Στον αέρα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σποράδων

από Team MyPortal.gr
sms

της Βαρβάρας Ζούκα

 

Κοινό μέτωπο συγκροτούν τοπική αυτοδιοίκηση και εκπρόσωποι φορέων, με στόχο να επιστρέψει και το φετινό καλοκαίρι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων, που ακόμη παραμένει στον αέρα.

Οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης και Σκιάθου Θοδωρής Τζούμας καθώς και η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου έχουν αναλάβει σειρά πρωτοβουλιών προς την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, διεκδικώντας να συμπεριληφθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες στις επιδοτούμενες άγονες γραμμές.

Οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης θεωρούν επιβεβλημένη την επιδότηση της γραμμής τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια, μέχρι να εδραιωθεί, ενώ ζητούν ακόμη οι σχετικές αποφάσεις να λαμβάνονται και να ανακοινώνονται νωρίς και όχι την άνοιξη, όπως συνέβη για παράδειγμα πέρυσι, ώστε να υπάρχει έγκαιρος προγραμματισμός από την πλευρά όλων των φορέων που σχετίζονται με τον τουρισμό.

 

Νέα επιστολή Αγγελούδη

Ο δήμαρχος Σκιάθου Θοδωρής Τζούμας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες νέος κύκλος επαφών με την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από μια σειρά κοινών ενεργειών που έχουν ήδη γίνει σε συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης και τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

Για το θέμα αυτό πριν από λίγες ημέρες ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης απευθύνθηκε και με προσωπική επιστολή του στον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη. Ο Στέλιος Αγγελούδης ξεκαθάρισε σε όλους τους τόνους ότι δεν νοείται η Θεσσαλονίκη να μείνει χωρίς σύνδεση με τα νησιά των Σποράδων. Επισήμανε, μάλιστα, ότι πέρυσι η επιδότηση εγκρίθηκε τον Απρίλιο, με αποτέλεσμα η γραμμή να αρχίσει τα δρομολόγιά της τον Ιούνιο, που θεωρείται ότι είναι ήδη αργά. Ο κ. Αγγελούδης σημείωσε ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σποράδων πρέπει να ενταχθεί στις επιδοτούμενες γραμμές, προειδοποιώντας την ίδια ώρα ότι κάθε άλλη εξέλιξη θα είχε πολύ αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό και συνολικά στην οικονομία.

 

Πάνω από 200.000 επιβάτες

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο άρχισε το 2021, συνάντησε μεγάλη ανταπόκριση και συνέβαλε καθοριστικά στην τόνωση της τουριστικής κίνησης και στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

Την τελευταία τριετία με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σποράδες ταξίδεψαν πάνω από 200.000 επιβάτες, με την κίνηση να ακολουθεί κάθε χρόνο μια ανοδική πορεία. Συγκεκριμένα, το 2021 είχαν καταγραφεί περίπου 66.000 επιβάτες, το 2022 πάνω από 69.500, ενώ το 2023 καταγράφηκε ρεκόρ με περίπου 73.300 επιβάτες.

 

Άνοδος για την κρουαζιέρα

Την ίδια ώρα, η κρουαζιέρα συνεχίζει την αναπτυξιακή πορεία της στη Θεσσαλονίκη. Φέτος, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, στην πόλη αναμένεται να καταπλεύσουν 80 κρουαζιερόπλοια από 68 πέρυσι, 61 το 2022 και μόλις 17 το 2021.

Μάλιστα, η φετινή σεζόν για την κρουαζιέρα άρχισε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο έδεσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 3 Φεβρουαρίου, ενώ το τελευταίο αναμένεται να καταπλεύσει την 1η Δεκεμβρίου.

Στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας συνέβαλε η αναβάθμιση των υποδομών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου πλέον με τη λειτουργία και νέου επιβατικού σταθμού μπορούν να δένουν ταυτόχρονα δύο μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Κομβική, εξάλλου, είναι η θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που είναι ένα από τα ελάχιστα παγκοσμίως στα οποία η αφετηρία της κρουαζιέρας βρίσκεται στην καρδιά της πόλης και σε εξαιρετικά κοντινή απόσταση από σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία.

(Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Πολιτική”, 2-3-2024)