Περί λέξεων, σεξισμού, συντηρητικότητας και σεμνοτυφίας

O tempora o mores

(Κικέρων: «Κανένα ψέμα δεν πρέπει να λέει η ιστορία και σε καμία αλήθεια να μην κλείνει τα αυτιά της». Ω καιροί, ω ήθη! – Κατά Κατιλίνα 63 π.Χ.)

Όταν ο καιροσκοπισμός καταργεί ακόμη και την «πολιτική ορθοέπεια», την οποία και προέβαλλαν, κάποιοι, ως σημαία του ψευδο-προοδευτισμού τους (φυσικά κατά το δοκούν και κατά πως τους συμφέρει ανά περίπτωση), και σ` αυτούς τους κάποιους ανήκει και ο «πολύς κι εναλλακτικός» (κατά το πως έχει χαρακτηριστεί) δήμαρχός μας κ. Μπουτάρης, τότε η στάση μας απέναντι στα πράγματα, ίσως θα πρέπει να είναι η μέγιστη σε προσοχή και σοβαρότητα, γιατί -ως φαίνεται- οι λέξεις αλλά και οι έννοιες, μοιάζουν να έχουν χάσει -στις χαλεπές μέρες μας- την ακριβή σημειολογική λειτουργικότητά τους.

Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος. Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο της 12/11/2018, ήρθε για ψήφιση –και- το θέμα της γιορτής του «ανάμματος» του Χριστουγεννιάτικου δένδρου στην πλατεία Αριστοτέλους. Είθισται στην χριστουγεννιάτικη φιέστα -από την οποία συνήθως έχει απαχθεί το Χριστουγεννιάτικο πνεύμα – να καλούνται διάφοροι καλλιτέχνες –λαϊκοί καλούμενοι- προς τέρψη του «Λαού». Την πρώτη τέρψη βέβαια έχει πάρει, πριν καν αρχίσει η γιορτή, η βιομηχανία του ακροάματος η οποία έχει επιβληθεί επί του γούστου με την δύναμη πυρός που διατηρεί στις περιοχές των Μέσων προπαγάνδισης και Εμπορίου.

Κι` εντάξει μέχρι εδώ. Λέω σημεία των καιρών, παραβλέποντας –βεβαίως- τις δικές μου απόψεις για το πώς θα έπρεπε να είναι μια γιορτή που αναγγέλλει το Δωδεκαήμερο.

Οι άνθρωποι της διοίκησης του Δήμου –ξαναλές- μπορεί και να μην έχουν ταξιδέψει σε κάποια από τις μεγάλες πόλεις της Χριστιανικής Δύσης οπότε αγνοούν ότι την τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου, σε κείνες τις πόλεις, περιφέρονται οι ενορίες με χορωδίες- και αμιγώς θρησκευτικού περιεχομένου ύμνους- μαζί και μουσική που την εκτελούν μπάντες και δημοτικές ορχήστρες, ως να συγκεντρωθούν γύρω από το χριστουγεννιάτικο δένδρο του Δήμου το οποίο φωταγωγούν.

Καταλαβαίνω πως για κάποιους «αφανείς» λόγους για τους δημότες (κυρίως των νέων) αυτή η «φιέστα» του δήμου μας, μετατρέπει σε μια πίστα «μπουζουκομάγαζου» ένα σύμβολο της πίστης του Χριστιανισμού.

Ακόμη και έτσι, με τις «εκπτώσεις» δηλαδή, στις προσωπικές μου απόψεις, περιμένω ότι το κεντρικό πρόσωπο της εγχώριας λαικοτραγουδιστικής παραγωγής μας να έχει «έργο» που να συνάδει με το πνεύμα των ημερών .

Αλλά, φευ! Τι μας έφερε –όμως- η παράταξη του κ. Μπουτάρη (δια μέσω του κ. Μπαρμπουνάκη) ως κεντρικό «καλλιτέχνη» για κείνη τη θρησκευτική βραδιά, στην προαναφερθείσα συνεδρίαση; Έναν εκφραστή του λαϊκο-πόπ τον κ Σαμπάνη, με αμοιβή 18.500 ευρώ. Μπορεί για τον καλλιτέχνη να είναι λίγα, αλλά για τον Δήμο μας είναι πάρα πολλά.

