Για το φλέγον ζήτημα του fly over ανακοινώθηκαν, σήμερα, στο Υπουργείο Μακεδονίας- Θράκης, νέα μέτρα που θα συμβάλουν στη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, αλλά και των επισκεπτών της, μέχρι τον Μάιο του 2027 που είναι και το τέλος χρονοδιαγράμματος παράδοσης του fly over στην κοινή χρήση. «Χρειάστηκε να γίνει συντονισμός με την Περιφέρεια, τους Δήμους, τον Εμπορικό Κόσμο, τους Επιστημονικούς φορείς και όσες υπηρεσίες εμπλέκονται με το κυκλοφορικό σύστημα, με σκοπό την καλύτερη λειτουργία στην πόλη», δήλωσε ο αρμόδιος Υφυπουργός, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας.
Η νέα εφαρμογή DriveThess
Η εφαρμογή DriveThess, προβάλλει τις κύριες, τις βασικές οδικές αρτηρίες. Αυτό εξυπηρετεί στην αποφυγή προβολής δρομολογίων από γειτονιές και στενούς δρόμους, και την πρόκληση ατυχημάτων. Οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να επιλέγουν την πιο εύκολη και σύντομη, για εκείνους διαδρομή, σύμφωνα με τα δεδομένα που εμφανίζονται. Η DriveThess είναι διαθέσιμη, δωρεάν, από σήμερα, για όλα τα κινητά, λειτουργώντας 24/7. Οι βασικές αρτηριακές οδοί που προβάλλονται είναι οι εξής:
Η περιφερειακή οδός, ο άξονας Καραμανλή-Εγνατίας-Μοναστηρίου, ο άξονας Βασιλίσσης Όλγας-Τσιμισκή-Πολυτεχνείο, ο άξονας από την Πλατεία Δημοκρατίας, από τον Βαρδάρη, την οδό Λαγκαδά έως το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, Η οδός Δενδροποτάμου, η λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου στη Νεάπολη, ο άξονας Ανθέων μέχρι την Πλατεία Δημοκρατίας μέχρι τον Βαρδάρη, μέσω Επταπυργίου και Ανδρέα Παπανδρέου, ο άξονας Κατσιμίδη μέχρι την Πλατεία Δημοκρατίας στον Βαρδάρη μέσω Αγίου Δημητρίου και ΚασσάνδΡου, η οδός Γρηγορίου Λαμπράκη και ο άξονας Προφήτη Ηλία-Εγνατία. Ενδεχομένως να προστεθούν και επιπλέον τοποθεσίες, ενώ με την έναρξη λειτουργίας του μετρό, θα εξεταστούν αλλαγές και διορθώσεις. Η εφαρμογή, DriveThess, δημιουργήθηκε από το ΙΜΕΤ, δεν κόστισε και δεν επιβάρυνε καθόλου τον κρατικό υπολογισμό, τόνισε ο Υφυπουργός.
Οι νέοι χώροι στάθμευσης
Δεδομένου ότι το Κέντρο της πόλης είναι μια περιοχή στην οποία κυκλοφορεί αρκετός κόσμος και οι σταθμοί του μετρό για Καλαμαριά θα παραδοθούν στο κοινό το 2025, έχουν δημιουργηθεί νέοι χώροι στάθμευσης.
Η Helexpo ΔΕΘ θα διαθέσει περίπου 400 θέσεις, πρόσκαιρης, δωρεάν, στάθμευσης, μέσα στη ΔΕΘ, με είσοδο από την εμπορική πύλη της Έκθεσης, από τις 07:00 έως τις 19:00. Οι ώρες ενδέχεται να αλλάξουν, ανάλογα τη ζήτηση, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ, Κυριάκος Ποζρικίδης. Οι συγκεκριμένες θέσεις δεν είναι για μόνιμη στάθμευση και όποιος αφήνει το όχημά του μετά το πέρας της προβλεπόμενης ώρας, θα επεμβαίνει η Τροχαία.
