Σε χρήση η Υπόγεια Διάβαση Μενεμένης – Την παρέδωσε ο Σπίρτζης εν μέσω αντεγκλήσεων από Κυρίζογλου – Τι δήλωσε η Κ. Νοτοπούλου

Παραδόθηκε το έργο της Υπόγειας Διάβασης Μενεμένης από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.
Τα εγκαίνια του έργου της υπόγειας διάβασης που συνδέει τη Μενεμένη με την οδό Μοναστηρίου, στη δυτική Θεσσαλονίκη, τέλεσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, «με καθυστέρηση μιας εβδομάδας και 12 λεπτών, από την ημέρα της παραλαβής του για χρήση», όπως είπε ο ίδιος χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας μάλιστα και τη σημασία του για την αναβάθμιση της περιοχής, αλλά και των Δυτικών συνοικιών της πόλης συνολικά. Τα εγκαίνια του έργου, προϋπολογισμού 10,5 εκατ. ευρώ, έγιναν παρουσία -μεταξύ άλλων – της υφυπουργού Μακεδονίας – Θράκης, Κατερίνας Νοτοπούλου, του δημάρχου Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρου Κυρίζογλου, του προέδρου του ΟΑΣΘ, Στέλιου Παππά, βουλευτών, αρχών της περιοχής και εκπροσώπων της ΕΡΓΟΣΕ.

Μιλώντας κατά την παράδοση του έργου σήμερα το πρωί στη Μενεμένη ο κ. Σπίρτζης δήλωσε:
«Παραδίδουμε ένα σημαντικό και σύγχρονο έργο για τη Θεσσαλονίκη. Με την ευκαιρία να πω ότι θα προχωρήσουμε για τις εργασίες του Μουσείου Ολοκαυτώματος σε συνεργασία με την Ισραηλιτική Κοινότητα, όμως το πιο σημαντικό είναι η ολοκλήρωση σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Ειδομένη, ένα πολύ μεγάλο βήμα για τη σύνδεση της χώρας με την Κεντρική Ευρώπη. Στο όραμα του πρωθυπουργού η Θεσσαλονίκη να γίνει κέντρο των Βαλκανίων, εμπορικό, οικονομικό, μεταφορικό και πολιτιστικό όπως είναι και η δέσμευσή μας να προχωρήσουμε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τις αστικές μεταφορές μέσα στο 2019. Να πώ ότι θα ξεκινήσει δοκιμαστική χρήση του Μετρό Θεσσαλονίκης, για να μην υπάρχουν άλλες γκρίζες ζώνες στην πληροφόρηση των πολιτών και ο σταθμός του Μετρό στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία μέσα στο 2019», υπογράμμισε ο υπουργός.
«Για τον ΟΑΣΘ θα έχουμε ξεχωριστές ανακοινώσεις για τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό που θα γίνει σε τρεις φάσεις, μία μέχρι την παράδοση του Μετρό και τη λειτουργία, μία μέχρι τη λειτουργία στην Κεντρική γραμμή και μία για την επέκταση προς Καλαμαριά όπως είναι έτοιμες οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Οι Δυτικές συνοικίες δεν θα μείνουν εγκαταλελειμένες όπως ήταν για δεκαετίες, ούτε οι μεταφορές.

Δήλωση Κατερίνας Νοτοπούλου

«Αποδίδουμε σήμερα στους πολίτες ένα σημαντικό έργο που βελτιώνει την καθημερινότητα των δημοτών του Δήμου Αμπελοκήπων – Μενεμένης,και που αναβαθμίζει τον αστικό ιστό της δυτικής Θεσσαλονίκης. Διασφαλίζεται πλέον η ανεμπόδιστη, συνεχής κίνηση πεζών και η διέλευση οχημάτων. Ένα έργο σύγχρονο, που υλοποιήθηκε με διαφάνεια σε μόλις δυόμιση χρόνια.
Η υλοποίηση του εντάσσεται στη βασική στρατηγική επιλογή του πρωθυπουργού να θέσει ως προτεραιότητα την αναβάθμιση των παραμελημένων δυτικών συνοικιών.
Προστίθεται έτσι, ένα ακόμα έργο, στο νέο «δυτικό χάρτη» της πόλης που διαμορφώνεται και περιλαμβάνει μια σειρά στοχευμένων δράσεων.
Η πόλη αυτή αλλάζει, και αυτή είναι μια περίπλοκη διαδικασία και απαιτεί συνεννόηση και συνεργασία. Όπου υπάρχει, όλοι αποδίδουμε τα μέγιστα. Όπου δεν υπάρχει, μένει το έργο πίσω και αυτό είναι σε βάρος των πολιτών
Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται. Γίνεται πόλη ανοιχτή στο μέλλον, ένα μέλλον που το σχεδιάζουμε και το φτιάχνουμε μαζί».

