Έργα 13 δισ. Ευρώ υλοποιούνται στην χώρα

Ο απολογισμός και η λογοδοσία αποτελούν αυτονόητη υποχρέωση και βασική προϋπόθεση για τη διασφάλιση της εμπιστοσύνης της πλειοψηφίας των πολιτών ειδικά στη σημερινή συγκυρία.

Είναι γεγονός ότι τα δύο περίπου έτη που βρίσκεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο τιμόνι της χώρας υπήρχαν σοβαρές κρίσεις (μεταναστευτικό, πανδημία, ακραία φυσικά φαινόμενα) που απαίτησαν απόλυτη ετοιμότητα και δοκίμασαν τις αντοχές και τις δυνατότητες του κρατικού μηχανισμού  Όλο το προηγούμενο διάστημα καταφέραμε πολλά, όμως κάθε κρίση δημιούργησε νέα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που καλούμαστε πλέον να αντιμετωπίσουμε.

Στον τομέα των Υποδομών θέσαμε ως στόχο μέσα σε αυτό το δύσκολο πλαίσιο, τo να δώσουμε μια νέα αναπτυξιακή πνοή σε ένα κλάδο που έχει πληγεί βάναυσα τη δεκαετία της κρίσης για αυτό και υλοποιείται ένα πρόγραμμα έργων, άνω των 13 δισεκατομμυρίων ευρώ, όμοιο του οποίου η χώρα έχει να δει από τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η Ελλάδα τη τελευταία δεκαετία έμεινε πίσω τόσο στην ολοκλήρωση του δικτύου των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της, όσο και σε επενδύσεις με σαφές πράσινο αποτύπωμα, όπως είναι τα έργα βελτίωσης και επέκτασης του σιδηροδρόμου, τα αντιπλημμυρικά έργα, που χρειάζονται σήμερα περισσότερο από ποτέ και τα έργα συντήρησης των φθαρμένων υποδομών μας.

Ανεξάρτητα με το τι βρήκαμε ερχόμενοι στο Υπουργείο, ξεμπλοκάραμε έργα που ήταν «παγωμένα» για δεκαετίες, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, ο Ε-65 και η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος και άλλα κολλημένα σε δικαστικές διαμάχες όπως οι διαγωνισμοί της Γραμμή 4 του Μετρό και του Άκτιο – Αμβρακία. Ξεκινήσαμε νέα, όπως το Flyover στη Θεσσαλονίκη, το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, το Δράμα – Αμφίπολη, την αναβάθμιση των 12 Δικαστικών Μεγάρων σε όλη τη χώρα το ΣΔΙΤ των 17 Σχολικών Μονάδων στη Κεντρική Μακεδονία, το Φράγμα Χαβρίακαι το έργο ύδρευσης της Κέρκυρας μέσω του θεσμού των ΣΔΙΤ που χωρίς κανένα ιδεολογικό σύμπλεγμα στηρίζουμε στη προσπάθειά μας για περισσότερα έργα, με συντήρηση για πολλά χρόνια και με μόχλευση και ιδιωτικών κεφαλαίων.

Είναι επίσης ξεκάθαρο από  το σύνολο των έργων που έχουμε ξεκινήσει και δρομολογήσει ότι με πρώτο και κύριο τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή, έχουμε και τη βούληση και το σχέδιο για να πετύχουμε την αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας ευρύτερα. Έργα κάθε είδους ξεκίνησαν, σχεδιάζονται και θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, προκειμένου να τονιστούν και να προωθηθούν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που απορρέουν από τη θέση της πόλης και τη σημασία ενός δεύτερου οικονομικού πόλου που μπορεί να προσφέρει στην οικονομία της χώρας συνολικά λειτουργώντας ανταγωνιστικά και συμπληρωματικά σε εκείνο της Αττικής.

Εκτός από όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, προχωράμε, επιτέλους, το Μετρό της Θεσσαλονίκης που μετά από καιρό το ΣτΕ δικαίωσε την επιλογή μας για το Σταθμό Βενιζέλου, αλλά και την επέκταση προς Καλαμαριά, προκειμένου η πόλη να αποκτήσει τη συγκοινωνία που χρειάζεται και αξίζει. Δημοπρατήσαμε ακόμα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα στη Καλαμαριά και τη Λαχαναγορά και νέα οδικά έργα στη περιοχή όπως η σύνδεση του 6ου προβλήτα με την ΠΑΘΕ, το Μουδανιά – Ποτίδαια και το Θέρμη – Γαλάτιστα.

Σημαντική είναι και η προσπάθεια που έχει γίνει όλο το προηγούμενο διάστημα για τα νέα έργα του σιδηροδρόμου. Ξεπερνώντας παθογένειες ετών θα προχωρήσουμε με τη σύγχρονη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου νέα έργα ύψους 3,3 δις € που ιδιαίτερα για τη Μακεδονία και τη Θράκη θα γίνουν στοιχείο υπεροχής με την ολοκλήρωσή τους.

Σε δύο χρόνια κάτω από αντίξοες συνθήκες και μετά από μια δεκαετία κρίσης έγιναν πολλά. Με τα λάθη και τις παραλείψεις μας, τις καθυστερήσεις και τις αβελτηρίες που διαχρονικά παρατηρούνται, η χώρα προχώρησε μπροστά. Από σήμερα κιόλας, σχεδιάζουμε τα βήματα μας για το μέλλον, προκειμένου η Ελλάδα σε μια τόσο σημαντική καμπή της Ιστορίας της, να αποκτήσει ξανά τη δυναμική που της αξίζει.

  • Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση του MyPortal.gr για την 85η ΔΕΘ
No Comments Yet

Comments are closed