Το νέο χρονοδιάγραμμα του μετρό – Αφήστε το έργο να ολοκληρωθεί

από Κρινής Παναγιώτης
sms

Η απόφαση του ΣτΕ, σύμφωνα με την οποία οι προσφυγές περί μη απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου  οριακά απορρίφθηκαν, ανοίγει το δρόμο για επανεκκίνηση των εργασιών.

Η υπόσχεση του πρωθυπουργού πως το μετρό θα λειτουργεί τον Απρίλιο του 2023, φαντάζει ως ένα πιεστικό χρονοδιάγραμμα και μάλλον δύσκολα θα επιτευχθεί.
Αυτή την στιγμή όμως, αυτό που προέχει είναι η διοίκηση της Αττικό Μετρό να προχωρήσει άμεσα, σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία, την επανεκκίνηση των εργασιών, θέτοντας ένα νέο χρονοδιάγραμμα. Οι πληροφορίες μας λένε πως ενδέχεται τα συνεργεία να εργάζονται στον σταθμό Βενιζέλου σε τρεις βάρδιες προκειμένου ο χρόνος κατασκευής να μειωθεί.
Η επιδομή, οι γραμμές φαίνεται να έχουν τοποθετηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου και να υπολείπονται τα τελευταία μέτρα προς τον σταθμό του ΟΣΕ. Οι εργασίες που απομένουν, πέρα από τον σταθμό Βενιζέλου, είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν σε διάστημα ενός έτους ώστε να αρχίσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια.
Οι πληροφορίες μας λένε, πως η πρόθεση της Αττικό Μετρό είναι να προχωρήσουν παράλληλα εργασίες για να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο.
Για παράδειγμα, η απόσπαση των αρχαιοτήτων μπορεί να διαρκέσει από τρεις έως έξι μήνες ανάλογα με τον αριθμό των βαρδιων. Αμέσως μετά, θα ακολουθήσει η ανασκαφή των αρχαιοτήτων που θα αποκαλυφθούν. Η κατασκευή του σταθμού θα αρχίσει αμέσως μετά και βέβαια ο αριθμός των βαρδιων θα κρίνει την ταχύτητα των εργασιών.
Σημαντική εξέλιξη αποτελεί το γεγονός πως η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της κατασκευαστικής εταιρείας ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ήδη οι υπεργολαβοι άρχισαν να εισπράττουν οφειλόμενα. Εδώ και τέσσερις εβδομάδες έχει αρχίσει η εκ νέου εγκατάσταση τους στα εργοτάξια.
Πληροφορίες μας λένε, πως τα δοκιμαστικά δρομολόγια, οι συρμοί θα έχουν τη δυνατότητα να περνούν από τον σταθμό πριν ολοκληρωθούν οι εργασίες του, λειτουργώντας παράλληλα. Αυτό δεν είναι βέβαιο καθώς οι όροι ασφάλειας δεν το προβλέπουν.
Η πρόθεση της Αττικό Μετρό είναι το έργο να παραδοθεί ολοκληρωμένο. Η οριστική απόφαση θα ληφθεί τους επόμενους μήνες.
Συνοψίζοντας σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, αν οι εργασίες επιταχυνθούν εντός Ιουνίου, οι αρχαιολογικές εργασίες θα εξαντλήσουν το 2021, οι τεχνικές εργασίες θα προχωρήσουν και είναι εφικτό μέχρι τα μέσα του 2022 να έχουν ολοκληρωθεί. Από εκεί και πέρα όλα θα εξαρτηθούν από την ταχύτητα κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου. Η ολοκλήρωση του είναι δύσκολο να γίνει έως το τέλος του 2022. Το ζητούμενο είναι το έργο μπορεί να παραδοθεί χωρίς οι συρμοί να κάνουν στάση στον σταθμό ;
Τα δοκιμαστικά μπορούν να ξεκινήσουν χωρίς οι εργασίες του να έχουν ολοκληρωθεί;
Το σαφές χρονοδιάγραμμα θα ανακοινωθεί από την Αττικό Μετρό μόλις η εταιρεία λάβει την απόφαση του ΣτΕ.
Η απόφαση του ΣτΕ έφερε ανάμεικτα συναισθήματα. Η κυβέρνηση δεν κρύβει την ικανοποίηση της αλλά και η πλευρά που κατέθεσε την προσφυγή φαίνεται ικανοποιημένη από το οριακό αποτέλεσμα.
Μάλιστα, ζητούν από την κυβέρνηση να το ξανασκεφτεί και να μην αποσπάσει τα αρχαία. Κάτι που μάλλον θα πέσει στο κενό.
Αυτό που απαιτείται μετά την απόφαση του ΣτΕ είναι να κάνουν όλοι ενα βήμα πίσω και να σκεφτούν έναν μόνο παράγοντα.
Αυτός είναι η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
Αυτό που απαιτείται είναι η Αττικό Μετρό και η κατασκευαστική εταιρεία να κάνουν τα αδύνατα δυνατά και το έργο να εξελιχθεί με ταχύτατους ρυθμούς.
Με απλά και λίγα λόγια, αφήστε το έργο να τελειώσει.