Έξι στους δέκα δυσαρεστημένοι από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας

από Team MyPortal.gr
sms

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης και πραγματοποίησε η εταιρεία Το the Point, το 59% των Θεσσαλονικέων δηλώνει δυσαρεστημένο από τις παρεχόμενες υπηρεσίας του δημοσίου συστήματος υγείας. Ικανοποιημένο δηλώνει μόλις το 20% ενώ ουδέτερη στάση έχει το 21%. Τα ίδια ποσοστά όταν αφορά το σύνολο των υπηρεσιών υγείας (και δημόσιες και ιδιωτικές) διαμορφώνονται σε 52.2% δυσαρεστημένοι, 25.7% ικανοποιημένο και ουδέτερη στάση 20.8%.

Τα ποσοστά βαίνουν βελτιούμενα τον τελευταίο χρόνο ωστόσο το 63% των ερωτηθέντων πιστεύει πως τα τελευταία δύο χρόνια η ποιότητα των υπηρεσιών χειροτέρευσε και μόλις το 20% πιστεύει πως βελτιώθηκε.

Επίσης το 19% έχει κάνει ιδιωτική ασφάλιση υγείας.

Ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Αθανάσιος Εξαδάχτυλος δήλωσε:  “Όπως είπε ο κ Εξαδάκτυλος “Μακριά από ιδεοληψίες και αγκυλώσεις, κομματικού ή άλλου χαρακτήρα, ο επιστημονικός μας φορέας, είναι από τους λίγους σε όλη τη χώρα που διεξάγει τέτοιου είδους έρευνες τα αποτελέσματα των οποίων δημοσιοποιούμε άμεσα. Όπως φαίνεται από τις κάρτες της δημοσκόπησης, οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς είναι δυσαρεστημένοι από τις υπηρεσίες υγείας στη χώρα μας σε ποσοστό 52,2%. Επίσης η δυσαρέσκεια για τη δημόσια υγεία φθάνει το 59% ενώ το 63% λέει ότι έχει… χειροτερεύσει τα τελευταία δύο χρόνια! Στο μεγάλο θέμα του οικογενειακού γιατρού, οι πολίτες περιμένουν πολλά, ωστόσο η συμμετοχή στη νέα αυτή δομή που επιχειρεί το υπουργείο υγείας –όχι τόσο μεγάλη επιτυχία μέχρις στιγμής- είναι μηδαμινή!” κατέληξε ο πρόεδρος του ΙΣΘ.

Ο γενικός γραμματέας του ΙΣΘ Νίκος Νίτσας πρόσθεσε ότι “Σε σοβαρό πρόβλημα υγείας, ένα ποσοστό 55,4% καταφεύγει και προτιμά τον ιδιωτικό φορέα, τους ιδιώτες γιατρούς και τα ιδιωτικά ιατρεία! Ιδιαίτερη σημασία έχει το κόστος των υπηρεσιών που έχει αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια (όπως εκτιμούν οι ερωτηθέντες). Υπάρχουν κι αυτοί που έχουν επιλέξει την ιδιωτική ασφάλιση, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τα τεράστια προβλήματα του δημόσιου τομέα τα τελευταία χρόνια!” Ο κ. Νίτσας είπε ακόμη ότι “ο ΙΣΘ είναι από τους λίγους επιστημονικούς φορείς σε όλη τη χώρα που συνεχίζει να διερευνά τις σχέσεις ασθενών, γιατρών και δημοσίων υπηρεσιών σε μια ουσιαστική προσπάθεια να τις βελτιώσει και να συνδράμει στη… “θεραπεία”. Θέλω να τονίσω κι εγώ ότι οι προσδοκίες που έχουν καλλιεργηθεί για τον οικογενειακό γιατρό είναι πολύ μεγάλες και εκτιμώ… ανεδαφικές! Ως πολίτης αλλά και ως επιστήμονας ελπίζω να μην απογοητευθούν και να μην προδοθούν πάλι οι πολίτες από εξαγγελίες, αυταπάτες, ψευδαισθήσεις και καλές προθέσεις. Εμείς στον ΙΣΘ οφείλουμε να διαγνώσουμε το πρόβλημα και να προλάβουμε τη θεραπεία, ακόμη και αν ο ασθενής δεν πιστεύει ότι βρίσκεται στην εντατική και κινδυνεύει…”