Πάρις Μπίλλιας: «Η Θεσσαλονίκη, με χρονικό ορίζοντα το 2030, θα είναι πολύ καλύτερη»

από Team MyPortal.gr
sms

Συνέντευξη στη Χρύσα Κυριακού

Για τα έργα τα οποία βρίσκονται στις προτεραιότητές του μίλησε στην «Π» ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών, Πάρις Μπίλλιας, ο οποίος κρατά για δεύτερη συνεχόμενη θητεία μια από τις σημαντικότερες Αντιπεριφέρειες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Ο κ. Μπίλλιας αναφέρεται σε ένα από τα σημαντικότερα έργα, αυτό της ενοποίησης και ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης υποστηρίζοντας ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα, ώστε να περάσει το έργο στη φάση υλοποίησης. Αναφερόμενος στο τι θα πρέπει να περιμένει η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών τόνισε ότι θα πρέπει να περιμένει μεταξύ άλλων επεκτάσεις του μετρό, τόσο στα δυτικά, όσο και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», αλλά και προς Τούμπα και Χαριλάου, την ανάπλαση του διεθνούς εκθεσιακού κέντρου και την υλοποίηση του προαστιακού σιδηροδρόμου στη δυτική πλευρά της πόλης.

Μια νέα θητεία στο τιμόνι της Αντιπεριφέρειας Υποδομών μόλις ξεκίνησε. Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας και ποιοι οι νέοι σας στόχοι;

Στην Αντιπεριφέρεια Υποδομών και Δικτύων, δρομολογούμε σειρά έργων, μελετών, δράσεων, που αφορούν ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία. Πρόκειται για έργα οδικά, αντιπλημμυρικά, για αστικές αναπλάσεις, για έργα βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών. Το έργο ωστόσο που αποτελεί απόλυτη προτεραιότητά μας, του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα, αλλά και δική μου, προσωπική προτεραιότητα, είναι η ενοποίηση και ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, καθώς αφορά την περιοχή που εκτείνεται από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι, δηλαδή μία περιοχή μήκους 40 χιλιομέτρων! Μιλάμε για το μεγαλύτερο και σημαντικότερο έργο στην ιστορία της περιοχής και στη νέα θητεία θέλουμε να δούμε να παίρνει μορφή. Στην προηγούμενη θητεία ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες για τη δρομολόγησή του, ωστόσο, εξαιτίας φορέων του Δημοσίου, υπάρχουν αναίτιες καθυστερήσεις. Εκτιμώ ότι σύντομα θα ξεπεράσουμε τα εμπόδια και μέσα στους επόμενους μήνες θα εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα, ώστε να περάσουμε στη φάση υλοποίησης. Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης μπορεί να ολοκληρωθεί το 2030. Η Θεσσαλονίκη με το νέο παραλιακό μέτωπο θα διαθέτει συνεχή παράκτια ζώνη αναψυχής και περιπάτου δίπλα στη θάλασσα, συνεχή ποδηλατόδρομο, νέα τοπόσημα, νέους ελεύθερους χώρους, ενώ περισσότερα από 1.000 στρέμματα δημόσιου χώρου, πρόκειται να αποδοθούν στους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Ποια σημαντικά έργα είναι προγραμματισμένα για το προσεχές χρονικό διάστημα;

Είναι γεγονός ότι ο προγραμματισμός μας είναι πλούσιος. Ενδεικτικά, κα Κυριακού, θα σας πω ότι επίκειται η έναρξη εργασιών για την μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, από την περιφερειακή οδό (Κ12) μέχρι τον κόμβο της Θέρμης. Με το έργο αυτό θα αυξήσουμε κατακόρυφα την οδική ασφάλεια, καθώς θα καταργήσουμε τις 15 παράτυπες προσβάσεις που υπάρχουν σήμερα στην εθνική. Η πρόσβαση θα γίνεται από τέσσερις κόμβους, δύο νέους προς το Mediterranean Cosmos και πριν τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης και δύο υφιστάμενους, στην οδό Μαρίνου Αντύπα και στην έξοδο προς Πολύγυρο, που θα ανακατασκευάσουμε. Ταυτόχρονα, θα αναβαθμίσουμε το παράπλευρο οδικό δίκτυο, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και των εγκαταστάσεων οι οποίες βρίσκονται εκεί. Η κατασκευή του έργου θα είχε ήδη αρχίσει, αλλά καθυστέρησε λόγω δικαστικών προσφυγών. Στα δυτικά, ολοκληρώσαμε τη μελέτη και το επόμενο χρονικό διάστημα πρόκειται να δημοπρατήσουμε την κατασκευή της Ενωτικής Σίνδου, ενός δρόμου που θα συνδέει τη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας. Με τον δρόμο αυτό θα βελτιωθεί η σύνδεση της ΒΙΠΕΘ με το εθνικό δίκτυο, θα αυξηθεί η οδική ασφάλεια και θα ενισχυθεί η ανάπτυξη της περιοχής.

