Σε βλέπουμε/ακούμε/διαβάζουμε:
Με βλέπετε στην TV100, στο δελτίο ειδήσεων της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης, κάθε μεσημέρι Δευτέρα με Παρασκευή στις 14.00.
Ποια είδηση θα ήθελες να σταματήσεις να μεταδίδεις στο δελτίο ειδήσεών σου;
Θα ήθελα να μη μεταδίδω δυσάρεστες ειδήσεις γενικώς, αν και η επικαιρότητα κατακλύζεται από αρνητικά γεγονότα, επομένως είναι αναπόφευκτο να εστιάσεις σε αυτά. Θα ήθελα ένα δελτίο πολυθεματικό, με ειδήσεις που θα δείχνουν την όμορφη πλευρά των γεγονότων και της καθημερινότητας, με έμφαση σε δράσεις και πρωτοβουλίες που γεννούν ελπίδα και αισιοδοξία. Το μεγαλύτερο σφίξιμο στο στομάχι έρχεται κάθε φορά που αναγκάζομαι να μεταδώσω μία είδηση που αφορά περιστατικό κακοποίησης, εκμετάλλευσης ή και θανάτου παιδιών. Οπότε, οποιαδήποτε τέτοια είδηση θα ήθελα να εκλείψει…
Τριάντα χρόνια συζητήσεων, 16 χρόνια κατασκευής. Θα προσδώσει κάτι πλέον στην πόλη η παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό;
Aναμφίβολα η παράδοση του Μετρό θα βοηθήσει τους Θεσσαλονικείς στις μετακινήσεις τους και θα αναβαθμίσει σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο. Αρκεί να μην πιστεύει κανείς ότι, λειτουργώντας το Μετρό, θα λυθούν ως δια μαγείας όλα τα προβλήματα μετακινήσεων και κυκλοφορίας στην πόλη. Απαιτείται ολοκληρωμένος σχεδιασμός και συντονισμός για την ταυτόχρονη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μία πόλη που έως σήμερα διέθετε ως μόνο μέσο τον ΟΑΣΘ και είχε μάθει να ζει με αυτό. Θα πρέπει επίσης να διασφαλιστούν και οι προϋποθέσεις καλύτερης εξυπηρέτησης των επιβατών, όπως η δημιουργία θέσεων στάθμευσης περιμετρικά των σταθμών, οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά και δυτικά, αλλά και άλλου είδους παρεμβάσεις που θα καταστήσουν το Μετρό πραγματικά χρήσιμο για την πόλη και όχι ένα…αργοπορημένο “κενό γράμμα”.
Ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος των δημοσίων ΜΜΕ;
Ο ρόλος των δημοσίων ΜΜΕ ήταν ανέκαθεν και παραμένει χρήσιμος και πολυπαραγοντικός. Υπάρχουν ωστόσο περιθώρια αναβάθμισης αυτού του ρόλου, ώστε τα δημόσια Μέσα και να επιτελούν το κοινωνικό τους έργο και να βρίσκονται πιο κοντά στον πολίτη. Τα δημόσια Μέσα δεν μπορεί να έχουν την ταμπέλα του “αδιάφορου” επειδή κυρίαρχη αποστολή τους είναι η ενημέρωση χωρίς λαϊκισμούς. Για αυτό και οφείλουν, από τη μία, να απέχουν από οτιδήποτε μπορεί να “ιντριγκάρει” τον τηλεθεατή στο βωμό του κέρδους, αλλά και, από την άλλη, να καθίστανται απόλυτα χρήσιμα για τον πολίτη. Χρήσιμα σημαίνει κοντά στον πολίτη και τις ανάγκες του, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των καιρών, με αμεσότητα και αποτελεσματικότητα στη μετάδοση της είδησης, αλλά και με γνώμονα την ποιότητα στο παραγόμενο τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό προϊόν. Η έγκυρη και αντικειμενική ενημέρωση, με έναν τρόπο που θα διασφαλίζει την ανεξαρτησία και την αποκομματικοποίηση της είδησης, η πολύπλευρη θεματολογία στο τηλεοπτικό προϊόν, η προσαρμοστικότητα στις σύγχρονες ανάγκες και η ανάπτυξη συνεργειών με τις τοπικές κοινωνίες είναι τα εχέγγυα για την εξέλιξη και βιωσιμότητα των δημόσιων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.