Διευκρινίσεις για τη λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης από το Δ. Θεσσαλονίκης

από Team MyPortal.gr
sms

Με ανακοίνωση του, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δίνει διευκρινίσεις για τη λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, οι εισπράξεις του συστήματος βαίνουν ήδη αυξανόμενες και θα συνεχίσουν να αυξάνονται όσο περισσότερο οι πολίτες χρησιμοποιούν το σύστημα και άρα πληρώνουν για θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης επισκεπτών.

  • Σε ό,τι αφορά τον συνολικό αριθμό σταθμεύσεων:

– Ιανουάριος 2018: 59.608

– Ιούνιος 2018: 470.223 (αύξηση 689%)

  • Δεν προβλέπεται ρήτρα σε βάρος του Δήμου Θεσσαλονίκης σε περίπτωση που τα εκτιμώμενα έσοδα της σύμβασης δεν ανταποκρίνονται στα πραγματικά έσοδα.
  • Σε ό,τι αφορά τα σημεία πώλησης χρόνου στάθμευσης μέσω POS που αφορούν τους μη εγγεγραμμένους χρήστες μέχρι σήμερα, είναι περί τα 300 στο κέντρο και άνω των 400ων στην ευρύτερη περιοχή και διαρκώς αυξάνονται, επομένως πολλαπλασιάζονται οι δυνατότητες είσπραξης εσόδων. Τα σημεία επικαιροποιούνται στον ηλεκτρονικό χάρτη που βρίσκεται στην ιστοσελίδα www.thesi.gr .
  • Σε ό,τι αφορά τους εγγεγραμμένους χρήστες: και αυτοί αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Συγκεκριμένα: οι εγγεγραμμένοι χρήστες ήταν

– Τον Ιανουάριο 2018: 6.918

– Τον Ιούνιο 2018: 20.545 (αύξηση 197%)

  • Σε ό,τι αφορά το ποσοστό των εγγεγραμμένων χρηστών ως προς το σύνολο των σταθμεύσεων και αυτό βαίνει αυξανόμενο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι πολίτες αναγνωρίζουν τα θετικά του συστήματος και το υιοθετούν, προαγοράζοντας χρόνο στάθμευσης μέσω της Εφαρμογής/Application για Έξυπνα Κινητά Τηλέφωνα. Αναλυτικά:

– Ιανουάριος 2018: 16,28% του συνόλου των σταθμεύσεων

– Ιούνιος 2018: 26,26%

  • Οι ημερήσιες εισπράξεις του έργου κυμαίνονται αυτή τη στιγμή περί τα 12.500€.
  • Μέχρι και σήμερα καταγράφηκαν περισσότερες από 470.000 σταθμεύσεις, οι οποίες επέφεραν εισπράξεις ύψους πλέον των 1.400.000€ συνολικά (POS και προαγορά χρόνου).
  • Το συνολικό ποσό που εκκαθαρίστηκε υπέρ του Δήμου και εισπράχθηκε έως τις 28/06/2018 ανέρχεται σε 581.248,71€, ενώ το συνολικό ποσό που εισπράχθηκε από τον ανάδοχο ήταν 569.738,83€ πλέον ΦΠΑ.
  • Το νέο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης όχι μόνο δεν έχει κόστος για τον Δήμο, αλλά επιφέρει σημαντικά έσοδα, συνολικά για τον Δήμο και τον ανάδοχο, με συνεχή ανοδική τάση –ενδεικτικά αναφέρεται ότι για τον Ιούνιο του 2018 απέφερε 275.000€- τη στιγμή που πριν από την εφαρμογή του τα ετήσια έσοδα από την ελεγχόμενη στάθμευση κυμαίνονταν γύρω στις 220.000€.

