O Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης… online.

από Πατουλίδου Βούλα
sms

Η Θεσσαλονίκη θα κερδίσει το στοίχημα της επόμενης μέρας με μία ολοκληρωμένη διαδικτυακή παρουσία του προορισμού που σχεδίασε και υλοποίει ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

 

Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) είναι από τους πρώτους Οργανισμούς Τουρισμού στην Ελλάδα που έχει δημιουργήσει ένα portal προορισμού με αυξημένη δραστηριότητα και αδιάκοπη δυνατότητα ανανέωσης και εμπλουτισμού.  Έχοντας συνεχή και συνεπή online παρουσία τα τελευταία χρόνια,  ο ΟΤΘ είχε ήδη χτίσει το υπόβαθρο και ήταν έτοιμος να προβάλει και να επικοινωνήσει τον τουρισμό στην πόλη, μια χρονιά στην οποία όλες οι ενέργειες στράφηκαν στο διαδίκτυο .

Μέσω της ανάπτυξης του portal www.thessaloniki.travel το τουριστικό πανόραμα της Θεσσαλονίκης και των κοντινών προορισμών παρουσιάζεται σε οκτώ γλώσσες (Ελληνικά , Αγγλικά, Γερμανικά, Ρωσικά , Ιταλικά, Ισπανικά, Κινεζικά, Σερβικά) και συνεχώς αναβαθμίζεται και εξελίσσεται.

Μέσω του νέου blog που λειτουργεί συμπληρωματικά του επίσημου portal της πόλης,  στοχεύει σε μια ακόμα πιο ζωντανή και άμεση προώθηση της Θεσσαλονίκης στο διαδίκτυο, παρουσιάζοντας αυθεντικές εμπειρίες, προτάσεις, «κρυφά διαμάντια»,και ιδέες για τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.

Με συνεχή παρουσία στις σημαντικότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζει στο κοινό το τουριστικό πανόραμα της Θεσσαλονίκης. Γύρω από το hashtag #visitthessaloniki συγκεντρώνονται εικόνες επισκεπτών και ντόπιων από τη Θεσσαλονίκη, εμπνέοντας στους χρήστες των κοινωνικών μέσων δικτύωσης  να την επισκεφτούν.

ONLINE ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ

  1. i. #WhereTomorrowShines

Με την παρότρυνση “Μένουμε Σπίτι” και την καμπάνια #wheretomorrowshines ο ΟΤΘ έκανε το πρώτο βήμα της επόμενης μέρας. Με ένα βίντεο που προσκαλεί τους θεατές να περιηγηθούν σε ιστορικά σημεία της πόλης μέσω εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας (VR apps), έχτισε την τουριστική βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα της πόλης.

  1. ii. RuralStoriesofThessaloniki

Η θεματική της παγκόσμιας ημέρας τουρισμού 2020  «Τουρισμός και ανάπτυξη της υπαίθρου» ήταν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την προώθηση της υπαίθρου της Θεσσαλονίκης και ο ΟΤΘ την εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μέσα από την παραγωγή «Rural Stories of Thessaloniki». Στόχος της ήταν να  αναδείξει τα πλεονεκτήματα των δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο τουρίστα.

Η καμπάνια που σχεδίασε και υλοποίησε,προωθήθηκε μέσα από τα κανάλια του σε περισσότερες από 20 χώρες εντός και εκτός Ευρώπης με συνολικές προβολές που μέχρι στιγμής αγγίζουν τις 200.000.

iii. NextChristmas

Με μία παραγωγή που πραγματοποιήθηκε μέσα στις δύσκολες συνθήκες του lockdown, ο ΟΤΘ έδωσε το στίγμα της πόλης και πρόβαλε το ισχυρότερο πλεονέκτημα της: τους καθημερινούς ανθρώπους. Η γιορτινή παραγωγή του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης “NextChristmas” ήταν και το ευχετήριο μήνυμα που στέλνει η Θεσσαλονίκη σ’ όλο τον κόσμο με χιούμορ παίζοντας με το περίφημο «σε λέω». Η καμπάνια βασίστηκε στην λογική του viral περιεχομένου ώστε να καταφέρει την μέγιστη δυνατή διάχυση του μηνύματος χωρίς την διεξαγωγή πληρωμένης καμπάνιας

 

Σε συνεργασία με bloggers από την Ελλάδα και το εξωτερικό (RTL News, tstories.gr, BettanyHughes, tripment.net), ενίσχυσε την εικόνα της πόλης στο διαδίκτυο.

