Window Shopping: Η εφαρμογή που σου επιτρέπει να χαζεύεις τις βιτρίνες και να ψωνίζεις σε 6 περιοχές της Αθήνας, από τον… καναπέ

από Team MyPortal.gr
sms

Τώρα η βόλτα στις βιτρίνες γίνεται ενώ πίνετε καφέ ή έχετε χαλαρώσει στον καναπέ σας. Δεν χρειάζεται να χάνετε χρόνο ή να τρέχετε κάτω από τη ζέστη ή τη βροχή για να κάνετε τις αγορές σας.

Γνωρίστε μια νέα εφαρμογή που μετατρέπει το κινητό σας στο απόλυτο εργαλείο για να κάνετε virtual tour στις βιτρίνες των γυναικείων καταστημάτων ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ.  Δεν είναι απλά μία οπτική περιήγηση είναι η νέα πρόταση που σας «λύνει» τα χέρια, κάνοντας τις αγορές σας εύκολες, διασκεδαστικές, γρήγορες και πάνω από όλα οικονομικές.

Εκατοντάδες καταστήματα είναι καταχωρημένα σε αυτό το χρηστικό application, το οποίο μάλιστα περιλαμβάνει και χάρτη για να τα εντοπίσετε, με όλες τις νέες παραλαβές σε ρούχα και αξεσουάρ, με τις τιμές και τις ειδικές εκπτώσεις. Και όχι μόνο.

Μπορείτε να βρείτε όλες τις ευκαιρίες στη γειτονιά σας, το κέντρο, τα κοντινά ή λιγότερο κοντινά προάστια, να διαλέξετε κατάστημα, αντικείμενο, διαδρομή, τιμή και -απλώς- να πεταχτείτε να το αγοράσετε. 

Μπορείτε να ενημερωθείτε πρώτες για τις τάσεις που θα επικρατήσουν, να έχετε μια συνολική εικόνα για ό,τι νέο υπάρχει στις ωραιότερες βιτρίνες της πόλης.

Eίναι ευχάριστο, έξυπνο στην εφαρμογή και φέρνει σε ελάχιστα δευτερόλεπτα ό,τι πιο νέο από τις βιτρίνες στο χώρο σας. Το Window Shopping θα αποτελέσει τον απόλυτο οδηγό αγοράς για τις γυναίκες της πόλης και της περιφέρειας, ενώ παράλληλα θα διευκολύνει τους τουρίστες να κάνουν στοχευμένες και εύκολες τις αγορές τους. Ακόμη όμως και εάν δεν είστε σε mood αγορών το Window Shopping μέσα από το κινητό σας μπορεί να σας ταξιδέψει στις πιο απολαυστικές βιτρίνες, να συγκεντρώσετε τα αγαπημένα σας κομμάτια και να συνθέσετε τα look που θέλετε να αποκτήσετε.

Πρόκειται για ένα «ζωντανό» app, το οποίο σας προσφέρει δημιουργικές διεξόδους αγοράς και σας χαρίζει ευχάριστο χρόνο μαζί του.

Επιπλέον, εάν ένα κατάστημα έχει κατηγοριοποιηθεί στα αγαπημένα ενός χρήστη, αυτομάτως θα του έρθει ειδοποίηση (notification) στο κινητό του, ότι το αγαπημένο του Χ κατάστημα μόλις ανανεώθηκε.

Το Window Shopping είναι η νέα τάση για τις καλύτερες αγορές όπου και εάν βρίσκεστε. Είναι η νέα έκφραση του Shopping Therapy με τη διαφορά ότι δεν περιορίζεται από το χρόνο ή τα γεωγραφικά όρια.

Πως δουλεύει:

Μάθετε τα 4 βήματα που θα σας οδηγήσουν στο αντικείμενο του πόθου σας!

 

  1. Επιλέγετε την κατηγορία που επιθυμείτε όπως ρούχα, παπούτσια τσάντα κλπ
  2. Αμέσως μετά επιλέγετε την περιοχή που θέλετε να περιηγηθείτε (Κολωνάκι, Κηφισιά, Γλυφάδα, Χαλάνδρι, Μαρούσι και Ερμού)
  3. Εστιάστε στο κατάστημα της επιλογής σας από τον χάρτη που εμφανίζεται στην οθόνη.
  4. Σύροντας την οθόνη προς τα δεξιά μπορείτε να απολαύσετε την βόλτα σας πηγαίνοντας από το ένα κατάστημα στο επόμενο.

Είναι διαθέσιμο για τα δύο κύρια λειτουργικά iOS και Android και μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν στο κινητό σας!

