Γράφει ο “Γέρων”
Ένα απίστευτο beef είναι σε εξέλιξη τις τελευταίες ημέρες μεταξύ του πολιτικού προσωπικού της Θεσσαλονίκης με αφορμή τα έργα υποδομής και αιτία το ποιος θα έχει τον πρώτο λόγο στα θέματα της πόλης.
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Στράτος Σιμόπουλος, βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης, που δεν έκρυβε τη δυσαρέσκειά του για το ότι δεν μπήκε στην κυβέρνηση, κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Δήμο, για μια σειρά έργων της περιοχής. Αφορμή για αυτό ήταν η προσπάθεια του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη να βάλει στην ατζέντα το τράμ προς το αεροδρόμιο και –πάλι- την θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Μάλιστα ο Σιμόπουλος κατέθεσε την ερώτηση αμέσως μετά την υπουργοποίηση ενός ακόμη βουλευτή Θεσσαλονίκης, του Σταύρου Καλαφάτη.
Τι είχε προηγηθεί; Η προσπάθεια του Αγγελούδη για μια νέα ατζέντα διεκδικήσεων για την Θεσσαλονίκη και φυσικά η διάθεσή του να είναι αυτός που θα την θέσει. Ο Δήμαρχος μάλιστα πήγε για αυτό στο Μαξίμου και τα συζήτησε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, θέτοντας ως κορωνίδα των διεκδικήσεων την διεκδίκηση από τη Θεσσαλονίκη των Μεσογειακών Αγώνω του 2030. Μετά συναντήθηκε και με τον Απόστολο Τζιτζικώστα στις Βρυξέλλες αναζητώντας ευρωπαΊκή χρηματοδότηση για το τραμ προς το αεροδρόμιο, έργο που υποστηρίζει και ο Έλληνας Επίτροπος.
Αυτό βέβαια ενόχλησε κάποιους παράγοντες στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που σημείωναν πως αν ο Τζιτζικώστας θέλει το έργο και βρει χρηματοδότηση τότε πρέπει να συνεργαστεί με την Περιφέρεια και ο Δήμος δεν έχει καμία σχέση. Αλλά αυτά ήταν περιορισμένες γκρίνιες μπροστά σε αυτά που ακολούθησαν.
Προς της απάντησης στη Βουλή της ερώτησης του Σιμόπουλου, είχε προηγηθεί μια στιχομυθία σε έντονο ύφος μεταξύ του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου και του προέδρου της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» Γιώργου Κωνσταντόπουλου, την ημέρα παράδοσης της γέφυρας του Αξιού στην κυκλοφορία. Εν ολίγοις ο Ταχιάος έλεγε στον Κωνσταντόπουλο να αφήσει τα pr;oject της θαλάσσιας συγκοινωνίας σε άλλους πιο αρμόδιους και να επικεντρωθεί στην υπόθεση παραχώρησης της εταιρείας. Για τη θαλάσσια συγκοινωνία όμως έχουν γίνει τελευταία δύο τηλεδιασκέψεις με τη συμμετοχή Δήμου, Εγνατίας και εκπροσώπων της κυβέρνησης, προφανώς δεν ήταν επιλογή της εταιρείας.
Ο Ταχιάος ανέλαβε την απάντηση της ερώτησης στη Βουλή, ξεκαθαρίζοντας πως προτεραιότητα είναι η επέκταση του Μετρό στα δυτικά και επιχείρησε να κλείσει τη συζήτηση λέγοντας πως το Υπουργείο θα είναι αυτό που θα αποφασίσει για τα έργα της Θεσσαλονίκης. Ο υφυπουργός Υποδομών δεν κρύβει μαθαίνω την ενόχλησή του για τη συζήτηση που άνοιξε ερήμην του.
Ενοχλήθηκε όμως και ο Δήμαρχος ο οποίος άμεσα απάντησε και μάλιστα με on camera δήλωσή του στην οποία, προσέξτε, έβαλε στο κάδρο και τον Τζιτζικώστα, υπενθυμίζοντας τη συνάντηση και συζήτηση που είχαν και ουσιαστικά τη συμφωνία τους για το έργο. Ο Αγγελούδης μάλιστα μετέφερε τηλεφωνικά τα παράπονά του για το θέμα στον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο.
Προς υπεράσπιση του δημάρχου έσπευσε δε και ο Σπύρος Βούγιας, απο χρόνια υποστηρικτής του τραμ και της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, που βέβαια ας μην γελιόμαστε, έχει ήδη ερευνηθεί πως δεν μπορεί να είναι βιώσιμη.