Λαϊκή Συσπείρωση: Τα σχέδια «αναμόρφωσης» της πόλης δεν είναι καθόλου αθώα, εκφράζουν συμφέροντα

από Team MyPortal.gr
sms

“Απαράδεκτη” χαρακτηρίζει η Λαϊκή Συσπείρωση  την ενέργεια του Γιάννη Μπουτάρη να υπογράψει σύμβαση χρηματοδότησης της πεζοδρόμησης του (κρίσιμου για τη κυκλοφορία) οδικού άξονα Αχειροποιήτου – Αγ. Σοφίας λίγες μέρες πριν την αντικατάσταση του”, σε ανακοίνωση που εξέδωσε για το θέμα.

Στην ανακοίνωση η Λ.Α.Ε επικαλείται δημόσιες δηλώσεις της πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου η οποία όπως επισημαίνει τάσσεται ενάντια στη σύμβαση αυτή “ΑΛΛΑ καλείται να την διαχειριστεί”, τονίζει η Λ.Α.Ε., και προσθέτει:

Δεν είμαστε γενικά αντίθετοι σε πεζοδρομήσεις αλλά σε εκείνες (και είναι πολλές) πουθ γίνονται χωρίς καμιά σοβαρή ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη, χειροτερεύοντας τελικά αντί να βελτιώνει το κυκλοφοριακό της πόλης, στις συνθήκες στάθμευσης των κατοίκων του κέντρου. Όταν μάλιστα είναι τραγική η κατάσταση με τον ΟΑΣΘ, η έλλειψη χώρων ελεύθερων και στάθμευσης στο κέντρο και στις γειτονιές της πόλης.

Ο δήμος επιβαρύνεται με ένα ακόμα δυσβάστακτο δάνειο, για τη χρηματοδότηση του έργου, που θα πληρώσουν οι δημότες αλλά θα ωφεληθούν οι ελάχιστοι επιχειρηματίες που θα αποκτήσουν προνομιούχα εμπορική στέγη στο πεζόδρομο.

Η Λαϊκή Συσπείρωση υπενθυμίζει και επαναλαμβάνει :

Είχε καταψηφίσει τέτοιου είδους αποφάσεις (ενώ σήμερα εμφανίζονται πολλοί να αντιδρούν όμως εκ των υστέρων) για τους παραπάνω λόγους.

Τα σχέδια «αναμόρφωσης» της πόλης,κάτω από οποιοδήποτε σύνθημα κι αν εξαγγέλονται (π.χ. απομάκρυνση του αυτοκινήτου από το κέντρο αλλά και από τις συνοικίες της πόλης) δεν είναι καθόλου αθώα, ούτε οραματίζονται μια καλύτερη πόλη για τους κατοίκους της. Υλοποιούν απαιτήσεις και «οράματα» όσων θέλουν κυριαρχήσουν στη πόλη για τα συμφέροντα τους. Δηλ. τους επιχειρηματικούς ομίλους που θέλουν να «αλλάξουν» τη Θεσσαλονίκη όχι με κριτήριο το συμφέρον των κατοίκων της αλλά των συμφερόντων τους (βλ. ιδιωτικοποιήσεις βασικών υποδομών όπως λιμάνι, νερό, αστικές συγκοινωνίες κ.λ.π.). Στις πρώτες θέσεις των προτεραιοτήτων τους είναι η  μετατροπή της πόλης σε τουριστικό προορισμό (όσο ευάλωτη και μακριά από τα συμφέροντα του λαού της πόλης βρίσκεται μια τέτοια επιλογή).

Είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι στις μέχρι σήμερα πεζοδρομήσεις, «στέγη» βρίσκουν – κατά κύριο λόγο – αλυσίδες επιχειρήσεων εστίασης και πολυκαταστημάτων, καθορίζοντας την εικόνα, τον χαρακτήρα και την οικονομική υποδομή της πόλης.

Παρόμοιες αποφάσεις αποκαλύπτουν ποιες είναι οι προτεραιότητες αυτής της πολιτικής (ανεξάρτητα ποιος είναι ο διαχειριστής της) : η εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων και όχι του λαού που έχει ανάγκη από παιδικούς σταθμούς (που κινδυνεύουν με κλείσιμο), σχολεία, αντισεισμικό έλεγχο – προστασία, δομές αθλητισμού – πολιτισμού.

Η Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου Θεσσαλονίκης, από τη σκοπιά των συμφερόντων του λαού της πόλης και όχι βεβαίως από τη σκοπιά των όποιων αντιτιθέμενων επιχειρηματικών συμφερόντων που εμπλέκονται στη σχετική συζήτηση δηλώνει ότι θα αντιδράσει στην υλοποίηση της σύμβασης, καταλήγει η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης.