερχόμενη διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα είχε επιλέξει να μην εφαρμόσει το βραδινό ωράριο φορτοεκφορτώσεων, μεταξύ άλλων υπό το σκεπτικό ότι θα δημιουργούνταν πρόσθετα προβλήματα στην αγορά, στο εμπόριο και στην εστίαση, που ήδη δέχονταν τεράστιες πιέσεις από τις αλλεπάλληλες κρίσεις -οικονομική, πανδημική, ενεργειακή.

Ο απερχόμενος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας είχε υποβάλει το αίτημα να υπάρξει σχέδιο διαχείρισης της κυκλοφορίας κατά την εκτέλεση των έργων για το Fly Over με παρέμβασή του στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα.

 

Θόδωρος Τσαϊρίδης, Πρόεδρος Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης

«Η παρουσία της τροχαίας έχει αυξηθεί»

Τι έχετε να σχολιάσετε για τις ενέργειες της τροχαίας στη Θεσσαλονίκη τελευταία, σε σχέση με την έναρξη των εργασιών του FlyOver;

Η τροχαία κυκλοφορεί ιδιαίτερα τις καθημερινές, τις ώρες που ο κόσμος πηγαίνει και έρχεται από τις δουλείες του αλλά όσοι τροχονόμοι και να βγουν στο δρόμο δεν μπορούν κάνουν θαύματα, ούτε να εξαφανίσουν τα οχήματα, ούτε να διαπλατίστουν τους δρόμους. Η τροχαία εφαρμόζει την νομοθεσία βεβαιώνει παραβάσεις εκεί που τις διαπιστώνει, αν ο κόσμος συμμορφωνόταν με τα προβλεπόμενα και δεν άφηνε τα αυτοκίνητά τους παρκαρισμένα όπου δεν

επιτρέπεται, η τροχαία δεν θα βεβαίωνε παραβάσεις. Πρέπει να αλλάξουμε κι εμείς κάπως νοοτροπία. Πρέπει να σεβόμαστε και τους υπόλοιπους συμπολίτες μας. Η τροχαία κάνει αυτό που πρέπει να κάνει.

 

Παρατηρούνται αυξημένοι έλεγχοι τον τελευταίο καιρό που από πολλούς χαρακτηρίζεται ως «σαφάρι».

Παρατηρούνται περισσότεροι έλεγχοι καθώς έχει αυξηθεί η παρουσία της τροχαίας σε δρόμους που κατά το παρελθόν δεν υπήρχε παρουσία και διαπιστώνονται περισσότερες παραβάσεις. Έχει αυξηθεί η δύναμη της τροχαίας στους δρόμους γενικότερα. Αυτό γίνεται ώστε να συμμορφωθούν οι πολίτες. Αυτή τη στιγμή και η τελευταία σπιθαμή δρόμου που πρέπει να χρησιμοποιείται κατ την έναρξη των εργασιών του FlyOver θα πρέπει να παραμένει ανοιχτή.

Απλά τονίζω πως ό,τι και να κάνει η τροχαία θα πρέπει να ληφθούν οπωσδήποτε και άλλα μέτρα που θα συμβάλουν στην μείωση του όγκου των οχημάτων και στη διευκόλυνση των πολιτών στην καθημερινότητά τους. Αν δεν ληφθούν άλλα μέτρα δεν υπάρχει περίπτωση να αποφευχθεί αυτό το κυκλοφοριακό χάος που αναμένεται να δημιουργηθεί από την έναρξη των εργασιών του FlyOver.

Είναι και ζήτημα ατομικής ευθύνης από ένα σημείο και μετά;

Είναι ζήτημα ατομικής ευθύνης, αλλά πάνω από όλα θα πρέπει και το κράτος να κάνει κάποια πράγματα.  Εμείς μπορεί να λέμε να μην παρκάρει ο κόσμος όπου να ναι, αλλά που είναι τα πάρκινγκ; Ουσιαστικά πάμε να ξεκινήσουμε ένα έργο βγάζοντας την τροχαία έξω χωρίς την παραμικρή υποδομή. Που είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα αυξημένα δρομολόγια, τα εναλλακτικά μέσα μαζικής

μεταφοράς, οι χώροι στάθμευσης σε διάφορους χώρους για να διευκολύνονται οι πολίτες;  Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, το κράτος δεν έχει εξασφαλίσει στους πολίτες, όλα όσα θα έπρεπε ώστε να μιλάμε αποκλειστικά για ατομική ευθύνη.

 

 

Γιώργος Δημαρέλος, Συγκοινωνιολόγος, νεοεκλεγείς Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης

«Πρώτα Μετρό, μετά εργασίες για τη fly over»

Ποιες είναι οι προτάσεις για τα θέματα της τροχονομικής αστυνόμευσης ενόψει FlyOver;

Καταρχάς πιστεύω ότι δεν θα έπρεπε να ξεκινήσει τώρα το FlyOver, αν δεν είναι τουλάχιστον σε λειτουργία η βασική γραμμή του Μετρό. Αλλά θεωρώ ότι αν αυτό δεν τίθεται πλέον υπό συζήτηση, για να μπορέσει να λειτουργήσει η πόλη όσο το δυνατό καλύτερα θα πρέπει να υπάρξουν κάποιες «μίνιμουμ» εγγυήσεις. Πρώτον, η τροχαία να βρίσκεται παντού καθώς και περισσότερα λεωφορεία και οδηγοί του ΟΑΣΘ.

Ειδικότερα για την τροχονομική αστυνόμευση;

Η συνεχής παρουσία της τροχαίας στους δρόμους είναι αναγκαία, γιατί με το περίπου 30% του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης να έχει κλείσει και να έρχεται μέσα από την πόλη χωρίς Μετρό και με την παρούσα κατάσταση στον ΟΑΣΘ θα υπάρξει σοβαρό ζήτημα. Η πόλη δεν υπάρχει περίπτωση να μην αντιμετωπίσει τεράστιο πρόβλημα, το θέμα είναι η ελαχιστοποίηση αυτού.

(Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Πολιτική”, 4-11-2023)