Περισσότερες πληροφορίες: http://www.window-shopping.gr/

Η ιστορία του Window Shopping -Από τους κράχτες στις βιτρίνες και στην απίστευτη εφαρμογή Window Shopping

Γνωρίζετε ότι τα πρώτα καταστήματα λιανικής είχαν εντελώς διαφορετική μορφή απ’ ότι έχουν σήμερα;

Πως φαντάζεστε ότι μπορεί να ήταν μια βόλτα στα μαγαζιά όταν πρωτο-έκαναν την εμφάνιση τους;

Θα σας μεταφέρω  στον 18ο αιώνα για να σας περιγράψω πως εξελίχθηκε η αγορά λιανικής και πόσο η τεχνολογία βοήθησε  εμπορικά  να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε.  Πως η τεχνολογία μπορεί στις μέρες μας  να την εξελίξει και να την πάει ένα βήμα παρακάτω, γεγονός που μπορεί να ωφελήσει τόσο τους καταναλωτές, όσο και τους καταστηματάρχες .

Όσο και αν σας φαίνεται οξύμωρο,  η μόδα ενδεχομένως  να ήταν και τότε  αντίστοιχα και ενδεχομένως περισσότερο δημιουργική από σήμερα, υστερούσε όμως  στο εμπορικό κομμάτι, καθότι πολλά από τα σημερινά εργαλεία marketing και παρουσίασης προϊόντων παρέμεναν ανεξερεύνητα εκείνη την εποχή.

Οι… κράχτες του Λονδίνου

Φανταστείτε τώρα ότι κάνετε μια βόλτα σε έναν εμπορικό δρόμο τον 18ο Αιώνα στο Λονδίνο, τι θα βλέπατε;

Θα βλέπατε εντυπωσιακές  γυναίκες να φοράνε μακριά φορέματα, πλουμιστά με κορσέδες και διάφορα αξεσουάρ να τα συνοδεύουν (καπέλα διακοσμημένα με μεταξωτές κορδέλες και φτερά) τα καταστήματα δεξιά και αριστερά σας, ισόγεια , με μια πόρτα και έναν billboard παραδίπλα, στο οποίο ήταν γραμμένα τα προϊόντα και ουσιαστικά η ταυτότητα του καταστήματος ήταν η φωνή του καταστηματάρχη.

Για να προσελκύσουν τον κόσμο οι καταστηματάρχες στεκόντουσαν στην είσοδο του καταστήματος και προσκαλούσαν τον κόσμο να μπει στο κατάστημα.(Παράδειγμα Μοναστηράκι).

Ετσι όμως δεν αναδεικνυόταν ούτε το προϊόν ούτε και η ποιότητα του καταστήματος. Υπάρχουν αναφορές ότι πολλοί καταστηματάρχες της εποχής κατηγορούνταν  για μικροπρέπεια, παραπλάνηση και απληστία.

Την ίδια περίοδο, στα μέσα του 18ο αιώνα, λόγω της  βιομηχανικής επανάστασης όπου ανέδειξε την μεσαία τάξη και ενίσχυσε την αγοραστική της δύναμη, σε συνδυασμό με την ευρεία διαθεσιμότητα το γυαλιού (λόγω της ανάπτυξης επιστήμης και τεχνολογίας) έγινε το πρώτο breakthrough  για να αποκτήσουν τα καταστήματα την μορφή που έχουν σήμερα.

Η γυάλινη βιτρίνα

Αυτό πιστώνεται στον  Francis Place, ο οποίος διατηρούσε ένα ραφείο στο Charing Cross του Λονδίνου στα τέλη του 18ο αιώνα και ήταν ο πρώτος που τοποθέτησε μια γυάλινη πρόσοψη μπροστά  το κατάστημα του. Σημειώνεται ότι το κατάστημα του Francis Place συνεχίζει να υπάρχει μέχρι και σήμερα!

Η πρώτη βιτρίνα ήταν πολύ διαφορετική από αυτή που βλέπουμε σήμερα (δυστυχώς δεν βρήκαμε διαθέσιμο  υλικό online), καθότι το τζάμι αποτελείτο από  μικρά panels γυαλιού και ουσιαστικά διαφοροποιούταν ότι έκανε το κατάστημα  ‘διαμπερές’, μπορούσες δηλαδή  να δεις τι  περιείχε  ο εσωτερικός χώρος χωρίς όμως να προβάλλονται τα  προϊόντα στην βιτρίνα. Όπως λέγεται, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία δεν απέσπασε και πολύ θετικά σχόλια από τους υπόλοιπους καταστηματάρχες της εποχής, όμως η ιστορία τους διέψευσε παταγωδώς. Επιβεβαιώθηκε το γνωστό ρητό που είναι πολύ δημοφιλές στις μέρες μας στο Instagram “First they laugh, then they copy”.

