«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει διαρκή παρουσία και έργο στη Θεσσαλονίκη»

από Team MyPortal.gr
sms

Σταύρος Καλαφάτης, ΥΜΑΘ, υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης ΝΔ

 Συνέντευξη στον Βαγγέλη Πλάκα

 «Η δυνατή ισχυρή επιλογή της Ν.Δ. ήδη από τις 21 Μαΐου, θα στείλει το μήνυμα ενόψει της δεύτερης εκλογικής αναμέτρησης. Εκεί που το ερώτημα θα είναι ποιος θα κυβερνήσει και πως», δηλώνει για τις επικείμενες εκλογές ο Υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης και υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης.

Σε ότι αφορά τα θέματα της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καλαφάτης επισημαίνει πως «η κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διαρκή παρουσία και ορατό έργο για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή», τονίζει πως το 2024 το Μετρό θα κυκλοφορεί και δεσμεύεται πως η κυβέρνηση θα συμπληρώσει το ποσό που ίσως απαιτηθεί για να γίνει το νέο παιδιατρικό νοσοκομείο.

 

Το αφήγημα της κυβέρνησης μιλάει για πρόοδο των υποδομών στη Θεσσαλονίκη, αλλά το Μετρό πάει τελικά έναν χρόνο πίσω, αρχές 2024 από πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ έχει παγώσει το θέμα του Παιδιατρικού νοσοκομείου. Τι απαντάτε;

Καθόλου δεν έχει παγώσει το θέμα του Παιδιατρικού νοσοκομείου. Αυτό που έγινε ήταν πως το Ίδρυμα Σ. Νιάρχος ακύρωσε τον διαγωνισμό που το ίδιο προκήρυξε ως δωρητής, λόγω του ύψους των προσφορών που υπερέβαιναν σημαντικά το ύψος της δωρεάς. Ήδη o Υπουργός Υγείας ξεκαθάρισε, πως η κυβέρνηση είναι έτοιμη να συνδράμει στον βαθμό που θα απαιτηθεί, προκειμένου το Παιδιατρικό Νοσοκομείο να υλοποιηθεί μέσα στο χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί. Αυτή η δήλωση ασφαλώς δεσμεύει και την κυβέρνηση της Ν.Δ. που θα σχηματιστεί μετά τις εκλογές, συνεπώς είναι θέμα χρόνου να ξαναμπεί το έργο κανονικά στην τροχιά υλοποίησης.

Σε ό,τι αφορά στο Μετρό, οι Θεσσαλονικείς έχουν αντιληφθεί ποιοι έδωσαν στο έργο πνοή και το ολοκληρώνουν, αφού ξεπεράστηκαν όλα τα εμπόδια που άλλοι προσπάθησαν μανιασμένα να υψώσουν με αλλεπάλληλες προσφυγές που κατέθεταν με κάθε ευφάνταστη αιτιολόγηση. Για το Μετρό αυτοί που πρέπει να απολογούνται είναι ο ΣΥΡΙΖΑ και οι εκλεκτοί του στην πρώην διοίκηση της Αττικό Μετρό, καθώς… μηρύκαζαν επί μια πενταετία μια μέθοδο κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου που δεν ξεκίνησαν καν να εφαρμόζουν, ενώ έκαναν εγκαίνια με μουσαμάδες. Τώρα το Μετρό βρίσκεται στις ράγες κυριολεκτικά και μεταφορικά, τα δοκιμαστικά δρομολόγια γίνονται κανονικά και το 2024 θα αλλάξει την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων.

 

 Ποιο είναι το εκλογικό διακύβευμα; Ποιο ποσοστό για τη ΝΔ θα «δείξει» το δρόμο για το ποια θα είναι η επόμενη κυβέρνηση;

Αυτό που διακυβεύεται, το αναδεικνύουν και οι ίδιοι οι πολίτες που σε ποσοστό 50% περίπου, σύμφωνα με σχετικές δημοσκοπήσεις, εκτιμούν ότι η χώρα μπορεί αν κυβερνηθεί αποτελεσματικά μόνο από μια αυτοδύναμη, σταθερή κυβέρνηση. Μια κυβέρνηση ικανή να λαμβάνει γρήγορες και τολμηρές αποφάσεις, εφαρμόζοντας με συνέπεια ένα πρόγραμμα εγκεκριμένο από τον ελληνικό λαό. Χωρίς νόθευση του προγράμματος αυτού με «άλλοθι» ασυνέπειας τις πιέσεις κάποιων κυβερνητικών εταίρων, χωρίς να χρειάζεται να διαπραγματεύεται στο εσωτερικό της κάθε κρίσιμη μεταρρύθμιση. Χωρίς αφανείς συναλλαγές με «νομίσματα» τις υπουργικές καρέκλες και τις προεκλογικές της δεσμεύσεις. Διακυβεύεται επίσης η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, η στιβαρότητα και η αποτελεσματικότητα με την οποία στέκεται η χώρα στη διεθνή διπλωματία επιτυγχάνοντας την θωράκιση των συμφερόντων της Πατρίδας και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαχείριση κρίσεων, προς όφελος των Ελλήνων. Είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι αυτή την κυβέρνηση δεν μπορεί να την προσφέρει η απλή αναλογική, πόσο μάλλον όταν την ευτελίζουν οι ίδιοι οι θιασώτες της που δεν μπορούν να συνεννοηθούν ούτε στα βασικά μεταξύ τους. Γι` αυτό η δυνατή ισχυρή επιλογή της Ν.Δ. ήδη από τις 21 Μαΐου, θα στείλει το μήνυμα ενόψει της δεύτερης εκλογικής αναμέτρησης. Εκεί που το ερώτημα θα είναι ποιος θα κυβερνήσει και πως. Το ποσοστό είναι μάλλον επισφαλές να το προκαθορίσουμε, καθώς ο πήχης επίτευξης της αυτοδυναμίας θα είναι ένα αποτέλεσμα αρκετών παραμέτρων. Γι` αυτό, το σημαίνον είναι η αποφασιστική ψήφος των Ελλήνων ανάμεσα στις δύο επιλογές. Κυβέρνηση ή μπάχαλο;

