Της Χριστίνας Σεμερτζή
Εισιτηριοδιαφυγή “τέλος”, υπόσχεται ο ΟΑΣΘ και προς αυτήν την κατεύθυνση έχει αναπτύξει μια σειρά δράσεων. Πρώτον πλέον στο δυναμικό των ελεγκτών προστέθηκαν άλλοι 60, φθάνοντας συνολικά τους 130, ενώ παράλληλα το μέτρο επιβίβασης μόνο απο την μπροστινή πόρτα απο σήμερα επεκτάθηκε σε άλλες 13 γραμμές και έτσι συνολικά εφαρμόζεται σε 23 απο τις 40.
Σε ότι αφορά τους ελέγχους θα γίνονται πλέον σε όλες τις γραμμές ενώ η επιλογή των ελεγκτών έγινε έπειτα από δημόσιο ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό του Οργανισμού, ενώ έχουν ήδη καταρτιστεί καταλλήλως για να αναλάβουν καθήκοντα.
Τι δηλώνουν οι πολίτες για τις νέες συνθήκες στον ΟΑΣΘ
Η νέα απόφαση του ΟΑΣΘ για τη βελτίωση των συνθηκών στα λεωφορεία θα έχει άμεσα αντίκρισμα στην καθημερινότητα των κατοίκων της Θεσσαλονίκης. Ερωτηθέντες για τις αλλαγές που γίνονται από σήμερα, φαίνεται πως οι απόψεις τους διίστανται.
Συγκεκριμένα, διφορούμενες είναι οι απόψεις των φοιτητών για την απόφαση πρόσληψης περισσότερων ελεγκτών, με ορισμένους να τη χαρακτηρίζουν ως αγχωτική. «Δεν μου αρέσει ως διαδικασία», δηλώνει μία κοπέλα, ενώ φοιτήτρια αναφέρει πως «Καταλαβαίνω γιατί πάρθηκε η συγκεκριμένη απόφαση, αλλά στις αλλαγές αυτές, με ενοχλεί π.χ. το πρόστιμο, είναι υψηλό. Ακόμα, δεν μπορεί να υπάρχουν ελεγκτές και να μη λειτουργεί το μηχάνημα (σ.σ. επικύρωσης ή έκδοσης εισιτηρίων). Επίσης, δεν υπάρχει λόγος, η είσοδος να γίνεται αποκλειστικά από την μπροστινή πόρτα.»
Με θετικό πρόσημο φαίνεται να εκλαμβάνουν οι υπόλοιποι ερωτώμενοι που χρησιμοποιούν συχνά τον ΟΑΣΘ για τις μετακινήσεις τους. Όπως δήλωσε ο Φώτης, θεωρεί πως είναι σωστή η απόφαση για την ένταξη περισσότερων ελεγκτών, «Γιατί ήταν λίγοι και δεν ξέρω πώς λειτουργούσαν. Είμαι Θεσσαλονικιός και έχω πετύχει ελεγκτές 3 με 4 φορές». Ερωτώμενος και για την είσοδο στα λεωφορεία αποκλειστικά από την μπροστινή πόρτα και για τη διαχείριση της εισιτηριοδιαφυγής, ανέφερε πως, η διαδικασία «είναι έτσι κι αλλιώς ενεργή σε πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας, στην επαρχία και στα νησιά μόνο έτσι μπαίνεις στα μέσα. Ναι μεν, είναι καθυστέρηση για τον επιβάτη, αλλά είναι ένα μέτρο που προσπαθεί να διορθώσει την αμέλεια των πολιτών.»
Μία κυρία, για τους επιπλέον ελεγκτές, σημειώνει, «Να γίνεται έλεγχος από ελεγκτές, γιατί δεν πληρώνουν (σ.σ. οι επιβάτες) και να έχει και ο κόσμος δουλειά». Ωστόσο, κάπως επικριτική φάνηκε να είναι στην απόφαση για την είσοδο στα λεωφορεία αποκλειστικά από την μπροστινή πόρτα. «Θέλουμε είσοδο από όλες τις πόρτες, γιατί είναι καθυστέρηση και είναι δύσκολο για τους ηλικιωμένους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η κυρία Ιουλία, από τις Σέρρες, η οποία επισκέπτεται τακτικά τη Θεσσαλονίκη και χρησιμοποιεί τον ΟΑΣΘ για τις μετακινήσεις της, αξιολογεί θετικά όλες τις αλλαγές που επιχειρεί ο Οργανισμός. «Βεβαίως, να βάλουν ελεγκτές», ενώ για την είσοδο από την μπροστινή πόρτα, συμπληρώνει «…Όλες οι χώρες, ακόμα και η Τουρκία, από μπροστά μπαίνουν. Πολλοί προσπαθούν να μπουν τζάμπα, δεν είναι το λεωφορείο δικό μας οίκημα. Αν τηρήσουν αυτό το σύστημα και μπουν όλοι από μπροστά, δεν θα φοροδιαφεύγει κανένας».