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

  • Τα χρήματα που διαθέτει ο Δήμος Θεσσαλονίκης για τη Δημοτική Αστυνομία είναι τα κονδύλια που προβλέπονται στον προϋπολογισμό. Δυστυχώς, η πρόταση που είχε καταθέσει αρμοδίως ο Δήμαρχος και ο Δήμος Θεσσαλονίκης προς την Κεντρική Διοίκηση, σύμφωνα με την οποία τα έσοδα από παραβάσεις που βεβαιώνει η Δημοτική Αστυνομία κατ’ αντιστοιχία προς τις αρμοδιότητές της θα χαρακτηρίζονταν ανταποδοτικά, προκειμένου με αυτά να χρηματοδοτούνται προσλήψεις και αμοιβές Δημοτικών Αστυνομικών, δεν έγινε δεκτή από την Κεντρική Διοίκηση.
  • Η Διοίκηση προωθεί τον νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας, με τον οποίο η Δημοτική Αστυνομία ενισχύεται με το Τμήμα Ελεγκτών και Επιδοτών και με το Τμήμα Ελεγχόμενης Στάθμευσης.
  • Παράλληλα, επίκειται η άμεση αξιοποίηση 11 εργαζομένων του προγράμματος της Κοινωφελούς Εργασίας του Τμήματος Ελεγκτών και Επιδοτών από τη Δημοτική Αστυνομία, καθώς και διαθέσιμου προσωπικού του ανωτέρω Τμήματος.
  • Η υψηλή τεχνολογία που χαρακτηρίζει το σύστημα και τα online παρεχόμενα δεδομένα – στατιστικά στοιχεία, έχει οδηγήσει σε σταθερά αυξανόμενη αστυνόμευση στη διάρκεια της μέρας, που αγγίζει τους 6.000 ελέγχους -σκαναρίσματα σε ημερήσια βάση, ενώ συνολικά από την έναρξη της εφαρμογής του συστήματος έχουν γίνει περισσότεροι από 000 έλεγχοι-σκαναρίσματα από τη Δημοτική Αστυνομία.
  • Σύμφωνα με απολογιστικά στοιχεία της Δημοτικής Αστυνομίας, κατά μέσο όρο βεβαιώνονται 8.000 κλήσεις μηνιαίως για τις παραβάσεις ως προς τις θέσεις του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης,

ΘΕΣΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ

Α’ Δημοτική Κοινότητα:

Η αύξηση των θέσεων κατοίκων στο κέντρο της πόλης πραγματοποιείται ήδη αυτές τις μέρες από τον ανάδοχο. Έχουν ήδη δοθεί στους κατοίκους του κέντρου νέες οδοί (το μεγαλύτερο τμήμα της Ιασωνίδου, τμήμα της Νικ. Γερμανού, Καστριτσίου κ.λπ.). Έτσι αυτή τη στιγμή, στην Α΄ Δημοτική Κοινότητα υπάρχουν:

  • 683 θέσεις για Μόνιμους Κατοίκους
  • 524 θέσεις για Επισκέπτες

Γ’ Δημοτική Κοινότητα:

Οι εργασίες για την αύξηση των θέσεων μονίμων κατοίκων έχουν ήδη αρχίσει να υλοποιούνται από τον ανάδοχο. Οι οδοί που θα ενταχθούν είναι οι κάθετοι ανάμεσα σε Αγ. Δημητρίου και Κασσάνδρου (περίπου 300 θέσεις μονίμων κατοίκων). Έτσι, στην Γ΄ Δημοτική Κοινότητα οι θέσεις θα διαμορφωθούν ως εξής:

  • 730 θέσεις για Μόνιμους Κατοίκους (από 430 αρχικά)
  • 219 θέσεις για Επισκέπτες

Ε΄ Δημοτική Κοινότητα:

Η εφαρμογή του συστήματος καθυστερεί για λόγους πρακτικούς. Συγκεκριμένα, επιδιώκεται η έκδοση της Κάρτας Μόνιμου Κατοίκου να πραγματοποιείται από την ίδια την Κοινότητα, χωρίς να αναγκάζονται οι κάτοικοι να προσέλθουν στο Δημαρχείο. Αυτή τη στιγμή προχωράει η διαμόρφωση και ο εξοπλισμός του χώρου, όπου θα στεγαστούν οι υπάλληλοι που θα εξυπηρετούν τους πολίτες. Οι πολίτες θα μπορούν να αιτηθούν Κάρτες Μόνιμου Κατοίκου το αμέσως επόμενο διάστημα, ώστε να μπορούν να παραλάβουν τις κάρτες το φθινόπωρο, οπότε εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η εφαρμογή του συστήματος –και πάντως εντός του 2018. Έτσι, στην Ε΄ Δημοτική Κοινότητα, οι θέσεις θα διαμορφωθούν ως εξής:

