Της Αρχοντούλας Τσιλικιώτη
Πρεμιέρα έκανε την Παρασκευή 27 Ιουνίου, η πολυαναμενόμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες, με το πρώτο δρομολόγιο του ταχύπλοου Speedrunner Jet της SeaJets να αναχωρεί στις 9:30 το πρωί, με προορισμό τη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο.
Η φετινή σύνδεση εξασφαλίστηκε με κρατική χρηματοδότηση 3,41 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας.
Η εφημερίδα «Π» συνομίλησε με τον ναυτιλιακό πράκτορα της SeaJets στη Βόρεια Ελλάδα, Χάρη Καραχαρίση, και τον Αντιπρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου, Δημήτρη Αϊβαλιώτη, οι οποίοι τοποθετήθηκαν για την πρεμιέρα και τη συνολική εικόνα της φετινής τουριστικής σεζόν.
Νωρίτερα φέτος η έναρξη, σταθερές οι κρατήσεις
Ο κ. Καραχαρίσης επισημαίνει πως η φετινή πρεμιέρα έγινε νωρίτερα από το 2023, δίνοντας μεγαλύτερη ευελιξία στους ταξιδιώτες:
«Φέτος η σύνδεση με Θεσσαλονίκη έγινε λίγο νωρίτερα από πέρσι που είχε αρχίσει 7 Ιουλίου. Υπήρχαν και φέτος μεγάλες καθυστερήσεις. Τα επίπεδα κρατήσεων είναι παρόμοια, κι αυτό είναι θετικό. Περιμένουμε 1-2 εβδομάδες για πιο ολοκληρωμένη εικόνα, αλλά ήδη πάμε καλά.»
Τα καθημερινά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη ξεκινούν στις 9:30 π.μ., με διάρκεια ταξιδιού 3 ώρες και 10 λεπτά για Σκιάθο, ενώ τα Σάββατα το πλοίο αναχωρεί στις 8:30. Το ταξίδι συνεχίζεται για Σκόπελο και Αλόννησο, με τελική άφιξη σε περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά. Οι επιστροφές πραγματοποιούνται το ίδιο απόγευμα.
Πώς διαμορφώνεται το πρόγραμμα
Ειδικότερα σύμφωνα με τις προβλέψεις του διαγωνισμού, τα δρομολόγια θα εκτελούνται με την εξής συχνότητα: για την περίοδο 23/6 – 29/6 θα εκτελούνται δύο δρομολόγια/εβδομάδα, από 30/6 ως 13/7 τέσσερα δρομολόγια/εβδομάδα, από 14/7 ως 31/8 πέντε δρομολόγια/εβδομάδα, από 1/9 ως 7/9 τέσσερα δρομολόγια/εβδομάδα και από 8/9 ως 14/9 ένα δρομολόγιο/εβδομάδα.
Τιμές εισιτηρίων: στα ίδια επίπεδα με το 2024
Οι φετινές τιμές κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα, σύμφωνα με τον κ. Καραχαρίση. Ειδικότερα: για την Σκιάθο το κόστος είναι 36,70 ευρώ/άτομο, 56,60 ευρώ/άτομο (απλό κάθισμα αριθμημένο), 73,70 ευρώ/άτομο (business), 113,30 ευρώ/άτομο (VIP) και 83,30 ευρώ για ιδιωτικής χρήσης επιβατικό όχημα (ΙΧ).
Για τη Σκόπελο οι τιμές είναι: 40,30 ευρώ/ άτομο, 57,60 ευρώ/άτομο (απλό κάθισμα αριθμημένο), 76,70 ευρώ/άτομο (business), 115,20 ευρώ/άτομο (VIP) και 98,40 ευρώ για ΙΧ.
Για την Αλόννησο οι τιμές διαμορφώνονται σε 48 ευρώ/άτομο, 57,60 ευρώ/άτομο (απλό κάθισμα αριθμημένο), 76,70 ευρώ/άτομο (business), 115,20 ευρώ/άτομο (VIP) και 107,10 € για ΙΧ. Τονίζεται ότι για τους φοιτητές προβλέπεται έκπτωση 50%.
Υποτονική μέχρι στιγμής η χρονιά
Ο κ. Αϊβαλιώτης, μιλώντας εκ μέρους της ξενοδοχειακής κοινότητας της Σκιάθου, τόνισε πως η φετινή σεζόν ξεκινά με καθυστέρηση και τεχνικά προβλήματα:
«Η φετινή χρονιά είναι λίγο πιο κάτω. Αυτό βέβαια οφείλεται ότι έχουν μειωθεί κάποιες πτήσεις από το εξωτερικό και ότι άργησε να δρομολογηθεί καράβι με Θεσσαλονίκη. Και ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει καλά καλά τα δρομολόγια από Μαντούδι και Βόλο. Για παράδειγμα, σήμερα είχαμε βλάβη και είχαμε και βλάβη και την προηγούμενη εβδομάδα.» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος εστιάζει στη σημασία της προγραμματισμένης και έγκαιρης ανακοίνωσης των δρομολογίων: «Το θέμα είναι ότι πάρα πολλοί τουρίστες, ειδικά Έλληνες και Βαλκάνιι έχουν ήδη προγραμματίσει τις διακοπές τους από πολύ καιρό πριν, χωρίς να ξέρουν ή να είχαν γνώση αν θα γίνουν και πότε θα γίνουν τα δρομολόγια.»
«Αν υπήρχε, παράδειγμα, μια ανακοίνωση από νωρίς για το πότε θα γίνουν τα δρομολόγια αυτά ή αν ξεκινούσαν – αν όχι καθημερινά – ορισμένες φορές την εβδομάδα, από πιο νωρίς, από αρχές Μαΐου, τότε θα βλέπατε διαφορά.»
Δυνατό τουριστικό χαρτί η Σκιάθος
Παρά τις αρχικές δυσκολίες, η Σκιάθος διατηρεί το ισχυρό της προφίλ, όπως τονίζει ο κ. Αϊβαλιώτης:
«Η Σκιάθος έχει επαναλαμβανόμενους επισκέπτες. Οι τουρίστες από τη Σκανδιναβία, την Αγγλία, τη Γαλλία, αλλά και πολλοί Έλληνες, συνεχίζουν να μας επιλέγουν.»
Η απευθείας σύνδεση της Σκιάθου με τη Θεσσαλονίκη θεωρείται στρατηγικής σημασίας, ιδιαίτερα για την ενίσχυση των ροών από τη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι κομβικό. Είναι κρίμα που η σύνδεση ξεκινά τόσο αργά. Πρέπει να διεκδικήσουμε επέκταση της περιόδου και στα μέσα Μαΐου ή και νωρίτερα», προσθέτει.
Με τη σύνδεση πλέον σε λειτουργία, οι επαγγελματίες του τουρισμού προσδοκούν αύξηση επισκεψιμότητας τον Ιούλιο και Αύγουστο και, αν οι συνθήκες το επιτρέψουν, μεγαλύτερη διάρκεια σύνδεσης και τα επόμενα χρόνια.
(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Πολιτική», 28-6-2025)