Οι ενστάσεις Μπίλλια στο ΣΒΑΚ και την πεζοδρόμηση της Τσιμισκή

από Team MyPortal.gr
sms

Ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες η διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με τη συζήτηση και τα συμπεράσματα να εστιάζονται στα περί πεζοδρόμησης στον κεντρικό άξονα της Τσιμισκή από την οδό Παλαιών Πατρών Γερμανού έως και την οδό Βενιζέλου με πρόβλεψη ανοχής στην ήπια κυκλοφορία από ηλεκτροκίνητα ΙΧ, λεωφορεία, ταξί και τραμ στην περίπτωση που σχεδιαστεί ένα δίκτυο μέχρι τότε.

Ωστόσο μέσω άρθρου στο newsletter του ΤΕΕ/ΤΚΜ ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πάρις Μπίλλιας εκφράζει τις επιφυλάξεις του για το σχεδιασμό. Σημειώνει χαρακτηριστικά:

«Ακούγεται -και θα είναι- πολύ γοητευτική η εικόνα του κέντρου της Θεσσαλονίκης, με την Τσιμισκή πεζοδρομημένη σε ένα τμήμα της και τη “συμβίωση” των πεζών, με μια σειρά εναλλακτικών μορφών ήπιας κυκλοφορίας.
Ωστόσο το όνειρο, μπορεί να εξελιχθεί σε “βραχνά” (στην καλύτερη περίπτωση), ακόμα και σε εφιάλτη (στην χειρότερη), αν δεν συνοδευτεί από ρεαλιστικά αναγκαίες υποδομές που θα ενισχύσουν τη βιωσιμότητα της υλοποίησης.
Δεν μπορούμε για παράδειγμα, να μιλάμε για ΣΒΑΚ και νέες πεζοδρομήσεις σε κεντρικούς άξονες, χωρίς την παράλληλη ολοκληρωμένη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, ή χωρίς την αισθητή αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού, η οποία έχει ήδη υπερβεί κατά πολύ το σημείο “κορεσμού” που προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό της.
Ούτε μπορούμε να μιλάμε για ΣΒΑΚ, χωρίς σοβαρές, αξιοπρεπείς και ανταγωνιστικές (όσον αφορά την ελκυστικότητά χρήσης τους από τους πολίτες) αστικές συγκοινωνίες.
Ο χρόνος που μεσολαβεί ως την υλοποίηση του ΣΒΑΚ, πρέπει να αξιοποιηθεί ως καταληκτική… προθεσμία ολοκλήρωσης των  προϋποθέσεων».