Το σχέδιο για τον ΟΑΣΘ παρουσίασε στη Βουλή ο Γ. Κεφαλογιάννης

Σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη για τον ΟΑΣΘ, απάντησε σήμερα στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Κατά τη διάρκεια της πρωτολογίας του ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

«Επί πεντέμιση χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν μερίμνησε για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης. Είναι τουλάχιστον προκλητικό, λοιπόν, να μέμφεστε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, αλλά και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο εδώ και ένα έτος έχει προχωρήσει σε ενέργειες για να διορθώσει τα κακώς κείμενα των προηγούμενων χρόνων.

Ειδικότερα:

  1. Τον Ιούλιο 2019 κυκλοφορούσαν 213 λεωφορεία, ενώ η πόλη έχει ανάγκη περισσότερα από 500. Κυκλοφορούσαν δηλαδή λιγότερα από τα μισά λεωφορεία απ’ όσα χρειάζεται η Θεσσαλονίκη. Όπως σας έχουμε ενημερώσει ήδη πλέον κυκλοφορούν 345 (125 ΚΤΕΛ και 220 ΟΑΣΘ) και έχουμε προβεί σε όλες τις ενέργειες για να κυκλοφορούν 500 μέχρι τέλος Οκτωβρίου.
  2. Διευκολύναμε την ταξινόμηση των λεωφορείων καθώς εξαιρούνται από την απαγόρευση διενέργειας τεχνικού ελέγχου τα μεταχειρισμένα εισαγωγής αστικά λεωφορεία, που πρόκειται να συνάψουν συμβάσεις με το υπεραστικό ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ. Κατά τη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου σε ΚΤΕΟ, που διαθέτουν εγκεκριμένη αδειοδοτημένη αυτόματη γραμμή τεχνικού ελέγχου βαρέων οχημάτων, θα πρέπει να ελέγχονται αν τα συγκεκριμένα οχήματα ανήκουν στα ΚΤΕΛ των Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής και θα δηλώνεται υπεύθυνα από τους εκπροσώπους των προαναφερόμενων ΚΤΕΛ ότι πρόκειται να εξυπηρετήσουν τον συγκεκριμένο σκοπό.
  3. Ήδη με την ΠΝΠ της 22-8-2020, για την αντιμετώπιση του άμεσου κινδύνου διασποράς του κορονοϊού, δίνεται η δυνατότητα στον ΟΑΣΘ κατά τους επόμενους μήνες να συνάπτει συμβάσεις που σχετίζονται με τη συντήρηση και τη διασφάλιση επάρκειας του στόλου λεωφορείων του. Τούτο διότι υπήρχαν καθυστερήσεις ως προς τη συντήρηση των λεωφορείων, προκειμένου να τεθούν στην κυκλοφορία προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκη και να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
  4. Τέλος, τα 50 λεωφορεία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης ήδη βρίσκονται καθοδόν από τη Λειψία προκειμένου να ενισχυθεί άμεσα ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών της πόλης. Ήδη σήμερα έχουν παραληφθεί τα πρώτα 5 λεωφορεία.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι έχουμε προβεί σε όλες τις ενέργειες, άμεσες και έμμεσες, προκειμένου να εξομαλυνθεί μία κατάσταση που εσείς είχατε διατηρήσει τόσα χρόνια και εκτός αυτού, τηρούνται όλα τα μέτρα προστασίας για την ασφαλή μεταφορά του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης.

Σας θυμίζουμε ότι οι κινητοποιήσεις του ΣΕΟΑΣΘ ανεστάλησαν, καθώς οι εργαζόμενοι αναγνωρίζουν τις καλές προθέσεις της Κυβέρνησης και της διοίκησης και «τη δυνατότητα που παρέχεται πλέον στον ΟΑΣΘ να ανατάξει την αστική συγκοινωνία στην Θεσσαλονίκη».

 

Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Κεφαλογιάννης παρουσίασε στοιχεία για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης, καθώς και στα μέτρα περιορισμού της διάσπορας του κορωνοϊού. Εδικότερα, αναφέρθηκε στις εξής ενέργειες:

  1. Συνεργασία με τα ΚΤΕΛ για την περιαστική ζώνη της Θεσσαλονίκης: Ανατέθηκαν συνολικά 31 γραμμές (6 συν 25) στην περιαστική ζώνη, όπου πλέον καλύπτεται το 100% των αναγκών με εκατό-πενήντα (150) λεωφορεία συνολικά (125 σε κυκλοφορία και 25 εφεδρικά). Η σύμβαση λειτουργεί αποτελεσματικά, και η προσπάθεια αγκαλιάστηκε από το επιβατικό κοινό.
  2. Συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την προμήθεια πενήντα (50) λεωφορείων και την διάθεση τους στον ΟΑΣΘ. Η παραλαβή των πρώτων πέντε (5) λεωφορείων, όπως σας είπα έγινε ήδη και τα λεωφορεία βρίσκονται στην Θεσσαλονίκη. Θα ακολουθήσουν σταδιακές παραλαβές μέχρι τις αρχές με μέσα Οκτωβρίου (περίπου 10 λεωφορεία ανά εβδομάδα).
  3. Μίσθωση λεωφορείων για την πλήρη κάλυψη των αναγκών του ΟΑΣΘ και την οριστική ανάταξη της αστικής συγκοινωνίας. Ολοκληρώθηκε ο διεθνής διαγωνισμός μίσθωσης λεωφορείων (με την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου και την κατάθεση των δικαιολογητικών κατακύρωσης). Έχει ήδη διαβιβαστεί ο φάκελος στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προσυμβατικό έλεγχο και τα πρώτα 7 λεωφορεία θα είναι στη Θεσσαλονίκη μέχρι την Τετάρτη 2-9-2020.
  4. Νέα δημοπράτηση για την μίσθωση ακόμη 270 λεωφορείων: Εντός του Σεπτεμβρίου προγραμματίζεται νέα δημοπράτηση της μίσθωσης ακόμη 270 λεωφορείων για την περίοδο 2021-2022, ώστε να καλυφθούν πλήρως τόσο οι τρέχουσες, όσο και οι μελλοντικές ανάγκες της Θεσσαλονίκης.
  5. Εξασφάλιση χρηματοδότησης: Από το καλοκαίρι του 2019, η νέα κυβέρνηση μερίμνησε για την σταθερή χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα:
  • Από την προηγούμενη διοίκηση Παππά-Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, το πεντάμηνο Αύγουστος – Δεκέμβριος 2019 διατέθηκαν 48 εκατ. € και ταυτόχρονα πάγωσαν οφειλές προς το Δημόσιο περίπου 21 εκατ. € (που δημιουργήθηκαν την διετία Αύγουστος 2017 – Ιούλιος 2019, από την προηγούμενη διοίκηση)
  • Για το 2020 εγκρίθηκε χρηματοδότηση 48 εκατ. €
  • Διατέθηκε χρηματοδότηση περίπου 55 εκατ. € για την μίσθωση λεωφορείων.
No Comments Yet

Comments are closed