Με την Black Friday να πλησιάζει (την τελευταία Παρασκευή του μήνα), φαίνεται πως η Θεσσαλονίκη μπαίνει σιγά-σιγά σε ρυθμούς εκπτώσεων, προετοιμάζοντας τους καταναλωτές για εκείνη την ημέρα.
Ωστόσο, σε τι βαθμό αυξάνεται ο τζίρος; Υπάρχουν διαφορές και διακυμάνσεις στα κέρδη της Black Friday ανά χρονιά; Σε αυτές τις ερωτήσεις απαντούν εργαζόμενοι και καταστηματάρχες της πόλης που ήδη στις βιτρίνες τους έχει προστεθεί ‘’Black Friday’’ ετικέτα.
«Ο κόσμος περιμένει την Black Friday και τα Χριστούγεννα και τότε γίνεται ο μεγαλύτερος τζίρος της αγοράς, ο οποίος αυξάνεται, αλλά δεν αυξάνεται το δικό μας κέρδος, καθώς εξαρτάται και από τα χρόνια λειτουργίας μιας επιχείρησης», απαντά η Μ.Α., εργαζόμενη σε κατάστημα κοσμημάτων. «Όταν ο κόσμος ακούει εκπτώσεις, εκεί ‘’τσιμπάει’’, πόσο μάλλον όταν είναι μία συγκεκριμένη περίοδος», συμπληρώνει.
Η Δ.Τ., υπεύθυνη σε κατάστημα ρούχων, υποστηρίζει πως τη συγκεκριμένη μέρα υπάρχει αύξηση στον τζίρο, κατά 70%, ενώ η άνοδος στα ταμεία παρατηρείται ήδη από τις προηγούμενες ημέρες. Κάνοντας πολλές προσφορές ως κατάστημα, οι πωλήσεις αυξάνονται
ολόκληρο τον μήνα. Παρόλα αυτά, χρόνο με τον χρόνο, υπάρχει πτώση, διότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα, ενώ ακόμα και με τις προσφορές δυσκολεύεται και έτσι, περιορίζει τις αγορές του στα απαραίτητα, απλώς σε μειωμένες τιμές.
Η Black Friday διαρκεί τρεις ημέρες, με τον τζίρο να αυξάνεται κατά πολύ, αλλά στην πραγματικότητα μοιράζεται από τις προηγούμενες ημέρες, που ο κόσμος αναμένει τις συγκεκριμένες εκπτώσεις για να ψωνίσει, υποστηρίζει ο Δ.Σ., ιδιοκτήτης σε κατάστημα με ρούχα. «Ο κόσμος ξέρει τι θέλει, η δουλειά είναι σταθερή…», σημειώνει.
Η Ε., υπάλληλος σε κατάστημα αθλητικών ειδών, δηλώνει πως ο τζίρος δεν είναι στάνταρ και μπορεί να διαφέρει ανά χρονιά. Πέρσι ήταν πιο ανεβασμένος από πρόπερσι κ.ο.κ. Επιπλέον, μέλη του καταστήματος, μπορεί να επωφελούνται από επιπλέον εκπτώσεις την περίοδο της Black Friday, ενώ η προσέλευση του κόσμου είναι μεγαλύτερη από τις τυπικές περιόδους εκπτώσεων.
Τέλος, ο Α.Δ., προϊστάμενος σε κατάστημα με είδη σπιτιού, κάνει λόγο για καμπή σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, στις πωλήσεις πριν την Black Friday, καθώς όλοι περίμεναν εκείνη την ημερομηνία. Ωστόσο, φέτος, στο δικό τους κατάστημα και κυρίως στην Τσιμισκή, παρατηρείται μία ανάκαμψη. Ωστόσο, τα μέτρα είναι πολύ ασταθή, για να υποστηρίξει κανείς ότι η Black Friday κάθε χρόνο σημειώνει ανοδική πορεία. «Γενικώς, όμως είναι καλύτερα από πέρσι, για εμάς, για την εταιρεία μας», δηλώνει.
Η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για την Black Friday:
https://tradesupport.gr/2024/11/13/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%b9%ce %bd%cf%89%cf%83%ce%b7- %ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%85- %cf%83%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%bf%cf%85- %ce%b8%ce%b5%cf%83%cf%83%ce%b1-8/