Βεσυρόπουλος: Ευελπιστούμε σε ουσιαστική διαπραγμάτευση στην ΕΕ για μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ

«Ευελπιστούμε ότι θα δοθεί η δυνατότητα μιας ουσιαστικής διαπραγμάτευσης προκειμένου να τεθούν ζητήματα με εθνικό ενδιαφέρον», ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος αναφορικά με τα συζήτηση που έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια για την τροποποίηση της Οδηγίας που αναφέρεται στους συντελεστές ΦΠΑ.

Στο θέμα αναφέρθηκε ο υφυπουργός στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και της συζήτησης επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνου Μπούμπα για τη δημιουργία ζωνών μειωμένου ΦΠΑ σε περιοχές πλησίον γειτονικών χωρών που ασκούν αθέμιτο ανταγωνισμό στην Ελλάδα.

«Αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη παροχής κινήτρων για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, στις ακριτικές περιοχές της χώρας. Υπάρχει όμως συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο και ο Κώδικας για τον ΦΠΑ αποτελεί ενσωμάτωση Οδηγίας για την εφαρμογή του στα κράτη-μέλη της ΕΕ. Η εφαρμογή της είναι υποχρεωτική για όλες τις χώρες», υπενθύμισε ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος και επισήμανε ότι είχε παρασχεθεί στην Ελλάδα δυνατότητα για μείωση κατά 30% των συντελεστών του ΦΠΑ, για ορισμένες περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας.

«Όλοι γνωρίζουν ότι παρά τις πιέσεις των θεσμών, οι κυβερνήσεις μέχρι το 2015, δεν είχαν υποκύψει στην απαίτηση για κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. Αυτό έγινε με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και υπήρξε το αποτέλεσμα της καταστροφικής διαπραγμάτευσης του πρώτου εξαμήνου του 2015», είπε ο Απόστολος Βεσυρόπουλος.

Μας δεσμεύει το θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ για τον ΦΠΑ, επανέλαβε ο υφυπουργός και επισήμανε ότι σύμφωνα με αυτό, η εφαρμογή μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ αφορά συγκεκριμένα αγαθά και υπηρεσίες. «Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η κυβέρνησή μας δεν επιχειρεί παρεμβάσεις για να μειώσει τις επιβαρύνσεις στον ΦΠΑ», είπε ο κ. Βεσυρόπουλος και επισήμανε ότι η παρούσα κυβέρνηση θέσπισε μείωση του ΦΠΑ σε προϊόντα και υπηρεσίες. Όπως όμως τόνισε «υπάρχει ήδη σε εξέλιξη, εδώ και δύο χρόνια, μια ευρεία συζήτηση σε επίπεδο της ΕΕ, για την τροποποίηση της Οδηγίας σχετικά με τους συντελεστές ΦΠΑ». Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα γίνει μια ουσιαστική διαπραγμάτευση προκειμένου να τεθούν ζητήματα με εθνικό ενδιαφέρον, δήλωσε ο υφυπουργός.

«Μείωση ΦΠΑ κάτω του 10% στο Νευροκόπι Δράμας, στον Δήμο Σιντικής και σε αντίστοιχες ακριτικές περιοχές, πλησίον Βουλγαρίας – Σκοπίων – Τουρκίας», ζήτησε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Μπούμπας ο οποίος επικαλέστηκε μελέτες που δείχνουν αθέμιτο ανταγωνισμό με τις γειτονικές χώρες, κυρίως στα καύσιμα. Επικαλέστηκε ειδικότερα στοιχεία που δείχνουν ότι το 2013 το Κιλκίς απώλεσε, λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού στα καύσιμα, 13 εκατομμύρια ευρώ μηνιαίως. «Οι Έλληνες πηγαίνουν στο πλησιέστερο καζίνο των Σκοπίων που είναι τουρκικών συμφερόντων και την ίδια ώρα απαγορεύουμε στους Σέρβους, λόγω κορωνοϊού να έρχονται στην Ελλάδα», είπε επίσης ο βουλευτής και τόνισε ότι η οικονομική «αιμορραγία» έχει συνέπεια να χάνονται και χιλιάδες θέσεις εργασίας, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια έχουν πάει στη Βουλγαρία 1.500 επιχειρήσεις.

«Ό,τι κάναμε για όλες τις επιχειρήσεις που πλήττονται, κάναμε και για τις εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων»

«Ό,τι κάναμε για όλες τις επιχειρήσεις που πλήττονται, κάναμε και για τις εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων», απάντησε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χάρη Μαμουλάκη με θέμα τις «συμβάσεις ανάπτυξης και παραχώρησης περιφερειακών αεροδρομίων και τις απορρέουσες υποχρεώσεις, υπό τις παρούσες συνθήκες της επιδημίας του κορωνοϊού».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αν και χαρακτήρισε εύλογη τη μείωση των εσόδων των εταιρειών διαχείρισης αεροδρομίων λόγω του κορονοϊού, επικαλέστηκε δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία, η εταιρεία διαχείρισης περιφερειακών αεροδρομίων, δηλαδή η Fraport Greece, επικαλέστηκε αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών της προς το Δημόσιο και τους πιστωτές και άσκησε έντονες πιέσεις προκειμένου να τεθούν σε ισχύ έκτακτα μέτρα. Και μολονότι η σύμβαση παραχώρησης ρύθμιζε ζητήματα σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας, η σημερινή κυβέρνηση, με πράξη νομοθετικού περιεχομένου (ΠΝΠ), ανέστειλε έως έξι μήνες την καταβολή των χρηματικών οφειλών των παραχωρησιούχων που προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης, με χαμηλό επιτόκιο. Όρισε επίσης, ότι η αναστολή καταβολής, δεν θα επιφέρει καμμία άλλη συνέπεια για τον παραχωρησιούχο και παρότι προέβλεψε ότι η νομοθετική ρύθμιση δεν τροποποιεί τη σύμβαση, στην ουσία την τροποποίησε.