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα στοχεύουμε να ολοκληρώσουμε τη μελέτη για τη διαπλάτυνση του «ορφανού» χιλιομέτρου της οδού Λαγκαδά, ώστε ο οδικός αυτός άξονας να αποκτήσει στο σύνολό του τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Το τμήμα για το οποίο εκπονούμε μελέτη εκτείνεται μεταξύ της διασταύρωσης της Λαγκαδά με την οδό Αγίων Πάντων και μέχρι τον κόμβο στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, στη διασταύρωση με την οδό Δαβάκη. Πρόκειται για το τμήμα που είχε μείνει εκτός διαπλάτυνσης, όταν είχαν εκτελεστεί οι σχετικές εργασίες πριν από περίπου 20 χρόνια. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν προβλήματα διοικητικής φύσεως τα οποία προσπαθούμε να επιλύσουμε. Στόχος μας πάντως είναι να ολοκληρώσουμε σύντομα τη μελέτη και να δημοπρατήσουμε το έργο.

Ακόμα, ψηλά στις προτεραιότητές μας βρίσκονται τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Στόχος μας είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να είναι ανθεκτική απέναντι σε πλημμυρικά φαινόμενα. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε ωριμάσει μελέτες προϋπολογισμού έργων άνω των 100 εκ. ευρώ και θα υποβάλλουμε αίτημα χρηματοδότησής τους στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας. Παράλληλα, έχουμε σε εξέλιξη μελέτες έργων προϋπολογισμού περίπου 200 εκ. ευρώ. Είναι αναγκαίο να βοηθήσει η Πολιτεία στη χρηματοδότηση των έργων αυτών, προκειμένου η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να θωρακιστεί.

To Mετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι πια το πιο σύντομο ανέκδοτο και έχει επιτέλους σαφές χρονοδιάγραμμα. Έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες για το flyover. Τι άλλο να περιμένει η Θεσσαλονίκη;

Η Θεσσαλονίκη πρέπει να περιμένει επεκτάσεις του μετρό, τόσο στα δυτικά, όσο και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», αλλά και προς Τούμπα και Χαριλάου. Πρέπει να περιμένει την ανάπλαση του διεθνούς εκθεσιακού κέντρου. Πρέπει να περιμένει νέα γήπεδα ποδοσφαίρου. Πρέπει να περιμένει την ενοποίηση του παραλιακού της μετώπου. Πρέπει να περιμένει την υλοποίηση του προαστιακού σιδηροδρόμου στη δυτική πλευρά της πόλης, έργο το οποίο θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς το μετρό και έχει ήδη δημοπρατηθεί. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να περιμένει άμεσα τα πρώτα 110 καινούρια, ηλεκτρικά λεωφορεία. Επιπλέον, στην Αντιπεριφέρεια Υποδομών και Δικτύων, μπαίνει ένα νέο έργο στον προγραμματισμό μας, το οποίο θέλουμε να αρχίσουμε να μελετάμε φέτος και να το ωριμάσουμε με ταχύτατες διαδικασίες. Σκοπεύουμε να προχωρήσουμε σε μελέτη για τη διαπλάτυνση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέας Μηχανιώνας, από τα Πράσινα Φανάρια μέχρι το ύψος του Hyatt. Η μελέτη θα προβλέπει και την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στο ύψος του αεροδρομίου «Μακεδονία». Το έργο αυτό θα βοηθήσει στη διαχείριση της κυκλοφορίας προς και από το αεροδρόμιο, κυρίως όμως θα δώσει κυκλοφοριακές ανάσες στις διαδρομές προς και από τις περιοχές ανατολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, τις περιοχές των δήμων Θέρμης και Θερμαϊκού.

Πιστεύετε ότι τα επόμενα χρόνια η Θεσσαλονίκη θα μπορέσει να αλλάξει και να αποκτήσει τη θέση που της αξίζει;
Ναι, το πιστεύω. Πιστεύω και το βασίζω σε δεδομένα, ότι η Θεσσαλονίκη, με χρονικό ορίζοντα το 2030, θα είναι πολύ καλύτερη, σε σχέση με σήμερα, από πλευράς υποδομών. Πέρα από τα έργα που σας προανέφερα, έχουμε ακόμα τις μεγάλες αναπλάσεις σε πρώην στρατόπεδα της πόλης, τη δημιουργία δύο νέων νοσοκομείων, του παιδιατρικού και του ογκολογικού, έχουμε το τεχνολογικό πάρκο 4ης γενιάς, το ThessINTEC, το οποίο μπαίνει σε φάση υλοποίησης. Επομένως, σε λίγα χρόνια από σήμερα, η Θεσσαλονίκη θα είναι αναβαθμισμένη, με περισσότερες και ποιοτικότερες υποδομές, με ομορφότερη καθημερινότητα και με αναβαθμισμένο επίπεδο ζωής.