Τέλος στα ροζ χαρτάκια – Ηλεκτρονικά οι κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας στη Θεσσαλονίκη

από Team MyPortal.gr
sms

της Βαρβάρας Ζούκα

Παρελθόν θα αποτελούν πολύ σύντομα οι εικόνες με τα ροζ χαρτάκια στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων, αφού οι κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας για παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας θα εκδίδονται ηλεκτρονικά. Το νέο σύστημα με το οποίο θα λειτουργεί στο εξής ο δήμος Θεσσαλονίκης θα δοκιμαστεί μέσα στον Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη, με την καθιέρωση των ηλεκτρονικών κλήσεων οι δημοτικές υπηρεσίες θα απαλλαγούν από έναν τεράστιο φόρτο που έχει να κάνει με την επεξεργασία των χειρόγραφων κλήσεων. Με την αναβάθμιση των συστημάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, οι κλήσεις θα εκτυπώνονται μηχανογραφικά, ενώ με την εισαγωγή του κωδικού RF στη διαδικασία θα διευκολύνονται οι οδηγοί στη διαδικασία της πληρωμής της κλήσης.

Πώς θα λειτουργεί το σύστημα

Οι δημοτικοί αστυνομικοί θα βεβαιώνουν κλήσεις για παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας με τη χρήση υπολογιστών παλάμης, των γνωστών PDA. Τα καθιερωμένα ροζ χαρτάκια πλέον καταργούνται και τη θέση τους θα πάρουν οι ηλεκτρονικές κλήσεις, που θα εκτυπώνονται σε θερμικό χαρτί, όπως αυτό που χρησιμοποιείται στα τερματικά POS. Ταυτόχρονα θα αναγράφεται ο κωδικός πληρωμής RF, ώστε οι υπόχρεοι οδηγοί να μπορούν ταχύτατα να εξοφλήσουν την οφειλή.

Το οικονομικό επιτελείο του δήμου Θεσσαλονίκης προσβλέπει σε αύξηση της εισπραξιμότητας από τις κλήσεις για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., ενώ εκτιμά ότι με τη νέα αυτή διαδικασία θα επιτευχθεί σημαντική εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων.

Μέχρι σήμερα, όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος Οικονομικού Προγραμματισμού και Δημοτικής Περιουσίας Γιώργος Αρβανίτης, οι δημοτικοί αστυνομικοί έκοβαν τις κλήσεις, τις οποίες επεξεργάζονταν στην πορεία οι υπηρεσίες του δήμου, που μπορεί να έστελναν νέο ειδοποιητήριο προς τους οδηγούς στους οποίους είχε βεβαιωθεί παράβαση και μετά από τρία ή και ακόμη περισσότερα χρόνια. Το αποτέλεσμα ήταν πολλά πρόστιμα να μην εισπράττονται ποτέ, όπως ενδεικτικά αυτά που αφορούσαν αυτοκίνητα από εταιρείες ενοικιάσεων ή οχήματα με ξένες πινακίδες.

Εξάλλου, οι καθυστερήσεις που σημειώνονται παραδοσιακά στους δήμους αναφορικά με την ταμειακή βεβαίωση των προστίμων του Κ.Ο.Κ. έχουν προκαλέσει πολλές φορές κατά το παρελθόν την παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη, που έχει αντιταχθεί στην πρακτική να καλούνται ετεροχρονισμένα οι πολίτες να πληρώσουν κλήσεις που τους είχαν επιβληθεί ακόμη και πριν από δεκαετίες.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Δημοτικής Αστυνομίας, Δημοτικών Κοινοτήτων και Γειτονιών Κώστα Τσιαπακίδη, παράλληλα με τη διαδικασία που αφορά τις ηλεκτρονικές κλήσεις από τη δημοτική αστυνομία ο δήμος απέστειλε έγγραφο προς το υπουργείο Δημόσιας Τάξης, ζητώντας και οι παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. που βεβαιώνονται από την Ελληνική Αστυνομία να καταχωρούνται ηλεκτρονικά στο σύστημα του δήμου Θεσσαλονίκης. Όπως εξηγεί ο κ. Τσιαπακίδης, με τον τρόπο αυτό θα μπορεί ταυτόχρονα να εκδίδεται και ο κωδικός πληρωμής, ώστε να διευκολύνεται η διαδικασία της εξόφλησης των οφειλών.

Στέρηση φορολογικής ενημερότητας

Στο μεταξύ, ιδιαίτερα προσεκτικοί για το ενδεχόμενο στέρησης της φορολογικής τους ενημερότητας θα πρέπει να είναι οι πολίτες που έχουν οφειλές άνω των 300 ευρώ προς τους δήμους είτε από κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας είτε από ανταποδοτικά τέλη ή άλλες μορφές δημοτικών φόρων.

Από την 1η Σεπτεμβρίου ενεργοποιείται η νέα υπηρεσία διαλειτουργικότητας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με τους δήμους να υποχρεούνται πλέον να ενημερώνουν ηλεκτρονικά την ΑΑΔΕ για οφειλές φορολογούμενων προς τους ΟΤΑ που συνεπάγονται δέσμευση της φορολογικής ενημερότητας. Μέχρι και σήμερα η διαδικασία ενημέρωσης της ΑΑΔΕ πραγματοποιείται χειρόγραφα με την αποστολή σχετικών εντολών δέσμευσης από τους δήμους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των σχετικών υποθέσεων. Με το νέο σύστημα η δέσμευση αλλά και η αποδέσμευση της χορήγησης φορολογικής ενημερότητας θα γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και με ταχείες διαδικασίες.

(Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Πολιτική”, 31-8-2024)