Δήμος Θεσσαλονίκης: Προχωρά ο διαγωνισμός για το ντεκ στην παλιά παραλία

από Team MyPortal.gr
sms
Έναν εξώστη κοινωνικής επαφής κι αναψυχής προς την πλευρά της θάλασσας θα αποτελέσει το ντεκ, το οποίο σχεδιάζει να κατασκευάσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης στην παλιά παραλία, από τον Λευκό Πύργο μέχρι και το λιμάνι.
Το εμβληματικό έργο της επέκτασης του κρηπιδώματος, το οποίο θα προσφέρει ανάσα στις χιλιάδες των κατοίκων και των τουριστών που επισκέπτονται καθημερινά το παραλιακό μέτωπο, προχωρά, καθώς μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται η προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού.
Το πράσινο φως για την προκήρυξη του διαγωνισμού, που αφορά την ανάθεση μελετών για την κατασκευή του ντεκ στην παλιά παραλία, άναψε σήμερα (28/06) το μεσημέρι η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης, εγκρίνοντας τη σχετική διαδικασία. Η σύμβαση που θα ανατεθεί περιλαμβάνει το σύνολο των μελετών που αφορούν τον σχεδιασμό και την αδειοδότηση του έργου επέκτασης του υφιστάμενου κρηπιδώματος της παλιάς παραλίας με την κατασκευή ντεκ.
Για το έργο της κατασκευής ντεκ στην παλιά παραλία ο Δήμος Θεσσαλονίκης είχε προκηρύξει αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ιδεών, που ολοκληρώθηκε πριν από περίπου έναν χρόνο. Το πρώτο βραβείο είχε απονεμηθεί στην πρόταση που υπογράφεται από τον αρχιτέκτονα μηχανικό Γεώργιο Δημόπουλο και την πολιτικό μηχανικό Βασιλική Παναγιωτοπούλου.
Οι μελετητές πρότειναν δύο χωρικές ζώνες που διατρέχουν παράλληλα όλο το θαλάσσιο μέτωπο της παλιάς παραλίας. Η ζώνη της επέκτασης και η ζώνη του υφιστάμενου κρηπιδώματος-πεζοδρομίου είναι διακριτές, ώστε με τα διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά τους να προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες και συναισθήματα στους χρήστες τους.
Το κατάστρωμα της επέκτασης τοποθετείται σε ένα επίπεδο χαμηλότερο από αυτό του υπάρχοντος κρηπιδώματος. Σε σημεία όπου το κατάστρωμα διασταυρώνεται με σημαντικούς άξονες, όπως αυτός της πλατείας Αριστοτέλους και της οδού Αγίας Σοφίας, διαμορφώνονται εγκολπώσεις.
Διαμορφώνονται, παράλληλα, χωρικές συνθέσεις-ενότητες διαφορετικών επιπέδων. Οι προτεινόμενες διαμορφώσεις σε χαμηλότερο επίπεδο διαχωρίζουν με ήπιο και διακριτικό τρόπο τον χώρο της κίνησης-ροής των πεζών από τον χώρο της στάσης, συνάντησης και κοινωνικής επαφής.