Σ. Φάμελλος: Η κυβέρνηση έχει απονομιμοποιηθεί πολιτικά και κοινωνικά

από Team MyPortal.gr
sms

«Κυριαρχεί ακόμη η θλίψη και το σοκ στην ελληνική κοινωνία και άρα, χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο πώς γίνεται η συζήτηση για την τραγωδία στα Τέμπη. Οι πολιτικοί οφείλουμε να μιλήσουμε για το πώς φτάσαμε στην τραγωδία, ποια είναι η πολιτική ευθύνη, και όχι μόνο για τα σφάλματα προσώπων που διερευνά ήδη η δικαιοσύνη. Και για το τι πρέπει να κάνουμε για να βρεθούν λύσεις ώστε να μην έχουμε ποτέ ξανά παρόμοια δυστυχήματα. Οι δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη περί ασφαλούς και σύγχρονης πολιτείας έχουν διαψευσθεί πλήρως με τραγικό τρόπο μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης. Εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ότι ο κος Μητσοτάκης δεν μπόρεσε να διασφαλίσει μία σύγχρονη και ασφαλή κοινωνία», δήλωσε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος στο TV100 και στην εκπομπή «Διάλογοι» με τον Βαγγέλη Πλακά.

«Μεγάλη έκπληξη μάς προκαλεί», πρόσθεσε, «η προσπάθεια της κυβέρνησης να μεταθέσει τις ευθύνες πριν από το 2019, όπου ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας. Ο κος Μητσοτάκης αναγκάστηκε μετά από την έντονη κοινωνική πίεση να ζητήσει συγγνώμη και να πάρει πίσω τα περί ανθρώπινου λάθους που δήλωσε κατά την επίσκεψή του στον τόπο του δυστυχήματος την επόμενη μέρα της τραγωδίας. Και πάλι όμως δήλωσε ότι ανέλαβε την ευθύνη για όλο το πολιτικό σύστημα και όχι την πλήρη ευθύνη για τις επιλογές της κυβέρνησής του».

Σχετικά με τα όσα είπε ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι: «Ο κος Σπίρτζης είπε ότι αν ίσχυαν τα συμπληρωματικά μέτρα ασφαλείας που ίσχυαν το 2019 τότε δεν θα είχε συμβεί το τραγικό δυστύχημα. Επειδή πράγματι δεν λειτουργούσε το σύστημα τηλε-ελέγχου και τηλε-διοίκησης στον σιδηρόδρομο, υπήρχαν μάλιστα σοβαρά προβλήματα με τη σύμβαση 717, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε προσθέσει “εργαλεία” ασφάλειας όπως είναι ο δεύτερος σταθμάρχης, το τοπικό σύστημα τηλε-διοίκησης της Λάρισας, το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου στην Καρόλου, κλπ.. Όλα αυτά σταμάτησαν επί ΝΔ. Άρα η παρούσα κυβέρνηση όχι απλά δεν κατάφερε εδώ και τέσσερα χρόνια να θέσει σε λειτουργία το σύστημα τηλε-ελέγχου και τηλε-διοίκησης αλλά και αναίρεσε τα υπόλοιπα μέτρα που διασφάλιζαν την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών».

Σχολίασε ακόμη το θράσος του τέως Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, κ. Καραμανλή που έφτασε να ψέγει τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, και την αντιπολίτευση εν γένει, επειδή έθετε ερωτήματα για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών στη Βουλή. «Ο κος Καραμανλής όχι απλά δεν ήξερε το πρόβλημα ασφάλειας, όπως προσπαθεί να αφήσει να εννοηθεί, αλλά, αντιθέτως, τον είχαν ενημερώσει οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που είχαν στείλει ακόμη και εξώδικο. Καμπανάκι ήταν και η παραίτηση του επικεφαλής της επιτροπής τηλε-ελέγχου και ασφαλείας του δικτύου, όπως και το καμπανάκι είχαν χτυπήσει έντεκα (11) ατυχήματα επί της δικής του θητείας. Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθετε ερωτήσεις Κοινοβουλευτικού Ελέγχου για τα θέματα ασφάλειας από το 2020».

Ο Σ.Φάμελλος υπογράμμισε πως ο κος Γεραπετρίτης εξέθεσε βαθύτατα τον κ. Καραμανλή στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε δύο μόλις μέρες αφότου ανέλαβε καθήκοντα στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών αφού, ανακοίνωσε πρώτον, ότι θα αραιώσουν τα δρομολόγια για ένα διάστημα για λόγους ασφάλειας και δεύτερον, ότι σε οκτώ (8) με εννέα (9) μήνες θα είναι έτοιμο το σύστημα τηλε-διοίκησης. Άρα υπήρχαν άμεσα και εύκολα μέτρα ασφάλειας που δεν έχει υλοποιήσει εδώ και τέσσερα (4) χρόνια ο κ. Καραμανλής. Γιατί δεν μείωσε την πυκνότητα δρομολογίων; Δηλαδή σε οκτώ (8) με εννέα (9) μήνες μπορεί να γίνει στο έργο τηλε-ελέγχου και ασφάλειας, ό,τι δεν μπόρεσε να κάνει η κυβέρνηση σε τέσσερα (4) χρόνια που έχει αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας;».

