Μαξίμου: Τι λένε για τα νέα κόμματα και ο στόχος της αυτοδυναμίας

από Team MyPortal.gr
sms

Του Βαγγέλη Πλάκα

Aπο μόνο του το γεγονός ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός δύο φορές μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα
σχολίασε την ίδρυση του νέου κόμματος απο τον Αλέξη Τσίπρα αρκεί για να εξαχθεί το συμπέρασμα πως
στο Μέγαρο Μαξίμου παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις. Ωστόσο δεν δείχνουν να ανησυχούν, αντίθετα
κατά πολλούς η επανεμφάνιση του πρώην πρωθυπουργού σε πρωταγωνιστικό πολιτικό ρόλο θεωρείται
“δώρο” απο ουκ ολίγα κυβερνητικά στελέχη. Άλλωστε, οι μεγάλες εκλογικές νίκες της Νέας
Δημοκρατίας το 2019 και το 2023 αφενός με τη συσπείρωση της βάσης, αφετέρου με την προσέλκυση
ψηφοφόρων του κέντρου, δομήθηκε εν πολλοίς ειδικά στις πρώτες κάλπες στο “αντί-Τσίπρα” αφήγημα.
Το βασικό πολιτικό μήνυμα του Μεγάρου Μαξίμου για την ίδρυση της ΕΛΑΣ είναι πως το rebranding
του κ. Τσίπρα έπεσε στο κενό, “άλλαξε απλώς το περυτίλιγμα” λένε κυβερνητικές πηγές χαρακτηριστικά,
και πως φάνηκε απο τον πολιτικό του λόγο πως είναι ο ίδιος που ήταν και στο παρελθόν. “Ο κ. Τσίπρας
κρίθηκε από τους πολίτες ως πρωθυπουργός και κρίθηκε και ως αρχηγός της αντιπολίτευσης στις εκλογές
του 2023. Θα κριθεί και τώρα ως αρχηγός ενός κόμματος, το οποίο ακόμα δεν έχει δώσει κανένα
αποτύπωμα. Αναμένουμε να δούμε αν θα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ με νέο ΑΦΜ ή αν θα είναι κάτι διαφορετικό”,
σχολίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μια δήλωση που δείχνει πως απο την κυβέρνηση και τη ΝΔ διαρκώς
θα υπενθυμίζεται η κυβερνητική πορεία του κ. Τσίπρα και το αποτύπωμά της στην οικονομία.
Στο πολιτικό σκηνικό όμως έχει εμφανιστεί και η “Ελπίδα” της Μαρίας Καρυστιανού. Χαμηλούς τόνους
κράτησαν κατά την “υποδοχή” του στο Μαξίμου, σχολιάζοντας πως η χώρα έχει και στο παρελθόν
πειραματιστεί με αυτόκλητους σωτήρες, κάτι που δεν πήγε πολύ καλά, και σημειώνουν πως θα κριθεί απο
τις πολιτικές της θέσεις καθώς ως τώρα μιλάει για “διαφθερμένους” και “φυλακές”.

Τα εσωκομματικά
Περισσότερο στο κυβερνητικό στρατόπεδο φαίνεται να ανησυχούν για τα εσωτερικά κομματικά μέτωπα,
μετά και την ομιλία του Κώστα Καραμανλή σε εκδήλωση, παρουσία του Αντώνη Σαμαρά αλλά και
γαλάζιων βουλευτών στο ακροατήριο. Στο περιθώριο της εκδήλωσης το θέμα συζήτησης ήταν η ίδρυση
κόμματος απο τον κ. Σαμαρά, με ανθρώπους του περιβάλλοντός του να μεταφέρουν πως αυτή θα γίνει
πράξη το επόμενο διάστημα. Όπως και η στάση του κ. Καραμανλή, που είναι σε ανοικτή επικοινωνία και
σε σύμπλευση σε πολλά θέματα με τον κ. Σαμαρά, απέναντι στο νέο κόμμα αν αυτό ιδρυθεί αλλά και στη
ΝΔ ενόψει των εκλογών.

Με στόχο την αυτοδυναμία
Παρά ταύτα, η “γραμμή” που ακολουθούν στο Μαξίμου είναι της συνέχισης του έργου τους, της
προβολής του και σχεδίου για την επόμενη ημέρα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συνεχίσει τις περιοδείες
του στη χώρα και δημόσιες ομιλίες με ένα κεντρικό σύνθημα: «Το είπαμε, το κάναμε και θα κάνουμε
ακόμη περισσότερα». Εκτός απο το μήνυμα θα μπαίνει στο δημόσιο λόγο της ΝΔ και το δίλημμα που θα
φέρνει τη σύγκριση του κ. Μητσοτάκη με τους πολιτικούς του αντιπάλους, τους επικεφαλής των
κομμάτων της αντιπολίτευσης. Εκπέμπουν δε το μήνυμα πως όπως είναι διαμορφώμενο το πολιτικό σκηνικό είναι μονόδρομος και μοναδικός στόχος η αυτοδυναμία. Δύσκολο ως ανέφικτο βάσει των
δημοσκοπήσεων, οι οποίες καίτοι δείχνουν τη ΝΔ πρώτη και με διαφορά, την τοποθετούν στο επίπεδο του
30%. “Και το 2023 υπήρχε απόσταση με βάση τις δημοσκοπήσεις, αλλά ο στόχος της αυτοδυναμίας
επετεύχθη”, απαντούν…

(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Πολιτική”, 30-5-2026)