«Και οδηγοί να κάνουν έλεγχο»
«Και οδηγοί να κάνουν έλεγχο”, αναφέρει χαρακτηριστικά οδηγός της γραμμής 32, απαντώντας θετικά για την προσθήκη περισσότερων ελεγκτών, «αφού θα είναι για δικό μας καλό», συμπληρώνει. Αναφορικά με την είσοδο από την μπροστινή πόρτα, συντάσσεται με τη νέα τακτική, υποστηρίζοντας ότι “Θα είναι και για δικό μας καλό, θα μπορούμε να ζητήσουμε πιο πολλά στην επόμενη σύμβαση».
Κώστας Ταγγίρης: «Μέρα με τη μέρα, ο ΟΑΣΘ βελτιώνεται»
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, δήλωσε στο myportal:
«Μέρα με τη μέρα, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης βελτιώνεται. Μέσα στο 2024 εντάξαμε 110 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία αποτελούν το 1/3 του στόλου μας. Προχωρήσαμε σε προσλήψεις 190 οδηγών. Κατασκευάσαμε τον Σταθμό Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων ΟΑΣΘ -ο καλύτερος σταθμός φόρτισης στην Ευρώπη. Εμείς, όμως, δεν εφησυχάζουμε, αλλά συνεχίζουμε τις προσπάθειές μας για καλύτερες αστικές συγκοινωνίες.
Από την 1 η Ιανουαρίου, 151 λεωφορεία, τα οποία αποτελούν το 50% του στόλου μας, θα είναι καινούργια, ενώ και ο υπόλοιπος στόλος μας ανανεώνεται μέσω χρονομίσθωσης και θα έχει μέσο όρο ηλικίας 7,3 έτη, όταν ο σημερινός μέσος όρος των λεωφορείων που δρομολογεί ο ΟΑΣΘ μέσω leasing είναι 14 έτη!»
Οι αλλαγές στον ΟΑΣΘ βελτιώνουν τις συνθήκες μετακίνησης – Η υποχρέωση των πολιτών
Στη συνέχεια, ο κ. Ταγγίρης, συμπλήρωσε, λέγοντας, «Τώρα πια, είναι η ώρα των πολιτών, οι οποίοι πρέπει να ανταποκριθούν στην υποχρέωσή τους να πληρώνουν εισιτήριο. Και μάλιστα ένα εισιτήριο, το οποίο είναι το φθηνότερο της Ευρώπης, καθώς κοστίζει μόλις 0,90€ το ολόκληρο και 0,45€ το μειωμένο.
Ο ΟΑΣΘ από σήμερα Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, πολλαπλασιάζει τους ελέγχους κομίστρου, ρίχνοντας στη μάχη της εισιτηριοδιαφυγής 130 ελεγκτές, 60 περισσότερους από όσους διέθετε. Στόχος μας δεν είναι ο πολλαπλασιασμός των προστίμων. Στόχος μας είναι η αύξηση στη χρήση εισιτηρίων. Γι’ αυτό και απευθύνω έκκληση στους πολίτες να μην διακινδυνεύουν να τους επιβληθεί ένα τσουχτερό πρόστιμο, ανεβαίνοντας στα λεωφορεία χωρίς εισιτήριο ή κάρτα απεριορίστων διαδρομών.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της προσπάθειάς μας για τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, προχωρήσαμε σε ένα ακόμη μέτρο, την υποχρεωτική επιβίβαση των επιβατών από την μπροστινή πόρτα. Το μέτρο αυτό άρχισε να ισχύει πιλοτικά σε δέκα γραμμές του ΟΑΣΘ από τις 23 Σεπτεμβρίου και κρίνεται πετυχημένο, καθώς καταγράφηκε θεαματική άνοδος στη χρήση εισιτηρίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι από την 1 η Οκτωβρίου έως και τις 18 του μηνός, σημειώθηκε, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, αύξηση στις εισπράξεις 67,19% στα προτυπωμένα εισιτήρια και 37,44% στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Από σήμερα Δευτέρα 4 Νοεμβρίου το επεκτείνουμε σε ακόμα 13 λεωφορειακές γραμμές και στόχος μας είναι, μέχρι το τέλος του έτους, να εφαρμοστεί σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ.»