Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τα 750 αστικά λεωφορεία σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Ακυρώθηκε πριν από λίγο σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η απόφαση λήφθηκε από την Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών. Συγκεκριμένα η ΑΕΠΠ εξέδωσε σήμερα 2 Αυγούστου 2019, την με αριθμούς 858 και 859/2019 απόφασή της, κατόπιν άσκησης προδικαστικών προσφυγών από τις εταιρείες «ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε.» [εισαγωγέας SCANIA, ISUZU, BYD] και «MERCEDES BENZ ΕΛΛΑΣ ΑΕΕ».

Οι 2 αυτές προσφυγές στρέφονταν κατά του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και συγκεκριμένα κατά των όρων της με αριθμό 5/2019 διακήρυξης, που εξέδωσε η απελθούσα ηγεσία του υπουργείου, για την προμήθεια λεωφορείων, διαφορετικών τεχνολογιών, για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Η ΑΕΠΠ δικαίωσε τις αιτιάσεις των διαμαρτυρομένων και συγκεκριμένα:

– Αποφάσισε ότι η εν λόγω διακήρυξη της απελθούσας ηγεσία του υπουργείου έθετε – κατά παράβαση της εθνικής [ΚΥΑ 29949/1841/2009] και της ευρωπαϊκής [Οδηγία 2007/46/ΕΚ] νομοθεσίας – πρόσθετες απαιτήσεις.

– Έκρινε ότι οι τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης και της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων, ήταν δυσανάλογες, υπερβολικές και απρόσφορες, δυσκόλευαν τις εταιρείες να καταθέσουν προσφορά, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο ανταγωνισμός, ενώ έθεσε κι ερωτηματικά ως προς τη χρηματοδότηση της διακήρυξης.

Η ΑΕΠΠ με την με αριθμούς 858, 859/2019 απόφασή της, κι εφαρμόζοντας την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία, έκανε δεκτές τις σχετικές προδικαστικές προσφυγές και ακύρωσε στο σύνολό της την διακήρυξη και τον διαγωνισμό που προκήρυξε η απελθούσα διοίκηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών λίγες εβδομάδες πριν τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου.

ΤΙ ΑΦΟΡΟΥΣΕ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Η προμήθεια αφορούσε ειδικότερα την προμήθεια για:
– 320 Ηλεκτροκίνητα (12 μ.),
– 330 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12 μ.) και
– 100 πετρελαιοκίνητα Euro (18 μ.).

Ανά πόλη προβλεπόταν συνολικά:

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 350 ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
– 150 Ηλεκτροκίνητα (12 μ.),
– 150 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12 μ.) και
– 50 πετρελαιοκίνητα Euro VI (18 μ.).

ΑΤΤΙΚΗ 400 ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
– 170 Ηλεκτροκίνητα (12 μ.),
– 180 με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (12 μ.) και
– 50 πετρελαιοκίνητα Euro IV (18 μ.).

No Comments Yet

Comments are closed