Τα διόδια ως ένδειξη του εμπαιγμού από το ΣΥΡΙΖΑ

από Πλάκας Βαγγέλης
sms

Σε λίγες ημέρες , σαν πρωτοχρονιάτικο δώρο, με την είσοδο του νέου έτους τα διόδια στα Μάλγαρα λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη, τα οποία διαχειρίζεται η «Εγνατία Οδός» θα εκτιναχθούν από το 1.20 Ευρώ για τα Ι.Χ. στα 3 Ευρώ. Μια αύξηση 150%. Ομοίως αυξάνεται η τιμή των διοδίων σε όλα τα διόδια στον άξονα της Εγνατίας.

Η σχετική ΚΥΑ που επιφέρει την αύξηση φέρει την υπογραφή του Ευκλείδη Τσακαλώτου και του Χρήστου Σπίρτζη, του υπουργού που λίγα χρόνια πριν ανακοίνωνε σχέδιο επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης με στόχο τη μείωση των διοδίων.

Ήταν τότε, την πρώτη περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που ακόμη αντηχούσαν στα διόδια οι φωνές του κινήματος «Δεν πληρώνω» στο οποίο είχε πάρει μέρος, και ασφαλώς υποστήριζε, και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Τελικά ένα απλό ταξίδι στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Αθήνας (για όσους το αντέχουν βέβαια οικονομικά) αποδεικνύει ότι τα διόδια δεν μειώθηκαν. Είναι εκεί ως βραχνάς για όσους πρέπει να μετακινηθούν. Μάλλον όμως δεν τα βλέπουν οι παλιοί συριζαίοι αγωνιστές του «Δεν πληρώνω».

Και όχι μόνο τα διόδια είναι εκεί αλλά προστίθενται και άλλα. «Έφραξε» η Θεσσαλονίκη από τα διόδια σε Ωραιόκαστρο και Ασπροβάλτα, η κατασκευή των οποίων ολοκληρώθηκε πριν λίγο. Αλλά δεν ξεκίνησαν να λειτουργούν καθώς η κυβέρνηση εισέπραξε το μήνυμα για το πολιτικό κόστος και «πάγωσε» το άνοιγμά τους ως τις εκλογές. Κοροϊδία, λες και απευθύνεται σε μια κοινωνία μικρόνοων. Τα δημιούργησε αλλά βλέποντας το πολιτικό κόστος  τα άφησε για τους επόμενους.

Η πολιτική που ακολούθησε η κυβέρνηση στο θέμα των διοδίων είναι χαρακτηριστική του συνόλου της πολιτικής που ακολούθησε αυτά τα 4 χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ. Μεγάλες υποσχέσεις, αντίθετες πράξεις, εμπαιγμός της κοινωνίας, ευθύνες στους πριν και τους μετά.