Γιατί τα ποσοστά της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη είναι χαμηλότερα από τον εθνικό μέσο όρο;

Πρέπει να κατανοήσουμε ότι μετά από δεκαετίες ανεκπλήρωτων υποσχέσεων, παλινωδιών και ανισοκατανομής της προσοχής της Πολιτείας σε βάρος της δυτικής Θεσσαλονίκης, είναι εύλογο να έχουν εισπράξει την διαχρονική δυσαρέσκεια των πολιτών οι παρατάξεις που κυβέρνησαν τη χώρα στο παρελθόν, ακόμα κι αν δεν μπορούν να κατηγορηθούν εξίσου για τον εμπαιγμό που αισθάνθηκαν οι Θεσσαλονικείς στο παρελθόν. Εκτιμώ όμως, ότι αυτή η εικόνα βρίσκεται σε πορεία αλλαγής, καθώς οι συμπολίτες μας διαπιστώνουν, αφενός ότι η συγκριμένη κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διαρκή παρουσία και ορατό έργο για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή, έχει εφαρμόσει πολιτικές που εμπλουτίζουν την οικονομία της πόλης με νέες επενδύσεις και δημιουργούν θέσεις εργασίες, ενώ έχει σαφή προσανατολισμό στην ισορροπημένη ανάπτυξη, με επιλογές που ήδη καθιστούν τη δυτική Θεσσαλονίκη προορισμό σημαντικών ποιοτικών υποδομών και επενδύσεων και παρεμβάσεων, που θα αλλάξουν την προοπτική της και θα αναβαθμίσουν το βιοτικό επίπεδο εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών. Και γνωρίζω καλά την αποφασιστικότητα αυτής της κυβέρνησης να διατηρηθεί αυτή η πορεία, διότι ένα από τα καθήκοντα που μου ανέθεσε ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας, ήταν ακριβώς ο συντονισμός μεταξύ υπουργείων, κρατικών υπηρεσιών, αυτοδιοικητικών φορέων και ιδιωτικών πρωτοβουλιών, για την ταχύτερη υλοποίηση αυτών των πολιτικών με ορίζοντα πάντα τη Θεσσαλονίκη του 2030. Κάποια κομμάτια αυτού του παζλ έχουν ήδη ολοκληρωθεί όπως το νέο αεροδρόμιο και οι πρώτες μεγάλες επιχειρηματικές επενδύσεις. Το Μετρό, όπως προανέφερα, ολοκληρώνεται. Το Fly Over (η εξωτερική περιφερειακή οδός) ξεκινά. Η ανάπλαση της ΔΕΘ δρομολογήθηκε και το μεγάλο εγχείρημα της ενοποίησης του Παραλιακού Μετώπου έχει ήδη ξεκινήσει από τα δυτικά με την εξυγίανση, ενώ θέσαμε με το ΥΠΕΝ τις βάσεις της ουσιαστικής λειτουργικής σύνδεσης του Σέιχ Σου με τον αστικό ιστό. Η χωροθέτηση του νέου Ογκολογικού Νοσοκομείου και του Παιδιατρικού Νοσοκομείου δυτικά έχει γίνει, το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά μετατρέπεται σε πνεύμονα πρασίνου, πολιτισμού και ποιότητας ζωής, τα νέα γήπεδα με τις αντίστοιχες μεγάλες αναπλάσεις, έχουν επίσης δρομολογηθεί και θα μπορούσα να συνεχίζω τον κατάλογο για πολλή ώρα ακόμα…

 

Είστε βουλευτής από το 2003, έχετε συμπληρώσει 20 χρόνια στη Βουλή. Τι λέτε στους ψηφοφόρους ζητώντας τους εκ νέου την υποστήριξή τους;

Είναι αλήθεια πως ξεκίνησα πολύ νέος να απολαμβάνω την τιμή της εμπιστοσύνης των συμπολιτών μου, αλλά και να αγωνίζομαι για να την ανταποδίδω στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Σ` αυτό με βοήθησε και η εμπιστοσύνη όλων των Πρωθυπουργών της παράταξής μας, που με τίμησαν με ποικίλες κυβερνητικές θέσεις ευθύνης. Αυτό λοιπόν που διαμηνύω στους συμπολίτες μου είναι,  ότι πλέον, εκτός από τη νεανική ενέργεια που διατηρώ στο ακέραιο, αισθάνομαι εξοπλισμένος και με την εμπειρία που βοηθά τον πολλαπλασιασμό της αποτελεσματικότητας. Η εμπιστοσύνη, παραμένει το δικό τους μέρος της εξίσωσης…

(Δημοσιεύεται στην εφημερίδα “Πολιτική“, 18-5-2023)