Όλο το σχέδιο των Υποδομών για τη Θεσσαλονίκη

Ένα συνολικό σχέδιο για τις υποδομές της Θεσσαλονίκης έχει εκπονήσει το Υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών το οποίο παρουσιάζει σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα το MyPortal.gr. Η Θεσσαλονίκη έχει κεντρική θέση στον αναπτυξιακό σχεδιασμό του Υπουργείου και το επόμενο διάστημα αναμένεται να πυκνώσουν τις επισκέψεις τους ο υπουργός Κώστας Καραμανλής και ο γενικός γραμματέας Γιώργος Καραγιάννης, όπως έγινε δύο φορές τον τελευταίο μήνα για το Μετρό και την fly-over νέα περιφερειακή οδό.

Οι τελευταίες εξελίξεις σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου έχουν ως εξής:

Σταθμός Βενιζέλου Μετρό Θεσσαλονίκης: Προετοιμάζεται σε συνεργασία και υπό την επίβλεψη των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού ο διαγωνισμός για τη μελέτη της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων. Οι εργασίες εκτιμάται ότι μπορεί να ξεκινήσουν ι τον Αύγουστο και να ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2020. Τον Ιούλιο αναμένεται να υποβληθούν οι μελέτες επιπέδου «2» (ΟΜ2) για να ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού.

Επέκταση Μετρό προς Καλαμαριά: τον Ιούλιο αναμένεται να δημοπρατηθούν τα H/M συστήματα που υπολείπονται για τη λειτουργία της επέκτασης.

Ορφανό” χιλιόμετρο Μουδανιά-Ποτίδαια: Το έργο, προϋπολογισμού 14,5εκατ.€, δημοπρατήθηκε και βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης των οικονομικών προσφορών. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται τον Ιούλιο και η διάρκειά της είναι 30 μήνες.

Δρόμος Θέρμης-Γαλάτιστας: Το έργο, προϋπολογισμού 29εκατ.€ δημοπρατήθηκε και βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης των οικονομικών προσφορών, η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται το Σεπτέμβριο και η διάρκειά της είναι 36 μήνες.

Σύνδεση 6ου προβλήτα ΟΛΘ με ΠΑΘΕ: Το έργο, προϋπολογισμού 75εκατ.€ δημοπρατήθηκε και βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης των οικονομικών προσφορών, η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται τον Οκτώβριο και η διάρκειά της είναι 36 μήνες.

Νέα ανατολική περιφερειακή Fly Over: Oι απαιτούμενες μελέτες, τις οποίες εκπονούν η Εγνατία Οδός ΑΕ και το Υπουργείο θα ολοκληρωθούν το φθινόπωρο του 2020.Αναμένεται η έγκριση υλοποίησης από την Διυπουργική Επιτροπή της πρόταση για την υλοποίηση του έργου ως ΣΔΙΤ. Θα ακολουθήσει άμεσα ο διαγωνισμός για τη πρώτη φάση της Προεπιλογής. Ενδεικτικός π/υ του έργου είναι 370 εκ.Ευρώ.

Σύνδεση 6ου Προβλήτα Θεσσαλονίκης με Σιδηροδρομικό Δίκτυο: Η μελέτη για το έργο έχει δημοπρατηθεί το 2018 και ο διαγωνισμός μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί, με δυσοίωνες προοπτικές. Για το λόγο αυτό η ΕΡΓΟΣΕ προτίθεται να ακυρώσει τον παραπάνω διαγωνισμό και να προχωρήσει το έργο με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου με σκοπό να έχει ανάδοχο το Γ’ τρίμηνο του 2021.

Λοιπά Σιδηροδρομικά Έργα: Προωθείται η εγκατάσταση συστήματος Σηματοδότησης και ETCS-LEVEL 1 στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Είναι έργο προϋπολογισμού 46 εκ. Ευρώ. Αναμένεται να δημοπρατηθεί άμεσα (Ιούλιος 2020) με στόχο να έχουμε ανάδοχο το Μάρτιο 2021 και να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024 (διάρκεια σύμβασης 36 μήνες. Η γραμμή Θεσσαλονίκη – Μουριές, έργο προϋπολογισμού 65εκατ.€ μπορεί να δημοπρατηθεί το Δ’ τρίμηνο του 2020 με στόχο να συμβασιοποιηθεί το καλοκαίρι του 2021 (διάρκεια σύμβασης 36 μήνες). Τέλος, η αναβάθμιση – ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, έργο προϋπολογισμού 150 εκ.Ευρώ μπορεί να δημοπρατηθεί το Α’ τρίμηνο του 2021 με στόχο να συμβασιοποιηθεί εντός του 2021 και να ξεκινήσει η κατασκευή το 2022 (διάρκεια σύμβασης 36 μήνες)

Αντιπλημμυρικά Έργα: Σε ότι αφορά την αποχέτευση Ομβρίων υδάτων νοτίου τμήματος Δήμου Καλαμαριάς, εχει κηρυχθεί η απαλλοτρίωση και αναμένεται η δημοπράτηση του έργου προϋπολογισμού 12εκατ.€, το B’ εξάμηνο 2020, ενώ η διάρκεια κατασκευής είναι 36 μήνες. Για την κατασκευή Αντιπλημμυρικών έργων ευρύτερης περιοχής Λαχαναγοράς, έχει κηρυχθεί η απαλλοτρίωση και η δημοπράτηση του έργου προϋπολογισμού 33εκατ.€ αναμένεται μέσα στο Β’ εξάμηνο 2020, ενώ η διάρκειά του έργου είναι 36 μήνες.

Σχολικά κτίρια: Η Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. θα αναλάβει να καταθέσει τον Ιούλιο, νέα αίτηση υπαγωγής στις διατάξεις του Ν. 3389/2005, όπως ισχύει για τις ΣΔΙΤ, για την ανέγερση δεκαεπτά (17) σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, εκτιμώμενου κόστους κατασκευής, μετεγκατάστασης, ασφάλισης και βαριάς συντήρησης 153εκατ.€,

 

 

 

 

 

 

 

 

No Comments Yet

Comments are closed