“Ζεστό χρήμα” στην οικονομία από το ΥΠΟΜΕ – Σειρά δημοπρατήσεων εντός του 2020- Τι προβλέπει το σχέδιο Καραμανλή για τη Θεσσαλονίκη

από Team MyPortal.gr
sms

Η νέα περίοδος που σχεδιάζεται από την κυβέρνηση θα φέρει το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, μετά από πολλά χρόνια, στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος και θα αποτελέσει ένα από τα καίρια εργαλεία για να πέσει ζεστό χρήμα στην πραγματική οικονομία.

Μάλιστα αναμένονται να τρέξουν εντός του 2020 σειρά δημοπρατήσεων μεγάλων έργων με τα αντιπλημμυρικά και τα σιδηροδρομικά να αποτελούν τις προτεραιότητες για τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ενέργειες που στοχεύουν να δώσουν ώθηση στην ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα βασικά έργα που θα υλοποιηθούν έως το 2023 είναι:

γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας με κόστος 1,8δισ.ευρώ
Σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς με κόστος περίπου 3,5δισ.ευρώ
Επεκτάσεις της Αττικής Οδού με περίπου 1,5δισ.ευρώ
Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης με περίπου 2δισ.ευρώ
Αντιπλημμυρικά έργα (περιλαμβάνονται και εκείνα στις παραχωρήσεις) περίπου 800εκατ.ευρώ
Έργα Οδικής Ασφάλειας περίπου 450εκατ.ευρώ
-Ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Ε65 με 700εκατ.ευρώ
Πάτρα-Πύργος & Άκτιο-Αμβρακία με 450εκατ.ευρώ
-H αναβάθμιση της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με 300εκατ.ευρώ
-Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στα δυτικά με περίπου 500εκατ.ευρώ
-Ο Οδικός Άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη με 300εκατ.ευρώ.

Πέρα από τα παραπάνω έργα υπάρχει ένα επιπλεόν πακέτο κτιριακών έργων (κυρίως έργα-ΣΔΙΤ) το οποίο υπόσχεται ακόμα 300-400εκατ.ευρώ τα οποία θα δημοπρατούνται σταδιακά.

Από το πακέτο έργων των 13δισ.ευρώ, δεν περιλαμβάνονται οι επεκτάσεις του φυσικού αντικειμένου στους αυτοκινητόδρομους. Είναι γνωστή η προσήλωση του υπουργού στη συνεργασία με την Κομισιόν και ως εκ τούτου, το όποιο πακέτο εγκριθεί από τις Βρυξέλλες, θα έρθει να προστεθεί στο παραπάνω ποσό. Αυτό θα επιτευχθεί άλλωστε σε βάθος χρόνου μιας και πρόκειται για σύνθετο ζήτημα το οποίο δεν πρόκειται να φέρει αποτέλεσμα σε διάρκεια κάποιων μηνών.

Το σημείο κλειδί είναι η πορεία υλοποίησης και η “εμπροσθοβαρής” εκτέλεση του παραπάνω πακέτου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου, φέτος μπορούν να ενεργοποιηθούν έργα που φτάνουν τα 350εκατ.ευρώ και μέσα στο 2021 να φτάσουν συνολικά τα 780εκατ.ευρώ. Στο σιδηροδρομικό πακέτο περιλαμβάνεται το μεγαλόπνοο έργο της γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου με το νέο τμήμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ξάνθη. Το εργό αυτό, η λεγόμενη “ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία” φτάνει σε κόστος τα 2δισ.ευρώ.

Μέσα στα πρώτα έργα λογίζονται επίσης τα αντιπλημμυρικά (υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ), το Πάτρα-Πύργος (με την αίρεση της σύντομης και θετικής απόφασης της Κομισιόν). Χρονιά κλειδί θα είναι το 2021 και συνολικά μέχρι το 2023 στο υπουργείο πιστεύουν ότι θα έχει ενεργοποιηθεί πλήρως το πακέτο των 13δισ.ευρώ, δηλαδή έργα που είτε θα είναι σε διαγωνιστική φάση, είτε θα έχει ξεκινήσει η υλοποίηση τους.

με πληροφορίες από ypodomes.com