Την επιστροφή της «Άκτωρ» σε κέρδη ή έστω τη μη εμφάνιση νέων ζημιών αναμένει από το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 ο κ. Χρήστος Παναγιωτόπουλος, πρόεδρος της εταιρείας του ομίλου Ελλάκτωρ, η οποία στη διάρκεια της περιόδου 2018-2020 έχει καταγράψει συνολικές ζημίες 470 εκατ. ευρώ. Μόνο το 2020, οπότε ο τζίρος είχε υποχωρήσει σε περίπου 500 εκατ. ευρώ (από 1,4 δισ. ευρώ το 2018), οι ζημίες διαμορφώθηκαν στα 182 εκατ. ευρώ. Πάντως και το 2021 θα αποτελέσει μία ακόμη ζημιογόνο χρήση.
Σημαντικό «όπλο» για την ανάταξη της εταιρείας αναμένεται να είναι και η εισροή νέων και κυρίως κερδοφόρων έργων. Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο, το 2021 αναμένεται να υπογραφούν νέες συμβάσεις έργων συνολικής αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ.
Όπως διαβεβαιώνει ο κ. Παναγιωτόπουλος, οι προσφορές για τα έργα αυτά θα κινούνται σε επίπεδο που να επιτρέπει υγιή κερδοφορία, αξιοποιώντας και την εφαρμογή νέων συστημάτων υποβολής προσφορών, με τη χρήση της τεχνολογίας. Προς το παρόν, πάντως, η εταιρεία, όπως και το σύνολο των κατασκευαστικών εταιρειών, καλείται να αντιμετωπίσει τον πονοκέφαλο των ανατιμήσεων στα υλικά κατασκευής, στα καύσιμα, ακόμη και το κόστος των υπεργολάβων, καθώς έχουν αυξηθεί και τα ημερομίσθια. «Το πρόβλημα αφορά τόσο τα παλιότερα έργα όσο κυρίως τις νέες συμβάσεις, όπου δεν μπορεί κανείς να επικαλεστεί αυξήσεις στο κόστος, καθώς αυτές είναι ήδη γνωστές» ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Σύμφωνα με τον ίδιο, επίκειται η συγκεκριμενοποίηση του ύψους των αποζημιώσεων που θα μπορέσει να διεκδικήσει η «Άκτωρ» στο πλαίσιο σχετικής πρωτοβουλίας που αναμένεται από το υπ. Υποδομών, ενώ για τις νέες συμβάσεις πρόκειται να περιοριστούν οι εκπτώσεις, ως ένας τρόπος να ενσωματωθούν οι αυξημένες τιμές των υλικών.