«O τομέας των αερομεταφορών επλήγη στο μέγιστο βαθμό από την πανδημία. Αυτό δεν αφορά μόνο τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και τις εταιρείες που διαχειρίζονται αεροδρόμια. Ο συγκεκριμένος τομέας είναι πολύ σημαντικός για τον τουρισμό μας. Μόνο τον Μάιο, υπήρξε μείωση στην επιβατική κίνηση των ελληνικών αεροδρομίων, σε ποσοστό 97,3%. Οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί δεν πρέπει να χάσουν τη δουλειά τους», απάντησε ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, και πρόσθεσε, απευθυνόμενος στον βουλευτή: «Δεν αντιλαμβάνομαι για ποιον λόγο μας εγκαλείτε. Για το περιεχόμενο της ΠΝΠ στις αρχές Μαϊου; Επειδή η κυβέρνηση έκρινε ότι θα πρέπει να υπάρξουν μέτρα στήριξης στο χώρο των επιχειρήσεων διαχείρισης αεροδρομίων, όπως έγινε και για άλλους κλάδους και επιχειρήσεις; Ουσιαστικά τα μέτρα αφορούσαν στη διευκόλυνση εξόφλησης χρηματικών οφειλών προς το ΤΑΙΠΕΔ. Θα πρέπει να σας ενημερώσω ότι η παραχωρησιούχος εταιρεία κατέβαλε κανονικά την οφειλόμενη εισφορά της προς το Δημόσιο. Οι οφειλές τις οποίες αφορά η ψηφισμένη ρύθμιση, είναι αυτές προς το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ληξιπρόθεσμες και απαιτητές εντός του έτους 2020 και η μετάθεση της εξόφλησής τους έως έξι μήνες μετά, επιβαρύνεται με σχετικό επιτόκιο».

Ο υφυπουργός Οικονομικών ανέφερε εξάλλου ότι αυτή η προσωρινή διευκόλυνση δεν συνιστά σε καμία περίπτωση τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. «Αυτό είναι ξεκάθαρο. Ξεκάθαρο είναι επίσης ότι δεν συνιστά και κανενός είδους χαριστική ρύθμιση. Ό,τι κάναμε για όλες τις επιχειρήσεις που πλήττονται, κάναμε και για τις εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων. Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι κάποιοι θα ήθελαν να μην κάνουμε τίποτα και να οδηγήσουμε σε αδιέξοδο την εταιρεία και να χάσουν τη δουλειά τους εκατοντάδες άνθρωποι», είπε ο κ. Βεσυρόπουλος.

«Το κράτος οφείλει να βοηθήσει την εν λόγω εταιρεία για τις ζημιές που έχει υποστεί κατά τη περίοδο της πανδημίας», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης και πρόσθεσε ότι οι πρόνοιες θα έπρεπε να αφορούν μόνο το έτος που υπήρξαν έκτακτες συνθήκες, όχι όμως διευκολύνσεις για το 2019 που η εταιρεία είχε εξαιρετικά κέρδη και θα έπρεπε να έχει εξοφλήσει τις υποχρεώσεις της τον Φεβρουάριο του 2020. Ο βουλευτής είπε ακόμα, ότι οι όποιες ρυθμίσεις θα πρέπει να γίνονται στη βάση προάσπισης του δημόσιου συμφέροντος και με συγκεκριμένα κριτήρια επιμερισμού και ορθής κοινωνικοποίησης του κόστους. Ο κ. Μαμουλάκης υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση πρέπει να δώσει απαντήσεις κυρίως για τα ανταλλάγματα από τη Fraport και τη διασφάλιση των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου και των Ελλήνων φορολογουμένων και να απαντήσει με ποια κριτήρια αποφάσισε την αναστολή των υποχρεώσεων των παραχωρησιούχων και να κοινωνικοποιήσει το σύνολο των οφειλών τους, ειδικά εκείνων πο αφορούν την παραχώρηση του προηγούμενου έτους.

«H διευκόλυνση των έξι μηνών που αποφάσισε η κυβέρνηση, γίνεται με προσαύξηση ίση με το ονομαστικό επιτόκιο της τελευταίας έκδοσης εντόκων γραμματίων του ελληνικού Δημοσίου, προσαυξημένο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα. Άρα δεν υπάρχει απώλεια χρημάτων», απάντησε ο Απόστολος Βεσυρόπουλος και πρόσθεσε ότι η εταιρεία διαχείρισης είχε ζητήσει δημόσια από τον προηγούμενο Μάρτιο τη λήψη μέτρων για να στηριχθεί η λειτουργία της και να διευκολυνθεί ως προς τις υποχρεώσεις της λόγω της πανδημίας και του καίριου πλήγματος που αυτή επέφερε στις αεροπορικές συγκοινωνίες.

«Η FRAPORT έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης για το 2019», είπε ο υφυπουργός Οικονομικών, ενώ όσον αφορά στα τέλη εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των αεροδρομίων, ήδη από τις 30/4/2010, η εταιρεία έχει καταθέσει στον λογαριασμό του Δημοσίου τα έσοδα που αφορούν το συγκεκριμένο έτος.

No Comments Yet

Comments are closed