Π. Μπίλλιας: «Ως το τέλος του έτους το ΠΔ για το παραλιακό μέτωπο»

από Team MyPortal.gr
sms

Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο έργο που προωθείται.  Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλιας παρουσιάζει στην «Π» τα κρίσιμα στοιχεία που αφορούν χρονοδιαγράμματα, φορέα υλοποίησης και χρηματοδότηση.

Τι σημαίνει ανάπλαση του παραλιακού μετώπου για τη Θεσσαλονίκη;

Σημαίνει ότι θα δημιουργηθεί συνεχής ζώνη αναψυχής και περιπάτου,σε μήκος 40 χιλιομέτρων,δίπλα στη θάλασσα. Σημαίνει ότι θα γίνεται απρόσκοπτη μετακίνηση με ποδήλατο, ότι θα υπάρχουν χώροι πολιτισμού, αθλητισμού, νέα τοπόσημα. Σημαίνει ότι θα αποδοθούν στους πολίτες περισσότερα από 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου, ρυθμισμένου πολεοδομικά χώρου.

Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου;

Ναι. Η μελέτη για το έργο κοινοποιήθηκε σε περισσότερους από 130 φορείς και συλλογικότητες, προκειμένου να λάβουν γνώση και να διατυπώσουν την άποψή τους, οπότε είχαμε μία ουσιαστική διαδικασία διαβούλευσης η οποία ολοκληρώθηκε.

Πότε θα έχουμε το τελικό σχέδιο και τι ακολουθεί;

Αυτή τη χρονική περίοδο αξιολογούμε τις παρατηρήσεις των πολιτών και των φορέων της πόλης, ώστε να έχουμε το τελικό κείμενο της μελέτης. Θα ακολουθήσουν εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και θα ακολουθήσει ο έλεγχος από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Στόχος είναι στο τέλος του τρέχοντος έτους  να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα ανοίξει το δρόμο για την υλοποίηση του έργου.

Οι δημοπρατήσεις πότε θα γίνουν;

Οι δημοπρατήσεις τοποθετούνται χρονικά στο τέλος του 2024, αρχές 2025. Το έργο θα προχωρήσει από έναν φορέα, ο οποίος θα συσταθεί ειδικά για την υλοποίηση του έργου σε όλα του τα στάδια: εκπόνηση μελετών, δημοπράτηση, κατασκευή, συντήρηση.

Έχετε βρει χρηματοδοτικά εργαλεία για ένα τόσο μεγάλο έργο;

Τα έργα μπορούν να ενταχθούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο και να χρηματοδοτηθούν από το ΠΕΠ. Κάποια έργα, ενδεχομένως, θα προχωρήσουν μέσω ΣΔΙΤ. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Πολιτική”, 19-3-2022