Ζ.Λιδωρίκη: «Μόνο με τον πολιτισμό, μπορεί η Ελλάδα να έχει τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο»

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε χτες το 2ο Διεθνές Συνέδριο Πολιτισμού, που συνδιοργάνωσαν το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και οι Διεθνείς Σχέσεις Πολιτισμού στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασσικών Σπουδών (Αμφιθέατρο Cotsen).

«Πήγαμε πάρα πολύ καλά, οι αντιδράσεις του κοινού, που ζητούσε να συνεχίσουμε ενώ είχαμε ξεπεράσει τα χρονικά όρια, ήταν καταπληκτικές. Όλοι έλεγαν ότι αυτό δεν ήταν απλά ένα συνέδριο, αλλά ένα σεμινάριο», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος των Διεθνών Σχέσεων και της Επιτροπής Πολιτισμού του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Ζωζώ Λιδωρίκη.

Σχετικά με τα συμπεράσματα του συνεδρίου συνοψίζονται -όπως τόνισε- στο ότι «ναι, μπορούμε να έχουμε 12 μήνες τουρισμό τον χρόνο αρκεί να δουλέψουμε σωστά» και πως «μόνο με τον πολιτισμό μπορεί να συμβεί αυτό. Είδαμε το βραβευμένο βίντεο του ΕΟΤ, το οποίο είναι πάρα πολύ ωραίο, αλλά πού βρίσκεται ο πολιτισμός σε αυτό; Πώς μπορείς να κάνεις τον πολιτισμό προορισμό, όταν προβάλλεις μόνο το ποδήλατο, την αναρρίχηση και πολλά ακόμη, αλλά δεν βάζεις μέσα τον πολιτισμό;».

Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν παραδείγματα από το εξωτερικό, «πώς δηλαδή δουλεύουν οι Ιταλοί, οι Γάλλοι, οι άλλες μεσογειακές χώρες. Επίσης πολύ σημαντικό για το κοινό ήταν και το γεγονός ότι πριν από κάθε ενότητα προηγείτο ένα σχετικό βίντεο, ενώ προβλήθηκαν και μικρότερα βίντεο τα οποία σχετίζονταν με το θέμα των ομιλητών. Όπως για παράδειγμα ο Μόλυβος, που παρουσίασε το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής ή η Ιταλίδα η οποία έδειξε πώς προωθούν τη λογοτεχνία με το κρασί τους, όλοι έδειξαν από ένα βιντεάκι. Και ο κόσμος που τα είδε έμεινε κατάπληκτος» τόνισε η κ. Λιδωρίκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το θέμα των νέων τεχνολογιών έπαιξε επίσης πολύ σημαντικό ρόλο στο συνέδριο, καθώς «φάνηκε πώς μπορείς να κάνεις διάχυση του πολιτιστικού προϊόντος μέσω των νέων τεχνολογιών» σημείωσε η ίδια. Επίσης, αίσθηση έκανε και η τελευταία ενότητα, που ήταν αφιερωμένη στη μικρομυθοπλασία (microfiction) και στο πώς μπορεί να βοηθηθεί από το επιχειρηματικό προϊόν. «Όσο και αν το λέμε το «μικρό διήγημα», ακόμα και άνθρωποι του χώρου, π.χ. συγγραφείς, εκδότες κ.α., δεν είχαν συνειδητοποιήσει ότι πρόκειται για μια τάση των τελευταίων 20 χρόνων ξεχωριστή από το διήγημα» συμπλήρωσε.

«Όλα τα θέματα ήταν ενδιαφέροντα» συνέχισε η κ. Λιδωρίκη, αναφέροντας το παράδειγμα του δημάρχου Τρικάλων, ο οποίος «έδειξε πώς είναι ο δήμαρχος μάνατζερ και πώς λειτουργεί ο δήμος όταν είναι ο δήμαρχος μάνατζερ, στα θέματα πολιτισμού φυσικά. Ήταν αποκαλυπτικός του πώς γίνεται ένα business plan για να προχωρήσει π.χ. «ο μύλος των ξωτικών» που πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια 40 μέρες μέσα στα Χριστούγεννα και είναι ο λόγος που έρχονται στα Τρίκαλα χιλιάδες επισκέπτες από όλη την Ελλάδα» επισήμανε.

Τα πρακτικά του συνεδρίου, που πλέον θεσμοθετήθηκε να γίνεται κάθε χρόνο, πιθανότατα τον Μάιο, θα αναρτηθούν στις ιστοσελίδες του Επιμελητηρίου και των Διεθνών Σχέσεων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

No Comments Yet

Comments are closed