Ξεκαθάρισε επίσης πως ο κος Καραμανλής το 2019 παρέλαβε έτοιμη προς υλοποίηση τη σύμβαση 717, αφού είχε περάσει τρεις φορές από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή δημοσιονομικού ελέγχου, είχε δρομολογηθεί πλήρως και μπορούσε να την ολοκληρώσει σε ένα χρόνο. «Στο γιατί η σύμβαση αυτή δεν τελείωσε τέσσερα χρόνια μετά πρέπει να μάς απαντήσει η κυβέρνηση».

Επισήμανε πως η κοινωνία είναι αυτή που ζητάει απαντήσεις: «πρέπει να γίνει έρευνα σε όλα τα επίπεδα όπως και ο κος Καραμανλής αλλά και οι Υφυπουργοί του οφείλουν να έρθουν στη Βουλή να μιλήσουν. Εμείς φυσικά θέλουμε να χυθεί φως παντού και αυτό θα κάνει και η δικαιοσύνη αλλά δεν μπορεί η κυβέρνηση να αποποιείται τις ευθύνες της».

Για το δυστύχημα στο Άδενδρο του 2017 ξεκαθάρισε ότι έχει αποφανθεί ήδη η δικαιοσύνη και έχει κλείσει αυτή η συζήτηση, αλλά από τη μεριά του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ δεν υπάρχει κανένα θέμα να ανοίξει ξανά, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα ερευνηθεί το δυστύχημα του 2023 : «Όμως η κυβέρνηση δεν απαντάει στο τι έκανε τόσα χρόνια, δεδομένου ότι κυβερνά εδώ και τέσσερα χρόνια, στο γιατί αναίρεσε τα μέτρα ασφάλειας που ίσχυαν όταν ανέλαβε, καθώς και στο γιατί μετατάχθηκε κατά παράβαση του προβλεπόμενου ηλικιακού ορίου ο μοιραίος σταθμάρχης. Θα τολμήσετε να απαντήσετε;»

Σχετικά με τη διενέργεια εκλογών ο Σ.Φάμελλος είπε: «Έχουμε βέβαια μία κυβέρνηση σε αποδρομή αλλά, δύσκολα μπορεί κάποιος να μιλήσει τώρα για εκλογές. Από την άλλη είναι γεγονός ότι το έλλειμα ασφάλειας και στο σιδηρόδρομο προστίθεται στην ακραία ακρίβεια, στους πλειστηριασμούς, στις υποκλοπές, τα υπερκέρδη και την αισχροκέρδεια, σε όλα τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη».

Σημείωσε επιπλέον ότι η κυβέρνηση έχει απονομιμοποιηθεί πλήρως και κατά την άποψη του θα έπρεπε να παραιτηθεί και ο κος Μητσοτάκης και όχι μόνο ο κος Καραμανλής. «Υπάρχει μεγάλο πολιτικό έλλειμμα και έντονη κοινωνική αντίδραση που έχει θυμό και αγωνία αλλά και συλλογικότητα. Οι διαμαρτυρίες είναι σχεδόν καθημερινές και δείχνουν ότι η κοινωνία δεν έχει λάβει απαντήσεις. Η κυβέρνηση έχει απονομιμοποιηθεί πολιτικά και κοινωνικά».

Ο Σ.Φάμελλος στάθηκε στην προσπάθεια συμψηφισμού με το Μάτι από τον κ. Καράογλου που παρευρισκόταν επίσης στο τηλεοπτικό στούντιο: «Φαίνεται ότι η κυβέρνηση δεν έχει καταλάβει τι συζητάμε. Για ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα που κόστισε τις ζωές δεκάδων συνανθρώπων μας και τι θα κάνουμε για να μην συμβεί ξανά. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι και δεν είναι όλες οι καταστάσεις ίδιες. Η τραγωδία στο Μάτι σχετίζεται με ένα ακραίο φυσικό φαινόμενο, κάτι που έχει παραδεχτεί και ο κος Μητσοτάκης, ενώ τώρα μιλάμε ξεκάθαρα για την ασφάλεια στο σιδηρόδρομο και για αφαίρεση μέτρων ασφαλείας στα τρένα επί κυβέρνησης Μητσοτάκη. Πότε θα σταματήσετε να κρύβεστε, να κάνετε διάφορους συμψηφισμούς,  ώστε να δώσετε απαντήσεις στην κοινωνία;».

Κλείνοντας τόνισε πως η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη στοχεύει στην αποδυνάμωση της πολιτείας σε όλα τα επίπεδα, ενώ σε πλήρη αντίθεση ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στοχεύει σε μία ισχυρή πολιτεία που θα εξασφαλίζει και κανόνες ασφάλειας αλλά και δημοκρατίας παντού. Μία κυβέρνηση και μία πολιτεία που θα διασφαλίζει ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω και ότι κανείς δεν θα μείνει μόνος του. Αυτό σημαίνει ότι, σε αντίθεση με τη σημερινή κυβέρνηση, ο στόχος της επόμενης προοδευτικής κυβέρνησης πρέπει να είναι ισχυρές δημόσιες πολιτικές και διασφάλιση πρόσβασης στα βασικά αγαθά και όχι το κέρδος λίγων».​