Χατζηδάκης: Βελτιώνουμε την καθημερινότητα χιλιάδων ατόμων με αναπηρία

από Team MyPortal.gr
sms

Τις τέσσερις βασικές αλλαγές που φέρνει η μεταρρύθμιση που ψηφιοποιεί και απλοποιεί το σύνολο της διαδικασίας πιστοποίησης αναπηρίας παρουσίασε ο Κωστής Χατζηδάκης καθώς μέχρι σήμερα, όπως είπε ο ίδιος μέχρι σήμερα  τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, ή αλλιώς ΚΕΠΑ όπως συνηθίζουμε να τα λέμε, είναι συνυφασμένα με την ταλαιπωρία, την αγανάκτηση, τις καθυστερήσεις στην έκδοση των αποφάσεων πιστοποίησης.

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι η Δημόσια Διοίκηση διαχρονικά εξαντλούσε την γραφειοκρατική της εμμονή πάνω στους πλέον ευάλωτους συμπολίτες μας. Έβρισκε χίλιους δυο τρόπους να ταλαιπωρεί εκείνους τους πολίτες που κανονικά θα έπρεπε να υποστηρίζει με κάθε τρόπο και κάθε φορά που είχαν ανάγκη την πιστοποίηση της αναπηρίας τους.

«Μπροστά σε αυτόν τον παραλογισμό δεν μπορούσαμε να μείνουμε αδρανείς. Για αυτό και από την πρώτη στιγμή που ήρθα στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θέλησα να εστιάσω στο πώς οι συμπολίτες μας με αναπηρία θα μπορέσουν να δουν εμπράκτως την καθημερινότητα και την σχέση τους με τον ΕΦΚΑ, τον ΟΠΕΚΑ και τα ΚΕΠΑ να βελτιώνεται» είπε.

Οι βασικές αλλαγές είναι 4 και συνοψίζονται ως εξής:

Πρώτον, καταργούνται οι αλλεπάλληλες επισκέψεις στα ΚΕΠΑ. Μέχρι χθες απαιτούνταν 3 με 4 επισκέψεις στα ΚΕΠΑ για να μπορέσει ο πολίτης να πιστοποιήσει την αναπηρία του. Σήμερα απαιτείται μια μόνο επίσκεψη, την ημέρα της εξέτασης του από την επιτροπή γιατρών. Όλα τα υπόλοιπα θα γίνονται ηλεκτρονικά!

Δεύτερον, δημιουργείται η ενιαία ιατρική γνωμάτευση για την αναπηρία, η οποία θα ισχύει για όλες τις επιμέρους παροχές της πολιτείας σε αναπήρους συμπολίτες μας. Ως παροχές θεωρούνται τα επιδόματα αναπηρίας, η σύνταξη αναπηρίας, το εξωιδρυματικό επίδομα κα. Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια: Μέχρι χθες, για κάθε παροχή της Πολιτείας προβλέπονταν ξεχωριστές αιτήσεις που οδηγούσαν σε ξεχωριστές εξετάσεις και γνωματεύσεις. Με τη νέα διαδικασία, ΜΙΑ μόνο εξέταση και ΜΙΑ μόνο γνωμάτευση γιατρών αρκεί προκειμένου να εκδοθεί η ενιαία ιατρική γνωμάτευση. Ο ασφαλισμένος θα λαμβάνει πρώτα ηλεκτρονικά την ενιαία ιατρική γνωμάτευση και στη συνέχεια θα κάνει αίτηση στον ΕΦΚΑ, στον ΟΠΕΚΑ κλπ για τη λήψη της παροχής.

Με τη νέα διαδικασία, οι πολίτες που δικαιούνται περισσότερες από μία παροχές, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ενιαία γνωμάτευση, γλιτώνοντας επιπλέον χρόνο και αποφεύγοντας την ταλαιπωρία.

Τρίτον, καταργείται το παράβολο των 46 ευρώ. Είναι ενδεικτικό πως την τελευταία 5ετία το εν λόγω παράβολο κατέβαλαν πάνω από 250.000 πολίτες που ήθελαν να πιστοποιηθούν από ΚΕΠΑ.

Τέταρτον, τίθεται σε λειτουργία η Εθνική Πύλη Αναπηρίας και συγκεντρώνονται σε αυτή σταδιακά όλες οι λειτουργίες που ενδιαφέρουν τα άτομα με αναπηρία. Αναλυτικά για τον τρόπο λειτουργίας της Πύλης θα σας παρουσιάσει στη συνέχεια ο Κυριάκος Πιερρακάκης τον οποίο και ευχαριστώ για την πολύτιμη συνεισφορά του τόσο σε αυτή τη δράση όσο και σε μια σειρά άλλες δράσεις στις οποίες έχουμε καθημερινή συνεργασία.

Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε και στη συνολική προσπάθεια αντιμετώπισης που έχει γίνει μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα:

Πέρυσι θεσπίσαμε τον πρώτο Κανονισμό λειτουργίας τους. Μέχρι τότε, τα ΚΕΠΑ λειτουργούσαν με διάσπαρτες εγκυκλίους και ασαφές πλαίσιο διαδικασιών και αρμοδιοτήτων.

Επιπλέον, καταργήσαμε την υποχρεωτική επανεξέταση από ΚΕΠΑ για μη αναστρέψιμες ασθένειες. Θέσαμε τέλος σε μια άνευ λογικής ταλαιπωρία που βίωναν δεκάδες χιλιάδες πολίτες με μη αναστρέψιμες ασθένειες. Πλέον οι άνθρωποι αυτοί εξετάζονται μια φορά και το ποσοστό αναπηρίας τους ισχύει εφ’όρου ζωής.

Προχωρήσαμε στην αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων των ΚΕΠΑ στη Θεσσαλονίκη. Ένας μη προσβάσιμος, χωρίς καν ασανσέρ, και ακατάλληλος για επισκέψεις χώρος έδωσε τη θέση του σε σύγχρονες εγκαταστάσεις πλήρως προσβάσιμες για άτομα με αναπηρία. Παράλληλα είμαστε σε προχωρημένη φάση για τη μεταστέγαση των  ΚΕΠΑ της Αθήνας σε σύγχρονες εγκαταστάσεις που θα δημιουργηθούν στους χώρους του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας. Εγκαταστάσεις με πάρκινγκ και όλες τις αναγκαίες υποδομές.
Θεσπίσαμε επίσης τόσο για τον ΕΦΚΑ όσο και για τα ΚΕΠΑ τα ηλεκτρονικά ραντεβού. Τα ηλεκτρονικά ραντεβού κατήργησαν τις ουρές και μείωσαν σε σημαντικό βαθμό την ταλαιπωρία των ατόμων με αναπηρία- πάνω από 500.000 ηλεκτρονικά ραντεβού υλοποιήθηκαν για υποθέσεις ΚΕΠΑ τα τελευταία 2,5 χρόνια.