Προτεραιότητα, λένε στην κυβέρνηση, είναι η ανάπτυξη της δυτικής Θεσσαλονίκης. Αυτό όμως πρέπει να συνοδεύεται με συγκεκριμένες παρεμβάσεις! Ας μην γελιόμαστε, το έργο της επέκτασης του Μετρό στα δυτικά, το οποίο ακούω διαρκώς να αναδεικνύεται ως κυβερνητική προτεραιότητα, είναι ανώριμο. Έχουμε πολύ χρόνο μπροστά για να προχωρήσει, αν προχωρήσει. Κυρίως, δεν υπάρχει χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου. Στην ερώτηση “απο που θα βρεθούν λεφτά για να γίνει το έργο” δεν δίνεται καμία απάντηση…
Ένα έργο όμως που μπορεί να γίνει εύκολα και γρήγορα και να εξυπηρετήσει τη δυτική πλευρά του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος, είναι αυτό του δυτικού προαστιακού. Θυμάμαι πριν 1.5 χρόνο, Σεπτέμβριο του 2024, την ευρεία σύσκεψη που είχε συγκαλέσει για το έργο ο αντιπεριφερειάρχης Κώστας Γιουτίκας, παρουσία και του τότε υπουργού Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα, όπου ακολούθησαν αισιόδοξες δηλώσεις για το έργο και μάλιστα με ορίζοντα υλοποίησης το 2027.
Έκτοτε οι εξελίξεις ακολούθησαν το γνωστό δρόμο που ακολουθούν τα έργα στη Θεσσαλονίκη: ρυθμοί χελώνας. Σήμερα είναι σε εξέλιξη η δεύτερη φάση των διαπραγματεύσεων με τις κατασκευαστικές εταιρείες. Όπως εξηγούσε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας το έργο, που είναι της τάξης των 10 εκ. Ευρώ όλο και όλο, είναι φθηνό και μπορεί να γίνει γρήγορα καθώς θα δρομολογηθεί στην ήδη υφιστάμενη ηλεκτροδοτούμενη εμπορική γραμμή, ενώ, όπως διαβεβαίωσε, οι πόροι ειναι διασφαλισμένοι απο το Υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών.
Μάλιστα έχει ήδη απευθύνει πρόσκληση στον νέο αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη για νέα ευρεία τοπική σύσκεψη για την πρόοδο του έργου.
Το θέμα έφερε στη Βουλή και ο βουλευτής της Β’ Θεσσαλονίκης Θόδωρος Καράογλου ζητώντας ενημέρωση για την πορεία του έργου και την αποσύνδεσή του απο το έργο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του λιμανιού -έργο πιο σύνθετο, πιο χρονοβόρο και πιο ακριβό. Να μην περιμένουμε δηλαδή για ένα έργο που εμφανίζεται με ώριμες διαδικασίες κάποιο ακόμη που δεν έχει τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά.
Πριν λίγες εβδομάδες το θέμα “σήκωσαν” και απο το ΠΑΣΟΚ με σχετική ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό θυμίζοντας τα όσα έχουν γίνει -αλλά δεν έχουν τελειώσει- ως τώρα και ζητώντας διευκρινήσεις για τις μελέτες, το τελικό κόστος και τα χρονοδιαγράμματα του έργου.
Η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να ολοκληρώσει τις διαδικασίες και το έργο να δημοπρατηθεί. Θα εξυπηρετήσει τη βιομηχανική περιοχή με τους χιλιάδες εργαζόμενους, το ΔΙΠΑΕ με τους χιλιάδες φοιτητές. Αυτό είναι ανάπτυξη στην πράξη.