Επιπλέον, ο ΟΛΘ σε συζήτηση με το ΥΜΑΘ συμφώνησε στην παραχώρηση θέσεων στάθμευσης. Έτσι λοιπόν, διατίθενται 242 θέσεις, στην Πύλη 2 και Πύλη 3, ημερήσιας στάθμευσης, με κόστος 3€. Ο ΟΛΘ διαθέτει και 150 δωρεάν θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης στην Πύλη 11, από την πλευρά των Σφαγείων, για τις ώρες 08:00-17:30.
Πέρα από τη στάθμευση, χρειάζεται και ένα μέσο μετακίνησης και σε αυτήν την ανάγκη, υπήρξε συνεργασία με τον ΟΣΕΘ και τον ΟΑΣΘ, εγκαινιάζοντας τη νέα γραμμή ιστορικού κέντρου, τη Γραμμή 44. Η διαδρομή που ακολουθεί έχει ως εξής: Πλατεία Ελευθερίας, Πλατεία Αριστοτέλους, Μητρόπολη, Διαγώνιος, Λευκός Πύργος, Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, Αγγελάκη, Καμάρα, Ιασωνίδου, Αγίας Σοφίας, Πλατεία Αριστοτέλους (επάνω πλευρά), Αντιγονιδών, Φράγκων, Λιμάνι, Πλατεία Ελευθερίας. Η λειτουργία της νέας γραμμής είναι 07:00-22:30, η τιμή του κομίστρου είναι στα 0,60€ (κανονικό) και ισχύουν οι μειώσεις και η δωρεάν μετακίνηση για τους δικαιούχους. Η λειτουργίας της νέα γραμμής ξεκινάει 1/12/2024, με δύο ηλεκτρικά λεωφορεία, ανέφερε ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης.
Μέτρα για το κυκλοφοριακό που ήδη εφαρμόζονται
Μερικές ακόμα ενέργειες που έχουν υλοποιηθεί αφορούν και πάλι στην πιο εύρυθμη λειτουργία του κυκλοφοριακού. Αναλυτικότερα, σε συνεργασία με την Εγνατία Οδό, τοποθετήθηκαν γερανοφόρα οχήματα, κατά μήκος της περιφερειακής, ειδικών βαν για να επεμβαίνουν σε τυχόν προβλήματα (διαρροή, λάδια), ώστε να καθαρίσουν το οδόστρωμα.
Επιπλέον, σε επικοινωνία με τις υγειονομικές περιφέρειες και την επικεφαλής του ΕΚΑΒ για την διακομιδή συμπολιτών, ανθρώπων που κινούνται στον περιφερειακό, σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα, με εύκολες διόδους πρόσβασης σε κάθε σημείο της περιφερειακής, για την άμεση διακομιδή στο πλησιέστερο νοσοκομείο.
Αντίστοιχα, το ΥΜΑΘ, σε επικοινωνία και με τον εμπορικό κόσμο (Επιμελητήρια, Εμπορικός Σύλλογος κ.λπ.) τέθηκε και το ζήτημα της φορτοεκφόρτωσης. Οι χώροι φορτοεκφόρτωσης θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από την αγορά, ενώ η τροχαία έχει
εντείνει τα μέτρα, για άμεση καταγραφή παραβάσεων. Στο ίδιο πλαίσιο, έγινε επικοινωνία και με τα TAXI, ζητώντας την αποφυγή μεγάλης συγκέντρωσής τους σε συγκεκριμένες πιάτσες, καταλαμβάνοντας και άλλους χώρους πέρα από τους προβλεπόμενους.
Στη συνέντευξη Τύπου παρευρέθηκαν και οι, Κώστας Νικολόπουλος, Υπεύθυνος Τροχαίας Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, Γιάννης Τσιαρας, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΛΘ, Έλενα Σώκου, Συντονίστρια Γραφείο Πρωθυπουργού Στη Μακεδονία, Ιωάννης Παπαγεωργίου, Συντονιστής Γραφείου Πρωθυπουργού Στη Μακεδονία, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Διευθύντρια Ερευνών ΙΜΕΤ – ΕΚΕΤΑ, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, Διευθύντρια Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Τόσκας, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕΘ