ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης: Με σεβασμό στο παρελθόν αλλά και το μέλλον μας

Κούβελας Δημήτρης

του Δημήτρη Κούβελα

Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης ΝΔ

Νίκη για τη Θεσσαλονίκη αποτελεί η επικείμενη επανέναρξη των εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου του ΜΕΤΡΟ, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που δικαιώνει την άποψη όσων υποστηρίζαμε εξαρχής ότι, η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου με την μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων σε πληρότητα 92% είναι βέλτιστη τεχνικά, συμφέρουσα οικονομικά κι επιτυγχάνει τον επιθυμητό στόχο όλων, δηλαδή να έχουμε «και αρχαία, και μετρό».

 

Η ανακάλυψη των επίμαχων πολιτιστικών θησαυρών οφείλεται στις εργασίες για το μετρό και είναι αυτό που θα συμβάλει και στην ανάδειξή τους για πάντα, καθώς με την επανατοποθέτηση τους στο σταθμό Βενιζέλου θα δημιουργηθεί ένας μουσειακός αρχαιολογικός χώρος.

 

Η κοινωνία και οι φορείς της πόλης δεχτήκαμε με ανακούφιση την απόφαση που βάζει τέλος στις άγονες αντιπαραθέσεις και τις μικροπολιτικές πρακτικές για το μεγαλύτερο ίσως συγκοινωνιακό και αναπτυξιακό έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα μας.  Οι λόγοι είναι πολλοί: δεν αντέχουμε άλλες καθυστερήσεις που κόστισαν σε πολλούς συμπολίτες μας την περιουσία τους, την ελευθερία στην κίνησή μας, την ομαλή συγκοινωνία στην πόλη. Η ολοκλήρωσή του θα αλλάξει ριζικά τη μορφή του αστικού τοπίου και θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα των πολιτών, αν σκεφτεί κανείς ότι θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 λιγότερα αυτοκίνητα.

Η Θεσσαλονίκη μπαίνει πλέον στην πρώτη γραμμή και τρέχει με γρήγορες ταχύτητες, ώστε να κερδίσουμε τον χρόνο που χάθηκε λόγω των προσφυγών εκείνων που στηρίζουν την πολιτική τους ύπαρξη στη στασιμότητα της πόλης.

«ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης» δεν θα αποτελεί πλέον ανέκδοτο. Ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό και του αρμόδιου υπουργείου, προβλέπει ότι το ΜΕΤΡΟ θα λειτουργήσει εντός του 2023. Υπήρξε και ως εφιάλτης που ταλαιπωρούσε τους πολίτες αλλά κυρίως τους καταστηματάρχες που αντίκρυζαν έξω από τα μαγαζιά τους λαμαρίνες και ήρθαν αντιμέτωποι με μεγάλη μείωση του τζίρου τους.Ντράπηκα όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απάντησε σε αυτούς τους ανθρώπους με τα εγκαίνια του μουσαμά. Κανείς δεν έχει ξεχάσει τον Αλέξη Τσίπρα με υπουργούς και στελέχη του, να εγκαινιάζουν στα τέλη του 2018 τον σταθμό φάντασμα στο Σιντριβάνι. Όλα αυτά, όμως, όπως και οι μεγάλες καθυστερήσεις και οι άγονες αντιπαραθέσεις πρέπει να ανήκουν στο παρελθόν.

Πέρασαν πολλά χρόνια από το 1987, όταν η «τρύπα του Κούβελα» έβαλε δυναμικά και αποφασιστικά στην ατζέντα της πόλης, την ανάγκη για κατασκευή ΜΕΤΡΟ.  Σύντομα, η Θεσσαλονίκη θα είναι έτοιμη να επιβιβαστεί στο πιο σύγχρονο ΜΕΤΡΟ της Ευρώπης. Ένα έργο που,όπως έδειξε η μέχρι τώρα πορεία του, μόνο η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει την γνώση και την ικανότητα να ολοκληρώσει.

Επιτέλους, το έργο δεν προσφέρεται για επιπλέον πολιτική αντιπαράθεση. Ας πάψουν πιά να  χρησιμοποιούν τον πολιτισμό ως άλλοθι αυτοί που έχουν την κύρια ευθύνη για τις σημαντικές καθυστερήσεις έως σήμερα. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να μένει η Θεσσαλονίκη στάσιμη, πίσω από την εποχή μας, ουραγός στον διεθνή περίγυρο.

Οι πολίτες τους έχουν αποδοκιμάσει και ζητούν να προχωρήσουμε εμπρός!

No Comments Yet

Comments are closed