Από τη σύνδεση Αγγελοχωρίου – Καλοχωρίου, στην υποθαλάσσια και στο flyover

από Κρινής Παναγιώτης
sms
Αν ένα από τα έργα που πρόκειται να υλοποιηθεί είναι αυτό, της συνολικής ανακατασκευής της περιφερειακής οδού, της Θεσσαλονίκης.
Το επιχείρημα που ενισχύει αυτό το συμπέρασμα είναι πως η κυβέρνηση αποφάσισε να υλοποιήσει το έργο ιδιώτης.
Ο αρχικός φόβος πως η νέα οδός θα έχει διόδια έχει εξαλειφθεί και ο εργολάβος θα πληρωθεί με άλλο τρόπο.
Ο κάθε ένας πολίτης της Θεσσαλονίκης έχει δίκιο να είναι εξαιρετικά καχύποπτος και δύσπιστος για τον απλούστατο λόγο πως έχει ακούσει και έχει δει μακέτες από δήθεν έργα πνοής.
Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς;
Η σύνδεση Αγγελοχωρίου-Καλοχωρίου, η υποθαλάσσια, η εξωτερική περιφερειακή που θα “τρυπούσε” τον Χορτιάτη, ο προαστιακός που θα συνέδεε το αεροδρόμιο με την Χαλκιδική και σίγουρα άλλα πολλά που έχουν ξεχαστεί.
Μια κατηγορία μόνο του, είναι το έργο του μετρό που προχωρά με άλλοτε αργούς και άλλοτε γρήγορους ρυθμούς, έως ότου κάποια στιγμή ολοκληρωθεί.
Πρόκειται για μία πόλη, που οι κυβερνήσεις δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν σε υψηλό επίπεδο, τις υπάρχουσες υποδομές. Τρανταχτό παράδειγμα, ο ΟΑΣΘ που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τα λεωφορεία συνεχώς λιγοστεύουν.
Ο νυν υπουργός υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής εντόπισε, από την πρώτη στιγμή πως η λύση στην αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης είναι μία και μοναδική. Να αυξηθεί ο στόλος των οχημάτων. Οι πρωτοβουλίες ήταν σχετικές και η πόλη θα αποκτήσει 230 νέα λεωφορεία, προσθέτοντας και την παραχώρηση γραμμών στα ΚΤΕΛ, φάνηκε και θα φανεί ακόμα περισσότερο τους επόμενους μήνες.
Όσον αφορά στο flyover, η ανάγκη για ένα τέτοιο έργο είναι επιβεβλημένη για τον λόγο πως ο περιφερειακός είναι ακατάλληλος και η φθορά του σημαντική. Η επικινδυνότητα σε συνδυασμό με την επιπόλαια οδήγηση έχει δραματικά αποτελέσματα κάποιες φορές. Η ακαταλληλότητα του δρόμου αποδεικνύεται από την ευκολία που η κυκλοφορία μπλοκάρεται.
Άρα, ένα συνολικό έργο θα δημιουργήσει μία σημαντική υποδομή και θα φέρει ουσιαστική ανάπτυξη στην πόλη.