N. Ταχιάος: Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιώτη για τον ΟΑΣΘ

από Team MyPortal.gr
sms

Η χώρα χρειάζεται ισχυρή κυβέρνηση για να πραγματοποιήσει τις αλλαγές που απαιτούνται και να πάει η Ελλάδα μπροστά χωρίς να μπει σε περιπέτειες”, τονίζει ο υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης Νίκος Ταχιάος. Μιλώντας στο MyPortal.gr αναφέρεται στο οικονομικό πρόγραμμα του κόμματός του αλλά και σε ζητήματα της Θεσσαλονίκης, όπως το ΑΠΘ και ο ΟΑΣΘ. Τονίζει πως η ΝΔ θα καταργήσει το πανεπιστημιακό άσυλο ενώ για τις αστικές συγκοινωνίες σημειώνει ότι πρέπει να γίνει προμήθεια καινούργιων λεωφορείων με χρηματοδοτική μίσθωση και σε ότι αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς σύμπραξη μεταξύ δημόσιου και ιδιώτη που θα αναλάβει το μεταφορικό έργο.

Δεν είναι εκβιαστικό το δίλημμα “αυτοδυναμία ή πάλι εκλογές”; Εκ προοιμίου απορρίπτεται τις συνεργασίες;

Η χώρα χρειάζεται ισχυρή κυβέρνηση για να πραγματοποιήσει τις αλλαγές που απαιτούνται και να πάει η Ελλάδα μπροστά χωρίς να μπει σε περιπέτειες. Αυτός είναι ο λόγος που ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζητά ισχυρή εντολή και πιστεύω ότι η αυτοδυναμία της Ν.Δ. είναι εφικτός στόχος

Εκείνο που είναι σημαντικό είναι να μπορέσει η ΝΔ να συνεγείρει δυνάμεις οι οποίες ξεπερνούν το στενά κομματικά όρια. Άλλωστε, όπως τόνισε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης σκοπεύει ν’ αξιοποιήσει ανθρώπους και από άλλους πολιτικούς χώρους. Ανθρώπους που έχουν την δυνατότητα να βοηθήσουν την Ελλάδα να ξεπεράσει τα κομματικά στεγανά. Σ’ ότι αφορά την πιθανότητα μιας κυβέρνησης συνεργασίας, εκείνους που δεν βλέπω ως εταίρους είναι η ακροδεξιά και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Όσο για το ΚΙΝΑΛ ή ΠΑΣΟΚ, επί του παρόντος, η κυρία Γεννηματά νίπτει τας χείρας της. Έχει παρασυρθεί στη γοητεία των «ισαποστάκηδων» και δεν ξεκαθαρίζει ποια είναι η θέση του κόμματος της στην πιθανότητα συνεργασίας με την Ν.Δ.  για την διακυβέρνησης της χώρας. Επομένως, η αυτοδυναμία της ΝΔ είναι ο μόνος σίγουρος δρόμος για να βγει η χώρα από τα αδιέξοδα που δημιούργησε η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. 

Έχετε τη σύμφωνη γνώμη των εταίρων για τις οικονομικές σας προτάσεις; Αν δεν συμφωνήσουν πως θα υλοποιήσετε όλα όσα λέτε;

Ο πρόεδρος της Ν.Δ. έχει φροντίσει για όλες τις απαραίτητες συμμαχίες. Και με την κυρία Λαγκάρτ που φέρεται ως η επόμενη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και με την κυρία Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν που πιθανότατα θα αναλάβει την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την οποία μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης την είχε προσκαλέσει στην Αθήνα ώστε να μπορέσει να κάνει ένα λόμπινγκ θετικό για Ελλάδα. Το μίγμα πολιτικής το οποίο προτείνουμε, έχει και στο παρελθόν συζητηθεί με τους εταίρους.

Η υποψηφιότητά σας για τη Βουλή, λίγες μόλις εβδομάδες μετά τις δημοτικές εκλογές δεν φοβάστε πως μπορεί να ερμηνευθεί πως το κίνητρο είναι προσωπικό;