  • 853 θέσεις για Μόνιμους Κατοίκους
  • 244 θέσεις για Επισκέπτες

Κατόπιν αυτών των ενεργειών το σύνολο των θέσεων στις τρεις Κοινότητες θα διαμορφωθεί ως εξής:

  • 266 θέσεις για Μόνιμους Κατοίκους
  • 987 θέσεις για Επισκέπτες

Επιπλέον, προβλέπεται να προκύψουν και νέες θέσεις στάθμευσης για Μόνιμους Κατοίκους -περίπου 150 στον αριθμό- από τον αποχαρακτηρισμό ανενεργών θέσεων για φορτοεκφόρτωση, διαδικασία η οποία βρίσκεται εν εξελίξει. Σε κάθε περίπτωση διαρκώς επανεξετάζονται και επαναξιολογούνται οι θέσεις στάθμευσης.

Call Center και Help Desk

Μέχρι και σήμερα το HelpDesk έχει διαχειριστεί περισσότερες από 7.685 κλήσεις. Η επικοινωνία γίνεται μέσα από δύο τηλεφωνικούς αριθμούς, το 2312 315404 και το 15102. Για το 15102 παρουσιάστηκαν κάποιες γραφειοκρατικές δυσκολίες, οι οποίες όμως θα ξεπεραστούν απόλυτα εντός του πρώτου 15νθημέρου του Ιουλίου. Επιπρόσθετα, υπάρχει σταθερή επικοινωνία και επίλυση πιθανών προβλημάτων και από το mail επικοινωνίας του THESI – info@thesi.gr .

ΤΟ ΚΗΜΔΗΣ (Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων)

Βάσει της διακήρυξης δεν υπάρχει πίστωση από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, διότι η δαπάνη θα καλυφθεί από τον μειοδότη, και ως εκ τούτου δεν υπήρχε εξαρχής υποχρέωση του Δήμου να καταχωρήσει το αίτημα στο ΚΗΜΔΗΣ.

Πράγματι, ελέγχοντας η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης την σχετική απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης που αφορά την Κατακύρωση αποτελέσματος δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, πενταετούς διάρκειας,  για την επιλογή αναδόχου του έργου «Παροχή Υπηρεσιών για την εφαρμογή και λειτουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε Δημοτικές Κοινότητες (Α΄, Γ΄ και Ε΄) του Δήμου Θεσσαλονίκης π.δ. 34.871.850€ πλέον ΦΠΑ» αποφάνθηκε ότι νόμιμα λήφθηκε η εν λόγω απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής.

Σχολιάζοντας τη μέχρι σήμερα λειτουργία του συστήματος, η Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Άννα Αγγελίδου – Πολυχρονιάδου, δήλωσε: «Για μας αποτελεί ιδιαίτερη χαρά η συνεχόμενα θετική ανταπόκριση των πολιτών. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες έφτασαν τους 20.500. Παρόλες τις αδυναμίες του πρώτου διαστήματος εφαρμογής του συστήματος, οι σταθμεύσεις αυξάνονται ραγδαία και αντίστοιχα αυξάνονται και τα έσοδα, και αυτό μόλις σε χρονικό διάστημα επτά μηνών, εκ των οποίων οι δυο πρώτοι μήνες λειτούργησαν πιλοτικά. Το σύστημα θα λειτουργήσει προοδευτικά ακόμη καλύτερα, καθόσον διαρκώς επανεξετάζουμε και επαναξιολογούμε τις θέσεις στάθμευσης. Είναι μια δυναμική διαδικασία».