Όπως αναφέρει ο Herbert N. Casson, συγγραφέας του ‘’Twelve Tips on Window Display’’ τα πρώτα χρόνια οι καταστηματάρχες χρησιμοποιούσαν τις   βιτρίνες τους σαν μπροστινό ράφι χωρίς να τους πολυαπασχολεί το περιεχόμενο τους και πως παρουσίαζαν τα αγαθά τους εκεί, αλλάζοντας τα προϊόντα πολύ σπάνια.

Η έννοια του “window-shopping” είχε όμως ήδη γεννηθεί!

To Selfridges ήταν ένα από τα πρώτα καταστήματα στη Βρετανία που εισήγαγε την έννοια του “Window Dressing” και σχεδόν ταυτόχρονα, πολλές εκατοντάδες βιομηχανίες στη Γερμανία ξεφύτρωσαν, οι οποίες κατασκεύαζαν κούκλες και props για βιτρίνες. Έτσι, τα καταστήματα ξεκίνησαν να ανταγωνίζονται έντονα μεταξύ τους μόλις κατάλαβαν το engagement που είχαν οι βιτρίνες τους με τους καταναλωτές με σκοπό να τους τραβήξουν την προσοχή όσο περισσότερο γίνεται.  

Η τεχνολογία βοήθησε ακόμη περισσότερο να αναπτυχθεί το “Window Shopping” και στις αρχές του 20ου αιώνα, χάριν στην εύκολη προσβασιμότητα στο ηλεκτρικό ρεύμα οι βιτρίνες εκτός του ότι μπορούσαν πλέον να τραβούν την προσοχή και κατά την διάρκεια της νύχτας, μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν διάφορα τρικς για να προσελκύσουν ακόμη περισσότερο κόσμο μπροστά από τα καταστήματά τους, με tailor made κινούμενες κατασκευές (μιλάμε για την εποχή της υπερβολής- πχ υπήρξε κατάστημα που έφερε ζωντανούς πιγκουίνους στην βιτρίνα, Αμερική). Η τεχνολογία ανάπτυξης του γυαλιού βοήθησε τις  βιτρίνες να πάρουν σιγά σιγά τη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα, με χοντρά και μεγάλα, ενιαία και μονοκόμματα πάνελς που κάλυπταν όλη την πρόσοψη ενός καταστήματος.

Μια μίξη θεατρικής αποτύπωσης σε συνδυασμό με την άμεση διαφήμιση των προϊόντων αποτέλεσε τη συνταγή της επιτυχίας.

Και εγένετο το Window Dresser

Έτσι, το επάγγελμα του “Window Dresser” είχε μόλις γεννηθεί.

Για window dressers επιστρατεύτηκαν εκατοντάδες σχεδιαστές, τεχνίτες και καλλιτέχνες σε μια εποχή που άνθιζε η δημιουργικότητα με τους καταστηματάρχες να προσπαθούν να ξεπεράσουν τα τετριμμένα, σε έναν αγώνα να διαφοροποιηθούν και να ξεχωρίσουν, ειδικά την περίοδο των εορτών όπου το window shopping είχε την τιμητική του.

Μεγάλα ονόματα της τέχνης συνέβαλαν σε αυτό. Ο ξακουστός στις μέρες μας και ιδιόμορφος καλλιτέχνης Salvador Dali στα πρώτα του καλλιτεχνικά βήματα, συνέβαλε και εκείνος στην εξέλιξη της κουλτούρας του “Window Shopping” με μια αμφιλεγόμενη σουρεαλιστική προσέγγιση  στο κατάστημα  ‘’Bonwit Teller’’ στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης δύο ξεχωριστές περιόδους το 1929 και  1939. Το τελευταίο του έργο προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις με πολλούς να την αποκαλούν την πιο αιρετική βιτρίνα του Μανχάταν. Μερικές ημέρες αργότερα, η σύνθεση του Salvador θα αποκαθηλωθεί πριν την ώρα της,  γεγονός που θύμωσε πολύ τον καλλιτέχνη με μαρτυρίες να λένε ότι  από τον θυμό του έσπασε τη βιτρίνα του καταστήματος μερικές ώρες αργότερα.

Ένας ακόμη πολύ γνωστός καλλιτέχνης, κάποιες δεκαετίες αργότερα αναμίχθηκε με την τέχνη του “Window Display” με πολλούς μάλιστα να ισχυρίζονται ότι αυτή του η ενασχόληση λόγω της δημοσιότητας και της προβολής που πήρε αποτέλεσε αφετηρία για την απογείωση της καριέρας του που ακολούθησε. Αναφερόμαστε στον πρωτοπόρο του κινήματος της ‘’Pop Art” Andi Warhol, όπου τον Απρίλιο του 1961, όταν ακόμη δούλευε ως διαφημιστής,  παρουσίασε 5 από τους πρώτους Pop Painting πίνακες, επίσης στη βιτρίνα του Bonwit Teller στη Νέα Υόρκη με διορατικό του στόχο, να τονίσει τον καταναλωτισμό της εποχής. Οι πίνακες βασίστηκαν σε ταινίες κόμικς και διαφημίσεις εφημερίδων, ενώ οι κομψά ντυμένες κούκλες μπροστά ακροβατούσαν ανάμεσα στην ιδέα της τέχνης ως διαφήμιση.