Ρίχνοντας –ως όφειλα- μια βιαστική ματιά στο καλλιτεχνικό προϊόν που έχει παράξει ο κ Σαμπάνης, με έκπληξη διαπίστωσα ότι είναι συνθέτης ενός τραγουδιού που αποτελεί την επιτομή του σεξισμού και της χυδαίας υποβάθμισης του γυναικείου φύλου, αφού ακούγεται -πολλάκις- στο εν λόγω «έργο», η φράση/ προτροπή, άκουσον-άκουσον, «[…] Αγάπη Ρε Μ@@νιά»!!!.

https://www.youtube.com/watch?v=KiKCYsqBKZg

Δεν θα προβώ μήτε σε φιλολογική ανάλυση, ούτε σε ψυχο-κοινωνιολογική παράθεση της έκπτωσης και παρακμής, του συγκεκριμένου στίχου. Είναι πασίδηλο πως πρόκειται για μια χυδαία και ακραία σεξιστική φράση.

Και πάλι -ως όφειλα- μοίρασα αυτόν τον στίχο στο δημοτικό συμβούλιο προβάλλοντας την σφοδρή ένστασή μου για το ότι, ναι μεν η καλλιτεχνική παραγωγή μπορεί να αποδίδει στο κοινό ότι θέλει, ο Δήμος μας όμως, οφείλει να είναι πολύ προσεκτικός στο ποιούς καλεί και αδρά πληρώνει σε μια κατ’ εικόνα και κατ` ουσία Χριστιανική γιορτή, επισημαίνοντας παράλληλα τα αυτονόητα, που ως φαίνεται, ο κ. Μπουτάρης, κάπου μες στην αλαζονική του παραφορά ενσυνείδητα τα απαξιώνει.

Κοντολογίς ο κ Μπουτάρης, μάλλον δεν είναι σε θέση να καταλάβει πως με την πρόσκληση στον κ. Σαμπάνη , συναινεί με το αισθητικό και ουσιαστικό αποτέλεσμα του τραγουδιού που προανέφερα. Ελλείψει επιχειρημάτων ο κ. δήμαρχος το έριξε στις δικαιολογίες με επιχειρήματα διαφημίσεων του 1960. «Τουϊτάρισε» (τιτίβισε) στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, με δύο αναρτήσεις του, που -ούτε λίγο ούτε πολύ- εμμέσως κατηγορεί εμένα –μαζί φυσικά και όσους άλλους από το Δημοτικό Συμβούλιο αντέδρασαν στην απαράδεκτη επιλογή του- ως «ηθικολόγους και σεμνότυφους». ( Παρατίθεται σχετικό ρεπορτάζ https://www.voria.gr/article/mpoutaris-exeretos-o-sampanis-perisseioun-i-semnotifi)

Αντεστράμμενη και κακή κόπια του Αυλωνίτη στην ατάκα του για «πνεύμα και ηθική». Μόνο που απέναντι στον σεξισμό δεν πουλάμε πνεύμα, κάνουμε πόλεμο. Αν θέλει να καταγγείλει την ηθικολογία και την σεμνοτυφία ο κ. δήμαρχος ας ξεκινήσει από την τάξη που εκπροσωπεί.

Εγώ πάντως, μετά το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου – γιατί τώρα είναι νωρίς ακόμη- θα ευχηθώ στον Δήμαρχο κ Μπουτάρη, «Καλά Χριστούγεννα» και όχι Καλές Γιορτές ελπίζοντας πως κατανοεί τη διαφορά…

Υ.Γ Υποχρέωσή μου εκτιμώντας πρόσωπα της παράταξης του κ. Δημάρχου, όπως, π.χ, της κας Έλλης Χρυσίδου, ή του κου Σπύρου Πέγκα, και άλλων, θέλω να πιστεύω πως δεν συναινούν σ` αυτήν τη λαϊκιστική και αμοραλιστική αντίληψη του κ. Μπουτάρη. Η πόλη που γέννησε έναν Μανώλη Αναγνωστάκη, έναν Ντίνο Χριστιανόπουλο, έναν Γιώργο Ιωάννου, έναν Νίκο Παπάζογλου και πολλούς άλλους , θα αγωνιστούμε να μην έχει την κακοτυχιά που της προετοιμάζουν.

No Comments Yet

Comments are closed