H Θεσσαλονίκη γίνεται κόμβος μεταφορών και υποδομών

από Publisher5 MyPortal
sms

Του Κώστα Καραμανλή, Υπουργού Υποδομών-Μεταφορών

Η Θεσσαλονίκη, η Μακεδονία, η Θράκη, έχουν τεθεί σε απόλυτη προτεραιότητα στο σχέδιό μας για τις υποδομές του αύριο. Κι αυτά δεν είναι απλά ωραία λόγια, αλλά αποδεικνύονται με αριθμούς και πράξεις.

Περισσότερο από το ένα τρίτο του μεγάλου πακέτου των 13 δισ. ευρώ, δηλαδή πάνω από πέντε δισ. ευρώ έργα, αφορούν τη Βόρεια Ελλάδα. Έργα τα οποία δίνουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές και βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών, σε μία περιοχή κρίσιμη εθνικά και σημαντική οικονομικά. Μεταξύ αυτών και έργα που είχαν επί χρόνια μπλοκάρει σε σύνθετα προβλήματα ή που κανονικά θα έπρεπε σήμερα να ήταν ήδη αυτονόητα.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης μπαίνει επιτέλους στην τελική ευθεία. Τρέχουμε να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές, ώστε να παραδώσουμε το μετρό μέχρι τέλος του 2023. Έχει μάλιστα ήδη υπογραφεί η σύμβαση επέκτασης προς τα δυτικά και βέβαια στη συνέχεια το Μετρό Θεσσαλονίκης θα φτάσει και στο αεροδρόμιο Μακεδονία, το οποίο ήδη έχει αναβαθμιστεί.

Γιατί τα έργα που σχεδιάζουμε συνδέονται το ένα με το άλλο και όλα μαζί εντάσσονται σε ένα συγκροτημένο πλάνο. Η οδική σύνδεση της ΠΑΘΕ με τον προβλήτα 6 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κατασκευάζεται ήδη. Ενώ και η σιδηροδρομική σύνδεση έχει ήδη δημοπρατηθεί και η διαδικασία προχωρά πολύ γρήγορα, με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, ώστε να είναι έτοιμο το 2027.

Έχουμε ήδη προσωρινό ανάδοχο για το FlyOver, έναν υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ, που δίνει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, όχι μόνο για το σήμερα αλλά και για τις επόμενες γενιές.

Μπαίνει επίσης σε τροχιά υλοποίησης και το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, ένα έργο μήκους 80 χιλιομέτρων, χωρίς διόδια.

Ενώ με την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη- Τοξότες (τη λεγόμενη σιδηροδρομική Εγνατία) και με την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο, ενώνουμε τα βόρεια λιμάνια μας και αναβαθμίζουμε με αυτό τον τρόπο τον ρόλο τους. Γιατί έτσι θα αυξήσουμε τις εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και τις επιβατικές μετακινήσεις.

Ταυτόχρονα, όμως, θέτουμε τις προϋποθέσεις και για την αναβάθμιση του ρόλου της χώρας μας και στον ενεργειακό τομέα, στόχος που έχει καταστεί ακόμη πιο κρίσιμος λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Ήδη βλέπουμε ότι στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης – το οποίο συνδέουμε και με την Εγνατία Οδό – , το σχέδιο αυτό έχει αρχίσει και γίνεται πραγματικότητα.

Δεν ξεχνάμε καμία γωνιά της Μακεδονίας και της Θράκης, αλλά και καμία ανάγκη των πολιτών. Αναφέρω ενδεικτικά: Οδικός άξονας Δράμας- Αμφίπολης. Έργα αντιπλημμυρικά και διαχείρισης υδάτινων πόρων. 17 υπερσύγχρονες σχολικές μονάδες. Αναβάθμιση και κατασκευή δικαστικών μεγάρων.

Και βέβαια.. λέμε “σαν τη Χαλκιδική δεν έχει” αλλά η Χαλκιδική δεν είχε βασικές υποδομές, τις οποίες τώρα αποκτά. Παραδώσαμε το λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια, που επί χρόνια ταλαιπωρούσε τους οδηγούς κάθε καλοκαίρι. Ενώ ο οδικός άξονας Θέρμη–Γαλάτιστα, θα συνδέει το δεύτερο με το τρίτο πόδι της Χαλκιδικής. Αυτή τη στιγμή, υλοποιούμε στην Χαλκιδική έργα συνολικού ύψους 165 εκ ευρώ, ενώ δίνουμε λύση και στο πρόβλημα της υδροδότησης.

Η Θεσσαλονίκη, λοιπόν, γίνεται πλέον με πράξεις η πρωτεύουσα της νοτιοανατολικής Ευρώπης, η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Ένας σύγχρονος κόμβος μεταφορών και υποδομών σε μία Μακεδονία και μία Θράκη, που αλλάζουν και που διεκδικούν πρωταγωνιστική θέση στην ανάπτυξη της χώρας μας και σε όλη την ευρύτερη περιοχή.