Σχέδιο Δράσης για την τουριστική ανάπτυξη του προορισμού «Θεσσαλονίκη»

από Team MyPortal.gr
sms

Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και ο ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ παρουσίασαν  το στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης καθώς και το πλάνο δράσεων (actionplan) για την υλοποίηση αυτού, η μελέτη των οποίων πραγματοποιήθηκε από την Deloitte Business Solutions Α.Ε., σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ινστιτούτο του (ΙΝΣΕΤΕ) και την MarketingGreece για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Την έναρξη της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης , την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου στις 12.00, κήρυξε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης ο οποίος δήλωσε: «Θέσαμε ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου, συνεκτικού στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη του προορισμού Θεσσαλονίκη, σε συνδυασμό με τη στοχευμένη προβολή του για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς του.

Ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των ανθρώπων του Τουρισμού, κινηθήκαμε άμεσα, και σήμερα, ως αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας και της διαρκούς επικοινωνίας μεταξύ του Δήμου μας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης της Marketing Greece και της Deloitte, η Θεσσαλονίκη διαθέτει πλέον ένα σύγχρονο και εξειδικευμένο στρατηγικό σχέδιο Τουρισμού.

Αυτό το σχέδιο που το χρειαζόταν εδώ και χρόνια η πόλη, είναι το βασικό θεμέλιο για να οικοδομήσουμε έναν τουριστικό προορισμό βιώσιμο, που να υποδέχεται επισκέπτες δώδεκα μήνες τον χρόνο. Ένα σημαντικό, αξιόπιστο εργαλείο, που δείχνει με ποιο τρόπο πρέπει να κινηθούμε και προς ποια κατεύθυνση.

Εάν θέλουμε η πόλη μας να επανασυστηθεί τουριστικά στον κόσμο, για να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προκλήσεις και να παράξουμε απτά αποτελέσματα προς όφελος των πολιτών, οφείλουμε να προχωρήσουμε στην επόμενη ημέρα με συνέργειες, με ειλικρινή συνεργασία, με τον βέλτιστο δυνατό συντονισμό των δράσεών μας».

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της  η Υφυπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Ράπτη. Η κ. Ράπτη στον χαιρετισμό της δήλωσε: «θέλω να συγχαρώ τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη που υλοποιεί μία τόσο σπουδαία πρωτοβουλία για την πόλη μας. Ως πολίτης και πολιτικός αυτής της πόλης, την οποία υπηρετώ ενεργά και αδιάλειπτα πάνω από 20 χρόνια, αισθάνομαι ικανοποίηση που οι συνθήκες ωρίμασαν, ώστε να βρισκόμαστε στην παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου Τουρισμού και Πλάνου Δράσεων για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης. Το Υπουργείο Τουρισμού, έχοντας αναπτύξει ήδη μία εξαιρετική συνεργασία με τον Δήμο και τους εμπλεκόμενους–στον τουρισμό- φορείς της πόλης, θα σταθεί αρωγός σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια, συνδράμοντας με όλα τα απαραίτητα εργαλεία και τις πολιτικές, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης, ποιοτικής τουριστικής ανάπτυξης. Οι ευκαιρίες και η δυναμική υπάρχουν, και σήμερα θέτουμε ισχυρά θεμέλια, που μπορούν να την κάνει να ξεχωρίσει».

 

Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης η κ. Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρος Marketing Greece-CEO REDS: «Η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν προορισμό γνώριμο για την Marketing Greece. Δεν είναι η πρώτη φορά που εκφράζουμε την πεποίθησή μας πως πρόκειται για έναν προορισμό που διαθέτει πλήθος πόρων και εφοδίων, αλλά και πολλές δυνατότητες να εξελιχθεί περαιτέρω. Σήμερα παραδίδουμε στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και τον Δήμο Θεσσαλονίκης μια μελέτη από τον ΣΕΤΕ, το ΙΝΣΕΤΕ, την Marketing Greece και την Deloitte. Ταυτόχρονα, έχουμε στη διάθεσή μας τα τελευταία χρόνια και τη δυναμική της διευρυμένης «Σύμπραξης Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας» που μαζί και με άλλους εμπλεκόμενους θα εμπνεύσουν και θα συνδράμουν την προσπάθεια. Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού και το Προτεινόμενο Πλάνο Δράσεων είναι το αποτέλεσμα της ενδυνάμωσης της σχέσης που έχουμε δημιουργήσει με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά και της μεταξύ μας αμοιβαίας εμπιστοσύνης και θα σταθούμε όλοι μας αρωγοί στην προσπάθεια για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.».

 

Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Πολιτισμού, Διεθνών Σχέσεων και Διαδημοτικής Συνεργασίας κ. Βασίλης Γάκης και η CEO του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Δρ. Κυριακή Ουδατζή.

 

Ο κ. Αλέξανδρος Θάνος, Εντεταλμένος Σύμβουλος ΣΕΤΕ  δήλωσε: «Ο ΣΕΤΕ ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα του Δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη για την αρωγή του ιδιωτικού τομέα στην τουριστική ανάταξη της Θεσσαλονίκης, επικαιροποίησε το Στρατηγικό Σχέδιο για το σύνολο του προορισμού και ανέπτυξε ένα Προτεινόμενο Πλάνο Άμεσων Δράσεων για την αξιοποίησή του. Το παραγόμενο έργο βασίστηκε στην τεχνογνωσία της Marketing Greece στην διαχείριση των προορισμών αλλά και στα δεδομένα και το μελετητικό έργο του ΙΝΣΕΤΕ, με την συμβολή φυσικά των έμπειρων στελεχών της Deloitte, αλλά και της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας, αξιοποιώντας με το καλύτερο δυνατό τρόπο την «Σύμπραξη Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας» που έχει δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Πρέπει να τονιστεί όμως, πως κανένα σχέδιο δεν μπορεί να επιτύχει, αν ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας, αλλά και ίδια η κοινωνία της πόλης δεν μπορέσει να συμπράξει στην συνδιαμόρφωση ενός κοινού οράματος για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.».

 

Ο κ. Στέφανος Παπανίκος, Principal στο τμήμα Strategy & Transactions, Deloitte  παρουσίασε την υφιστάμενη κατάσταση του τουρισμού της Θεσσαλονίκης, τα βασικά δεδομένα του προορισμού, την εξέλιξη της τουριστικής προσφοράς και ζήτησης, τις παγκόσμιες τουριστικές τάσεις και την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος βάσει των οποίων δημιουργήθηκε το στρατηγικό σχέδιο.

https://insete.gr/wp-content/uploads/2024/10/24_10_TTO_Action_Plan.pdf

Το Action Plan παρουσίασε ο κ. Νίκος Διαμαντόπουλος, Γενικός Διευθυντής Marketing Greece o οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Το Προτεινόμενο Πλάνο Δράσεων που παρουσιάσαμε σήμερα αποτελεί προϊόν της γνώσης που έχουμε για τον προορισμό, έπειτα από την μακρόχρονη συνεργασία που έχουμε χτίσει με τους φορείς, την τοπική αυτοδιοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και του κοινού οράματος όλων των partners της «Σύμπραξης Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας» για μια Θεσσαλονίκη που θα επιδιώξει να κατακτήσει την θέση που της αξίζει στον τουριστικό χάρτη».

 

Παρουσίαση Προτεινόμενου Πλάνου Δράσεων 

https://marketinggreeprodnescae7.blob.core.windows.net/marketinggreecemedia/ΔΗΜΟΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ_ΠΛΑΝΟ-ΔΡΑΣΕΩΝ-MG.pdf

H παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου για τον Τουρισμό Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε με τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων.

Ακολούθησε γεύμα για τους παρευρισκόμενους εμπνευσμένο από τοπικά προϊόντα από την εταιρία Samiotakis Catering.