Είναι αλήθεια πως φέτος δεν ακούσαμε πολλά απο τον πρωθυπουργό στην επίσκεψή του στη ΔΕΘ για τη Θεσσαλονίκη.
Δεν το αξιολογώ αυτό κατ’ ανάγκη ως κάτι αρνητικό. Για χρόνια άλλωστε απο το βήμα της ΔΕΘ ακούγονταν μεγάλες κουβέντες, υποσχέσεις και δεσμεύσεις για μεγάλα ή ακόμη και φαραωνικά έργα, όπως ενδεικτικά τη ζεύξη Καλοχωρίου-Αγγελοχωρίου. έργα. Άλλα βούλιαξαν, όπως η υποθαλάσσια αρτηρία, άλλα έμειναν εξαγγελίες όπως η μεταφορά της ΔΕΘ στα δυτικά. Τι να πρωτοθυμηθούμε. Ακόμη και έργα που τελικά προχώρησαν αυτό έγινε με ρυθμούς χελώνας… Το Μετρό είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Ο πρωθυπουργός επέλεξε να αναφερθεί μόνο στο θέμα του Μετρό το πιο είναι και αυτό που παρουσιάζει τα περισσότερα προβλήματα. Η αναφορά στο χρονοδιάγραμμα και η σύνδεσή του με τις τρεις προσφυγές που έχουν κατατεθεί στο ΣτΕ για τον τρόπο κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου δεν ήταν τυχαία. Τα χρονοδιαγράμματα άλλωστε στα οποία έχει δεσμευτεί -και επιμένει- η κυβέρνηση είναι ασφυκτικά. Σε 2.5 χρόνια θα πρέπει το Μετρό Θεσσαλονίκης να λειτουργεί στο σύνολο της βασικής γραμμής.
Αναφέρθηκε επίσης στο θέμα της ανάπλασης της ΔΕΘ, πίσω απο την θετική εξέλιξη του οποίου κρύβεται πολλή δουλειά απο τα αρμόδια Υπουργεία, την αυτοδιοίκηση και τη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo. Έφθασε η ώρα του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, οι διαδικασίες για το ΕΧΣ έχουν ολοκληρωθεί και έχει ανοίξει η συζήτηση για τη χρηματοδότηση. Πρόκειται για ένα έργο που κυριολεκτικά θα αλλάξει την εικόνα της πόλης και για αυτό εντάχθηκε στα 5 εμβλητικά κυβερνητικά έργα και αναφερθηκέ εκτενώς σε αυτό ο πρωθυπουργός.
Δεν ακούσαμε για τον ΟΑΣΘ αλλά εκεί πλέον θα μιλήσουν τα αποτελέσματα. Μετά τα 100 νέα λεωφορεία στους δρόμους περιξ του πολεοδομικού συγκροτήματος είναι θέμα ημερών και εβδομάδων ώστε να δρομολογηθούν 230 νέα αστικά και μέσα στη Θεσσαλονίκη. Κάτι που, όσο και αν μετά απο τόσα χρόνια ταλαιπωρίας είναι δύσκολο να το πιστέψουμε, θα λύσει το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών.
Σε ότι αφορά το νέο έργο που προστέθηκε στην ατζέντα, της νέας περιφερειακής οδού fy over, αυτό δημοπρατείται και το γεγονός ότι θα κατασκευαστεί με ιδιωτικά κεφάλαια και υπάρχει κατασκευαστικό ενδιαφέρον οδηγεί στο συμπέρασμα πως θα υλοποιηθεί.
Το Λιμάνι και το αεροδρόμιο είναι σε χέρια ιδιωτών. Μάλλον ευτυχώς καθώς ξεκόλλησε στην μεν πρώτη περίπτωση το θέμα της 6ης προβλήτας, στη δε δεύτερη κατασκευάστηκε σε χρόνο-ρεκόρ ένας νέος τερματικός σταθμός κάτι που σε συνδυασμό με τον νέο διάδρομο 10/28 που ολοκληρώθηκε δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης για το “Μακεδονία”.
Η εξέλιξη των έργων φυσικά δεν είναι έργο μιας κυβέρνησης ή ενός πρωθυπουργού μόνο. Είναι μια διαχρονικά προσπάθεια, κεντρική και τοπική, η οποία ωστόσο δεν κινείται πάντα με τους ίδιους ρυθμούς, ούτε με το ίδιο ενδιαφέρον/