Window Shopping η αγαπημένη συνήθεια

Η μόδα τις επόμενες δεκαετίες θα έμπαινε στη χρυσή εποχή της και σε συνδυασμό με την πλήρη απελευθέρωση των γυναικών το Window Shopping έφτασε να αποτελεί μια αγαπημένη συνήθεια, με πολλές γυναίκες να τη παρομοιάζουν με ένα ρομαντικό ραντεβού.

Αυτό περιλαμβάνει όλα τα στάδια ενός ραντεβού, από την πρωταρχική έρευνα για ένα αγαθό που μας ταιριάζει (πρόσωπο), μέχρι το φλέρτινγκ όταν το εντοπίσουμε και την τελική κατάκτησή – απόκτησή του μέσα από μια ρομαντική διαδρομή, περιπλανώμενη από το ένα μέρος στο άλλο. ‘Όπως και στο Window Shopping, μερικά ραντεβού είναι ‘’απολαυστικά’’ και έχουν τη δική τους αξία χωρίς να υπάρχει απαραίτητα η πρόθεση για δέσμευση (αγορά) όπως ακριβώς συμβαίνει και με ένα date.
Στις μέρες μας, το πέρασμα και μόνο μπροστά από μια βιτρίνα μπορεί να φανερώσει πολλά. Πολλοί την αποκαλούν ‘’Τα μάτια μέσα στο κατάστημα΄΄ ή ‘’Τον σιωπηλό πωλητή’’.

Οι  απαιτήσεις όμως της σύγχρονης γυναίκας έχουν ελαφρώς μεταλλάξει την αγαπημένη μας συνήθεια. Η σύγχρονη γυναίκα είναι πλέον πολυδιάστατη, και μπορεί ταυτόχρονα να είναι μια καλή μητέρα, νοικοκυρά, μια υπεύθυνη και αξιέπαινη επαγγελματίας όντας παράλληλα κομψή και στυλάτη. Ο χρόνος πλέον είναι περιορισμένος και πολλές φορές μια βόλτα στα καταστήματα μπορεί να μην αποτελεί στιγμή χαλάρωσης και απόλαυσης. Τα ψώνια μας γίνονται όλο και πιο στοχευμένα με τα μεγάλα εμπορικά κέντρα να κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας . Μια γυναίκα θα επισκεφτεί ένα εμπορικό κέντρο για ευκολία, τόσο για να σταθμεύσει το αυτοκίνητο της πιο εύκολα όσο και για να περιπλανηθεί στα καταστήματα που είναι δίπλα το ένα με το άλλο,  κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες  έχοντας παράλληλα διάφορες άλλες δραστηριότητες να απασχοληθεί.

Η επαναστατική εφαρμογή Window Shopping

Αυτή η τάση έχει βοηθήσει πολύ τις fast fashion πολυεθνικές να αναπτυχθούν ραγδαία ενώ αντίθετα  τις μικρομεσαίες Ελληνικές επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά  μιας οικονομίας, να υποφέρουν. Οι καθόλα αξιέπαινες μικρομεσαίες επιχειρήσεις λιανικής ρούχων προσφέρουν ποιοτικά κομμάτια που μπορούν να καλύψουν απόλυτα τις ανάγκες των καταναλωτριών σε λογικές τιμές, δίνοντας ταυτόχρονα την  αίσθηση μοναδικότητας στο κοινό τους λόγω των ξεχωριστών και ιδιαίτερων εμπορευμάτων που έχουν.

Παράλληλα η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η εξοικείωση με αυτή έχει ανοίξει νέους ορίζοντες. Το να βλέπουμε πλέον online, ρούχα, αξεσουάρ και υποδήματα είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

Πως θα σας φαινότανε όμως να μπορούσατε από την οθόνη του κινητού σας να βλέπατε τις βιτρίνες των αγαπημένων σας καταστημάτων μαζί με κάποια επιλεγμένα εμπορεύματα, αυτά τα οποία θα ανανεώνονται διαρκώς;  

Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα του Window Shopping, μιας εφαρμογής κινητού για λειτουργικά Android και iOS η οποία σε μεταφέρει αρχικά έξω και στη συνέχεια μέσα στα αγαπημένα καταστήματα της πόλης. Μπορεί κανείς, αρχικά μέσα από 6 επιλεγμένες περιοχές (Κηφισιά, Γλυφάδα, Κολωνάκι, Ερμού Χαλάνδρι, Μαρούσι) να παρακολουθεί σχεδόν σε πραγματικό χρόνο 230 καταστήματα.