Γιάννης Μπουτάρης: «Η Μακεδονία δεν είναι μία και ελληνική»

από Team MyPortal.gr
sms

Εγκαινιάστηκε σήμερα ο κύκλος δημοσίων συνεντεύξεων #PRESSnext_gen με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, ένα πειραματικό εγχείρημα δημόσιου λόγου μεταξύ μιας νέας, εν εξελίξει γενιάς δημοσιογράφων και προσωπικοτήτων με επιρροή και εκτόπισμα στη δημόσια σφαίρα. Οι φοιτητές και μεταπτυχιακοί φοιτητές του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ «μπήκαν αμέσως στο θέμα» τάσσοντας ερωτήματα για το φλέγον ζήτημα αυτών των ημερών, το Σκοπιανό και το χθεσινό Συλλαλητήριο για τη Μακεδονία.

Ο Δήμαρχος δήλωσε χαρακτηριστικά πως «Η ιστορία του Μακεδονικού είναι μία πολύ πονεμένη ιστορία. Εγώ δεν συμφώνησα με το Συλλαλητήριο και φυσικά ούτε πήγα. Βέβαια ο Δήμος πλήρωσε ρεύμα για τη συνάντηση. Η Δημοτική Τηλεόραση, η TV100 κάλυψε πάνω από δύο ώρες τη συγκέντρωση. Η Μακεδονία δεν είναι μία και ελληνική, αλλά τρεις, αυτή που κατέχει η Ελλάδα, αυτή που κατέχουν οι Πρώην Γιουγκοσλάβοι και νυν Σκοπιανοί και ένα κομμάτι στη Βουλγαρία. Η ιστορία δεν μπορεί να κλαπεί. Πρέπει να χτιστούν μέτρα εμπιστοσύνης και αυτό θα γίνει μόνο μέσω της επαφής. Εγώ οφείλω να κάνω την πόλη όσο γίνεται πιο ευχάριστη για τον επισκέπτη και τον πολίτη, δεν κάνω εξωτερική πολιτική».

Στη συνέχεια, ο κ. Μπουτάρης αναφέρθηκε στην ανάγκη να δοθούν μεγαλύτερες αρμοδιότητες αλλά και περισσότεροι πόροι στους δήμους ώστε η χώρα να μπορέσει να αναζωογονηθεί, ενώ στην ερώτηση για μια ενδεχόμενη τρίτη θητεία, είπε χαρακτηριστικά: «Δεν θα απαντήσω. Δέκα χρόνια φτάνουν για να αφήσει κάποιος ένα έργο πίσω του. Η εξουσία φθείρει και διαφθείρει και έχω αρχίσει να φθείρομαι. Δεν ξέρω πως θα είμαι σε δύο χρόνια».

Αργότερα, στο τραπέζι έπεσαν και ερωτήματα για το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα με το Δήμαρχο να δηλώνει πως σήμερα δεν υπάρχει δωρεάν παιδεία και πως σίγουρα χρειάζεται αναδιάρθρωση καθώς εξαρτάται παντελώς από το κράτος, ενώ παράλληλα υποστήριξε τη φυγή των νέων για δουλειά στο εξωτερικό. Εντύπωση προκάλεσε, ωστόσο, η άποψη του κ. Μπουτάρη για τις μεταφορικές συγκοινωνίες και το μετρό, καθώς θεωρεί πως το μετρό για μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη είναι υπερβολή ενώ το τραμ θα ήταν μία πολύ καλή λύση.