Όταν μου έκανε την πρόταση ο πρόεδρος της Ν.Δ. δεν σας κρύβω, ότι σκέφτηκα πως εφόσον δεχθώ κάποιοι θα μπορούσαν να το ερμηνεύσουν κι έτσι. Μπορώ να διαβεβαιώσω όμως ότι το κίνητρο δεν είναι προσωπικό. Όταν ο  Κυριάκος Μητσοτάκης, προφανώς ήταν σε θέση να μετρήσει την δική μου υποψηφιότητα και πόσο αυτή μπορεί να βοηθήσει το κόμμα. Κατά συνέπεια εφόσον ο πρόεδρος μου έδειξε την εμπιστοσύνη του, το γεγονός αυτό βάρυνε στην απόφασή μου και φυσικά δεν μπορούσα να το αγνοήσω. Στην απόφασή μου να αποδεχθώ την πρόταση συνηγόρησε και το γεγονός πως εάν οι Θεσσαλονικείς με τιμήσουν με την εμπιστοσύνη τους και εκλεγώ βουλευτής, θα μπορώ να δώσω πιο αποτελεσματικά τον αγώνα μου για την Θεσσαλονίκη.  

Δημόσιος ή ιδιωτικός ΟΑΣΘ; Έχει πρόταση η ΝΔ; Γιατί δεν την παρουσιάζει;

Ο κ. Παππάς, ο επισκέπτης πρόεδρος του ΟΑΣΘ και η παρέα του, λειτούργησαν το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ σαν λαϊκό δικαστήριο και όχι ως διοίκηση μιας επιχείρησης σε κρίση. Και τώρα ανακαλύπτουν σαμποτέρ και συνωμοσίες. Βεβαίως, αυτή η συμπεριφορά είναι ασύμβατη προς τις προτεραιότητες μίας χειμαζόμενης εταιρίας και τις ανάγκες των Θεσσαλονικιών και γι’ αυτό θα τιμωρηθούν εκλογικά και φυσικά θα ελεγχθούν και για το χάλι που θα αφήσουν πίσω τους.  

Τώρα, σε ό,τι αφορά το δέον γενέσθαι είναι επείγον να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου του συγκοινωνιακού έργου, ενώ θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος η οποία θα αφορά την σημερινή εταιρεία.  Η άποψή μου είναι ότι πρέπει να γίνει μια προμήθεια καινούργιων λεωφορείων με χρηματοδοτική μίσθωση για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου σχήματος που θα αναλάβει το μεταφορικό έργο. Το νέο σχήμα, ο νέος ΟΑΣΘ, θα αναλάβει την εκτέλεση του έργου με διαφορετικές και διακριτές φάσεις. Η πρώτη θα είναι μέχρι να τελειώσει το έργο του Μετρό  και πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός για το πως θα συνεχίσουν οι γραμμές, ενώ η δεύτερη φάση θα προχωρήσει μετά την ολοκλήρωση του Μετρό.
Όσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς, θεωρώ πως πρέπει να υπάρχει σύμπραξη μεταξύ δημόσιου και ιδιώτη που θα αναλάβει το μεταφορικό έργο.  Ο όρος «δημόσιες συγκοινωνίες» δεν αφορά το ιδιοκτησιακό των εταιριών που τις εκτελούν. Σημαίνει ότι αυτές έχουν δημόσιο χαρακτήρα, εποπτεύονται από το δημόσιο, αλλά μπορούν να παρέχονται και από ιδιώτη που θα έχει συνάψει σχετική σύμβαση με αυτό.

Θα περπατούσατε βράδυ μόνος μέσα στην πανεπιστημιούπολη του ΑΠΘ;

Όχι βέβαια. Και φαντάζομαι ότι δεν είμαι μόνο εγώ που το βράδυ θα άλλαζα δρόμο. Όλοι γνωρίζουν ότι η πανεπιστημιούπολη αποτελεί «λημέρι» κακοποιών και εμπόρων ναρκωτικών, οι οποίοι μάλιστα έχουν ακτίνα δράσης και σε γειτονικές περιοχές, όπως της Ροτόντα. Ο ΣΥΡΙΖΑ άφησε την παραβατικότητα και την εγκληματικότητα να εγκατασταθούν στο “άσυλο” των πανεπιστημίων και τους δράστες να κυκλοφορούν πρακτικά ατιμώρητοι. Η Νέα Δημοκρατία σκοπεύει να καταργήσει άμεσα το πανεπιστημιακό άσυλο και να πάψει ο χώρος ν’ αποτελεί το ορμητήριο «μπαχαλάκηδων», αλλά και ανθρώπων του κοινού εγκλήματος. Τα δημόσια πανεπιστήμια θα είναι κύτταρα γνώσης και οι χώροι τους θα ανακτηθούν από τη νομιμότητα και τους  πολίτες οι οποίοι θα μπορούν πλέον να περπατούν άφοβα στο χώρο που σήμερα φοβούνται να πλησιάσουν