Αντιπαράθεση για την καθυστέρηση

Εξηγώντας τους λόγους της καθυστέρησης για την παράδοση του έργου ο υπουργός δήλωσε:

«Όπως γίνεται όταν κινούμαστε για τα έργα υποδομών στη λογική του παλαιοκομματισμού το έργο δεν είχε σωστές μελέτες. Τον Ιούνιο του 2016 υποβλήθηκε νέος φάκελος για να διορθώσει τις μελέτες όσον αφορά την κάτω διάβαση πεζών και το κομμάτι του οδικού δικτύου της κάτω διάβασης. Η μελέτη έκανε έξι μήνες να εγκριθεί από την τοπική αυτοδιοίκηση και επομένως το έργο παρελήφθη από την ΕΡΓΟΣΕ προς χρήση στις 31/10. Άρα να ζητήσουμε ένα συγγνώμη για την καθυστέρηση μιας εβδομάδας και 12 λεπτών που έκανα να έρθω για την παράδοση», είπε χαρακτηριστικά ο κ.Σπίρτης και πρόσθεσε: «Πρώτον όταν τα έργα δημοπρατούνται χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες τότε έχουμε μερικούς μήνες καθυστέρηση. Δεύτερον πρέπει να συντομεύσουν και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες έγκρισης στην τοπική αυτοδιοίθκηση γιατί για έξι μήνες στην κάτω διάβαση δεν μπορούσαν να συνεχίσουν τις εργασίες».
«Είχαμε καθυστέρηση δήμαρχέ μου στην έγκριση της αδειοδότησης περισσότερο από τη μία εβδομάδα που έκανα εγώ να ανέβω για την παραλαβή του έργου για χρήση. Επειδή γκρίνιαζες το λέω, γιατί δεν ήρθαμε νωρίτερα», απάντησε ο κ. Σπίρτζης, με τον κ. Κυρίζογλου να του απαντά πως αυτό είναι άλλο θέμα. «Η αποκεντρωμένη δεν είναι δήμος, είναι κράτος».

Ο δήμαρχος Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου αντέδρασε λέγοντας «είσαι προκλητικός. Λες ψέματα» ενώ λίγο αργότερα από του βήματος ο κ. Κυρίζογλου είπε πως την ευθύνη είχε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση που είναι κράτος και όχι η Περιφέρεια και ο Δήμος που είναι τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ένταση μεταξύ τους επικράτησε και κατά τη διάρκεια των χαιρετισμών, όταν ο κ.Κυρίζογλου αντέδρασε που δεν του δόθηκε εγκαίρως ο λόγος με τον υπουργό στη συνέχεια, μετά την αντίδραση του δημάρχου, να τον καλεί στο βήμα και ο δήμαρχος να αντιδρά λέγοντας «δηλαδή, αν δεν διαμαρτυρόμουν, δεν θα μου δίνατε το λόγο;». Κάνοντας και τον σταυρό του, για να δείξει περαιτέρω την αγανάκτησή του, ανέφερε ακόμη ότι είχε ειδοποιήσει από το πρωί τον διευθυντή του υπουργού ότι ήθελε να μιλήσει.

Το επεισόδιο δεν έληξε εκεί. Όταν ο υπουργός έλαβε και πάλι τον λόγο, ο δήμαρχος Μενεμένης τον κατηγόρησε ότι έχει ένα μικρόφωνο μπροστά και δεν σταματάει, γίνεται προκλητικός με αυτά που λέει, ενώ στη συνέχεια απομακρύνθηκε αγανακτισμένος λέγοντας στον κ. Σπίρτζη ότι λέει ψέματα.

No Comments Yet

Comments are closed