Ο νέος κανονισμός για την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών από τις απάτες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και την ταχύτερη ανίχνευση των εμπόρων που εφαρμόζουν τέτοιες πρακτικές, ψηφίστηκε στο Ευρωκοινοβούλιο πριν από λίγες μέρες και έδωσε μια ανάσα σε εμπόρους και καταναλωτές!
Σκεφτείτε ότι το 2014 το 37% των ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου και κρατήσεων για ταξίδια, ψυχαγωγία, είδη ένδυσης, ηλεκτρονικά προϊόντα και υπηρεσίες καταναλωτικής πίστης παραβίαζε την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους καταναλωτές. Xαρακτηριστικό παράδειγμα: προωθητική ενέργεια μικρής διάρκειας από αεροπορική εταιρεία, η οποία αργότερα ακύρωσε τα μειωμένης τιμής εισιτήρια.
Όλα αυτά από εδώ και πέρα τελειώνουν και οι αρμόδιες αρχές θα ανιχνεύουν παραβιάσεις του νόμου προστασίας των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές/διαδικτυακές αγορές και θα συντονίζουν καλύτερα τις δράσεις τους για την προστασία των καταναλωτών!
Μερικά παλαιότερα παραδείγματα πρακτικών που στο μέλλον θα αντιμετωπίζονται πιο αποτελεσματικά χάρη στο νέο κανονισμό είναι και τα εξής:
- μια προωθητική ενέργεια μικρής διάρκειας από αεροπορική εταιρεία, η οποία αργότερα ακύρωσε τα μειωμένης τιμής εισιτήρια
- μια προσφορά για να κερδίσει κάποιος ένα τηλέφωνο για 1 ευρώ, η οποία “κρύβει” από πίσω της την υποχρέωση μίας μακροχρόνιας συνδρομής
- ένας έμπορος στο διαδίκτυο (ηλεκτρονικό κατάστημα) που δεν παραδίδει τα έπιπλα που ισχυρίζεται ότι πωλεί και ο οποίος μετεγκαταστάθηκε 4 φορές σε διάστημα 3 ετών
- καταγγελίες σχετικά με τις τιμές ενοικίασης αυτοκινήτων που γίνονται στα ευρωπαϊκά κέντρα καταναλωτών και δείχνουν ότι οι καταναλωτές υφίστανται διακρίσεις βάσει της χώρας καταγωγής τους.