Γ. Μυλόπουλος: Έργο βιώσιμης ανάπτυξης το μετρό Θεσσαλονίκης

από Team MyPortal.gr
sms

Aπό το 2016 μέχρι το 2018 η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης “τρέχει” τρεις φορές πιο γρήγορα απ’ ότι τα δέκα προηγούμενα χρόνια (2006-2016), τόνισε ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό”, Γιάννης Μυλόπουλος, μιλώντας στο 11ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση Κεντρικής Μακεδονίας.

Όπως εξήγησε, από το 2006, οπότε και ξεκίνησε το μετρό, μέχρι το 2016 είχε ολοκληρωθεί το 40% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου. “Την περίοδο 2016-2018 έχουμε ολοκληρώσει το 60% του έργου, πράγμα που σημαίνει ότι τα δύο αυτά χρόνια, τρέξαμε και ολοκληρώσαμε το 20% του φυσικού και οικονομικού του έργου , όταν το 40% είχε ολοκληρωθεί σε 10 χρόνια”, τόνισε.

Χαρακτήρισε το μετρό Θεσσαλονίκης έργο βιώσιμης ανάπτυξης, ανέφερε ότι θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον, υπογράμμισε ότι με τη λειτουργία του θα εκλύονται 300 με 450 τόνοι λιγότεροι ημερησίως θερμοκηπικά αέρια και θα κυκλοφορούν στην πόλη 80.000 λιγότερα ΙΧ, ενώ 320.000 άνθρωποι καθημερινά θα χρησιμοποιούν τη βασική γραμμή και τη γραμμή Καλαμαριάς.

Ο κ. Μυλόπουλος, σημείωσε ότι αν η Ελλάδα θεωρείται πρωταγωνιστής της απορρόφησης κονδυλίων του ΕΣΠΑ η “Αττικό Μετρό” είναι “ο πρωταγωνιστής στη χώρα που πρωταγωνιστεί”, μια που – όπως ανέφερε – πέρσι στη Θεσσαλονίκη επενδύθηκαν 200 εκατ. ευρώ για τα δύο έργα μετρό, της βασικής γραμμής και της γραμμής Καλαμαριάς.
Υπογράμμισε, ακόμα, ότι το έργο υλοποιείται γρήγορα, το 2019 ξεκινάνε τα δοκιμαστικά δρομολόγια και τον Νοέμβριο του 2020 παραδίδεται το έργο σε εμπορική λειτουργία.

Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο δεν ευσταθεί ο ισχυρισμός ότι ευθύνονται τα αρχαία στη Βενιζέλου για την καθυστέρηση, γιατί, όπως είπε, το 2012 (που ήταν η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου), πριν βρεθούν τα αρχαία, το μετρό ήδη μετρούσε πέντε χρόνια καθυστέρησης.

Για τη γραμμή, που σχεδιάζεται για τη δυτική Θεσσαλονίκη, σημείωσε ότι πρόκειται για κυκλική γραμμή που συνδέει την περιοχή με το κέντρο, την ανατολική και μελλοντικά με το αεροδρόμιο. Ακόμη, επισήμανε,ότι θα συνδέει τις περιοχές της δυτικής Θεσσαλονίκης μεταξύ τους, δηλαδή τον Εύοσμο με τη Σταυρούπολη, με την Πολίχνη, με τη Νεάπολη κλπ.

Για τη γραμμή του αεροδρομίου, υπογράμμισε ότι σχεδιάζεται υπέργεια, για να ολοκληρωθεί σύντομα, να είναι φθηνό έργο και να χρηματοδοτηθεί όσο γίνεται γρηγορότερα.