Μέσω του μηνιαίου Newsletter που αποστέλλεται εξατομικευμένα σε όσους έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, αλλά και σε Tour Operators, Bloggers, δημοσιογράφους, ο ΟΤΘ προβάλει τις δράσεις αλλά και την πόλη της Θεσσαλονίκης και έχει παρουσία στο μηνιαίο Newsletter του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού.

Kαθώς η χρήση smartphone και tablet έχει ξεπεράσει τα desktop pc, ο ΟΤΘ έχει αναπτύξει 3 εφαρμογές (Thessaloniki Travel, Thessaloniki VR & Thessaloniki UNESCO VR), διαθέσιμες για iOS και Android, δίνοντας τη ευκαιρία στους δυνητικούς επισκέπτες να γνωρίσουν την Θεσσαλονίκη μέσω του κινητού τηλεφώνου.

Κατά την διάρκεια της πανδημίας , Ο ΟΤΘ διοργάνωσε με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού webinar με θέμα : «Instrumantal Analysis: A clear vision amid crisis».

Ακόμη συνδιοργάνωσε και συμμετείχε στα  DestinationUpdateWebinars, που διοργάνωσε ο ΕΟΤ και η ΠΚΜ με σκοπό να ενημερώσει τους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου για την στρατηγική ανάκαμψης του τουρισμού στην Ελλάδα.

 

Συμμετείχε σε δύο virtual εκθέσεις (VirtualWTMLondon 2020, EuropeanCommission 1stVirtualFair) καθώς και σε VirtualBMeetings&Workshops (ενδεικτικά VirtualGreekAlternativeTourism&GastronomyWorkshop – στο Βέλγιο και την Πολωνία, VirtualGreekAlternativeTourism&GastronomyWorkshop – Πολωνία, παρουσίαση της πόλης σε Ιταλούς touroperators μέσω της δράσης «Ο γύρος της Ελλάδας σε 80 συναντήσεις» )

Λόγω των υγειονομικών συνθηκών της τελευταίας περιόδου, για τις ανάγκες των virtual εκθέσεων, ο ΟΤΘ προχώρησε στην παράγωγη ενός βίντεο διάρκειας 11.30’ για την παρουσίαση της πόλης. Αυτό έγινε ως ανάγκη αντικατάστασης του έντυπου υλικού που μοιραζόταν στις εκθέσεις και εκδηλώσεις προ πανδημίας. Ο ΟΤΘ θέλησε να πρωτοπορήσει σε σχέση με άλλους προορισμούς και να δημιουργήσει ένα «βίντεο αντί μπροσούρας» που να παρουσιάζει στους ενδιαφερόμενους το τουριστικό προϊόν χωρίς να χρειάζονται powerpoint ή κλασσικά destination marketing βιντεάκια (που δίνουν έμφαση στην εικόνα αλλά υστερούν σε πληροφορία) με συνοδεία προφορικής επεξήγησης.

Στην ίδια φιλοσοφία πραγματοποίησε on line καταχωρήσεις  και αφιερώματα τόσο στον ξένο τύπο όσο και στον ελληνικά.

Εν κατακλείδι, η Θεσσαλονίκη κατάφερε την περίοδο της υγειονομικής κρίσης να «ταξιδέψει» σ’ όλο τον κόσμο με το πιο πετυχημένο και ασφαλές διαβατήριο.

Την διαδικτυακή στρατηγική του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης.