Γ. Καραγιάννης στο 5ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης: “Τα έργα υποδομών δεν γίνονται για τις επόμενες εκλογές, γίνονται και τις επόμενες γενιές”

από Team MyPortal.gr
sms

Η πολιτεία και ενισχύει την αξιοπιστία της και επιτελεί το βασικό της ρόλο και οι πολίτες όλοι οι πολίτες, ανεξαιρέτως πολιτικών πεποιθήσεων θα πρέπει να βιώνουν μία καλύτερη καθημερινότητα», ήταν το εισαγωγικό σχόλιο του Υφυπουργού Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη στο 5ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης.

«Είναι αντιληπτό στην πόλη Θεσσαλονίκης και ευρύτερα στη βόρεια Ελλάδα ότι πλέον βρίσκεται στο επίκεντρο ενός σχεδιασμού ενός ολοκληρωμένου και στοχευμένου πλάνο έργο από το υπουργείο υποδομών και μεταφορών. Θα ήθελα μάλιστα να επισημάνω ότι και ο εθνικός σχεδιασμός αλλά και ο ειδικός σχεδιασμός για Θεσσαλονίκη έχουνε τρία βασικά χαρακτηριστικά: είναι ενταγμένα σε ένα ευρύτερο αναπτυξιακό πλάνο, σε ένα ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο είναι συνδεδεμένα με τις τοπικές ανάγκες και ιδιαίτερα μεταξύ κοινωνικών και οικονομικών στοιχείων της περιοχής αλλά πλέον και ως τρίτος αξιοποιούν κάθε διαθέσιμο και εναλλακτικό θα έλεγα χρηματοδοτικό εργαλείο», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε: θα ήθελα μάλιστα να μεταφέρω αυτό το σημείο τη φιλοδοξία της ηγεσίας του υπουργείου υποδομών και μεταφορών υπό τον Κώστα τον Καραμανλή η οποία είναι ότι μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων που προωθούμε στη Θεσσαλονίκη είναι ότι η πόλη θα αναβαθμιστεί στο γεωστρατηγικό και οικονομικό της ρόλο καθώς θα καταστεί βασικός πυλώνας ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.»

Αναφορικά με τα έργα υποδομής που προωθούνται στη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός τόνισε πως το flyover θα ανακουφίσει την Ανατολική Περιφερειακή οδό και θα βελτιώσει αισθητά την οδική ασφάλεια και όλα αυτά χωρίς καμία περιβαλλοντολογική επιβάρυνση. «Ρίξαμε σε χρόνο-ρεκόρ το διαγωνισμό και ανάδοχος του έργου θα στήσει εργοτάξια ως το τέλος του 2022. Αξιοποιούμε σύγχρονα εργαλεία για να δώσουμε οριστική απάντηση στο μεγάλο και έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης που στερεί πολύτιμο χρόνο τους πολίτες».

Σχετικά με το μετρό ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε πως «για το μεγαλύτερο έργο της πόλης, το μετρό της Θεσσαλονίκης ένα εμβληματικό έργο που κάποιοι θα έλεγα ότι δεν δίστασαν να το χρησιμοποιήσουν ως όχημα μικροπολιτικής αντί ως μέσο βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη όπως στην πραγματικότητα πρέπει να είναι, με σκληρή δουλειά και υπομονή, ξεπεράσαμε αρκετούς σκοπέλους και σήμερα λέμε στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης ότι θα έχουνε και ΜΕΤΡΟ και αρχαία στο τέλος του 2023. Το μετρό αποτελεί ένα εμβληματικό έργο με τεχνολογίες αιχμής. Ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες η προμήθεια και των 18 υπεραυτόματων συρμών, τελευταίας τεχνολογίας οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι τα συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες κάθε σταθμού για την καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια των επιβατών. Η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης με τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας θα είναι, όχι το καλύτερο μέτρο της χώρας αλλά το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη».

Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο επίσης για τον προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης αλλά και τη σύνδεση με τον έκτο προβλήτα, αναφέροντας πως «λύσαμε το θέμα της οδικής σύνδεσης με τον αυτοκινητόδρομο και την Εγνατία μόλις πριν από λίγες μέρες. Το επισκεφτήκαμε με τον πρωθυπουργό, έχουμε στημένα εργοτάξια και προχωρούν κανονικά και συνεχίζουμε με τα μεγαλύτερα θα έλεγα σιδηροδρομικά έργα που περιλαμβάνεται στο πλάνο των τεσσάρων δισεκατομμυρίων. Προκηρύξαμε το Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες το οποίο ενώνεται με την Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται αυτή τη στιγμή για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμό 1,7 σχεδόν δισεκατομμυρίων ευρώ».

Σχετικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός ξεκαθάρισε πως επιδίωξη της κυβέρνησης είναι του σε εμπορευματικό hub μεταφορών για ολόκληρα τα Βαλκάνια, ενώ έκανε λόγο και για το νέο Παιδιατρικό Θεσσαλονίκης, με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Τις επόμενες μέρες θα εγκριθεί διαγωνισμός για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα αλλά και για τι Δικαστικό Μέγαρο της πόλης, του οποίου το κοστολόγιο ανέρχεται στα 51 εκατομμύρια ευρώ. «Παράλληλα τρέχει και ο διαγωνισμός για τις 17 σχολικές μονάδες οι περισσότερες εξ αυτών στη δυτική Θεσσαλονίκη και αναμένουμε εντός του έτους να υπογράψουμε τη σύμβαση ώστε να προχωρήσει ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο, ακόμη ένας άξονας ο οποίος θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών και των κατοίκων της πόλης, ειδικά στις Δυτικές συνοικίες.»

«Κινηθήκαμε γρήγορα και με μεγάλη αποτελεσματικότητα προκειμένου το επόμενο διάστημα να έχουμε αναδόχους και στον τυπικό της λαχαναγοράς της Καλαμαριάς ενώ το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και για τον ηλεκτρικό του Ωραιοκάστρου» δήλωσε ο κ. Καραγιάννης, τονίζοντας πως «δεν λειτουργούμε αποσπασματικά, λειτουργούμε με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και στον τομέα των αντιπλημμυρικών έργων για να εντοπίσουμε τις περιοχές με διαπιστωμένα πλημμυρικά φαινόμενα και τις περιοχές οι οποίες είναι πιθανή η εμφάνιση πλημμυρών για να ιεραρχήσουμε τα απαιτούμενα έργα ώστε σε συνεργασία με την περιφέρεια και με τους δήμους να προχωρήσουμε στην κατασκευή τους».

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως μεγάλη του πεποίθηση είναι ότι «τα έργα υποδομών δεν γίνονται για τις επόμενες εκλογές, γίνονται και τις επόμενες γενιές και σε αυτό θα πρέπει να σταθούμε όλοι μαζί. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την προτίμησή σας και σας εύχομαι καλή συνέχεια στις εργασίες του συνεδρίου σας.»